منتظر فیس‌ آی‌دی و قلم جدید در آیپد پرو باشید
آیپد پرو 2018 اپل با طراحی متفاوت معرفی می‌شود!
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت اپل قصد دارد در طراحی آیپد پرو 2018 (iPad Pro 2018) تغییرات اساسی ایجاد کند. یکی از اصلی‌ترین این تغییرات مربوط به حذف احتمالی دکمه هوم و اسکنر انگشت دستگاه و جایگزین کردن آن با قابلیت فیس آی‌دی (Face ID) می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اپل امسال به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از آیفون‌هایش یک آیفون اختصاصی با نام آیفون 10 یا ایکس را معرفی کرد. آیفون 10 در مقایسه با سایر آیفون‌های اپل تفاوت‌های زیادی دارد، اما یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های آن مربوط به حذف دکمه هوم از بدنه دستگاه و جایگزین شدن آن با فیس آی‌دی (سیستم تشخیص چهره پیشرفته اپل) می‌شود. حال به نظر می‌رسد که باید منتظر پیاده‌سازی فیس آی‌دی در آیپد پرو 2018 هم باشیم!

طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت اپل قصد دارد در طراحی آیپد پرو 2018 خود تغییرات اساسی ایجاد کند. یکی از اصلی‌ترین این تغییرات مربوط به حذف احتمالی دکمه هوم (اسکنر انگشت) آیپد پرو و جایگزین کردن آن با فیس آی‌دی می‌شود. بنابراین احتمالا آیپد پرو 2018 اپل هم از قابلیت تشخیص چهره کاربر پشتیبانی می‌کند و دکمه هوم ندارد!

طبق گزارش بلومبرگ برخلاف نمایشگر آیفون 10 در آیپد پرو سال 2018 اپل از پنل OLED استفاده نمی‌شود، چرا که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده اگر قرار باشد پنل‌های 10.5 اینچی و 12.9 اینچی آیپد پروهای اپل از نوع OLED باشند، هزینه این آیپدها به قدری افزایش می‌یابد که احتمالا کاربران از خرید آن‌ها پشیمان خواهند شد. بنابراین احتمالا اپل ریسک تجهیز آیپد پرو 2018 به نمایشگر OLED را نمی‌پذیرد.

علاوه بر این مسئله گفته شده که اپل آیپد پرو 2018 را به قلم استایلوس اختصاصی و پیشرفته‌تری مجهز می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که نمایشگر آیپد 2018 بیشتر نزدیک به سبک طراحی بدون حاشیه باشد و لبه‌های آن بسیار باریک طراحی شوند. این مسئله می‌تواند سبب شود که ابعاد آیپد پرو 2018 با حفظ اندازه نمایشگر در مقایسه با ابعاد آیپد پروهای نسل پیشین کاهش یابد. همچنین پیش‌بینی شده که پیاده‌سازی این مسئله منجر به کاهش وزن آیپد پرو 2018 هم شود.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر دو نسخه از آیپد پروهای اپل با تجهیز به نمایشگرهای 10.5 و 12.9 اینچی در بازار موجودند. این آیپدها در جریان کنگره جهانی موبایل سال 2017 معرفی شده بودند، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم نسخه‌های جدید آیپد پرو 2018 هم در جریان نمایشگاه MWC 2018 معرفی شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟