نکات کاربردی برای شرایطی که گوشی خیلی داغ می‌شود
اگر گوشی شما بیش از حد داغ می‌شود این کارهای ساده را انجام دهید
یکی از مسائلی که باعث نگرانی کاربران گوشی‌های همراه می‌شود داغ شدن و حرارت بیش از اندازه آن‌ها است. در این حالت، سرعت دستگاه پایین می‌آید و وظایف خود را به‌شکل طبیعی انجام نمی‌دهد. در شرایط مختلف با انجام چند کار ساده می‌توانید همه چیز را به حالت اول برگردانید. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اسمارت‌فون برخلاف کامپیوتری که استفاده می‌کنید فاقد فن یا هرگونه وسیله خنک‌کنندگی است. شرکت‌های تولید کننده این دستگاه‌ها برای این‌که بتوانند به‌دمای قابل قبول دست پیدا کنند از روش‌های خنک‌کنندگی پسیو استفاده می‌کنند. در واقع، از آن‌جایی که کاربران معمولا کارهای خیلی سنگینی با گوشی انجام نمی‌دهند آن‌ها قادر به‌استفاده از این روش‌ها هستند.

علاوه بر این بیشتر گوشی‌ها از ارزیابی‌های امنیتی برخوردار هستند. زمانی‌که دمای گوشی شروع به‌بالا رفتن می‌کند، ممکن است گوشی شما برخی از ویژگی‌های خود مانند فلش دوربین را خاموش کند و توان پردازشی را محدود کند تا همه چیز به‌شرایط عادی برگردد. با این وجود، باز هم ممکن است اسمارت‌فون شما داغ شود، حتی ممکن است بیش از حد داغ شود. مطلب زیر را مطالعه کنید تا در چنین شرایطی بتوانید بهترین کار را برای گوشی انجام دهید.

اگر باطری متورم شد...

اگر به‌نظرتان باتری در حال متورم شدن است ترک‌هایی را در گوشه‌های گوشی مشاهده خواهید کرد، یا اگر دمای گوشی بیش از اندازه زیاد است ممکن است باتری لیتیوم-یون آن مشکل پیدا کرده باشد. حتی این احتمال وجود دارد که باتری آتش گرفته و منفجر شود.

به‌طور خلاصه، اگر متوجه متورم شدن باتری شدید:

- گوشی را خاموش کنید.

- گوشی را شارژ یا استفاده نکنید.

- با شرکت گارانتی کننده دستگاه برای تعویض باتری تماس بگیرید.

- اگر زمان آن رسیده که یک گوشی دیگر بخرید حتما باتری را به مرکز بازیافت تحویل دهید.

با این‌که، متورم شدن باتری به‌ندرت اتفاق می‌افتد اما به‌هر حال احتمال آن وجود دارد. اگر گوشی شما بیش از اندازه داغ می‌شود ممکن است ایراد چیزی به‌غیر از باتری باشد. اما اگر از نظر ظاهری متوجه متورم شدن گوشی شدید یا اگر احساس کردید گوشی در حال تبدیل شدن به یک کوره داغ است حتما باید دست به‌کار شوید.

اگر گوشی در حال شارژ است...

زمانی‌که گوشی را شارژ می‌کنید حتما مقداری گرما تولید می‌شود. در واقع، این گرما تأثیر جانبی واکنش شیمیایی است که باعث شارژ باتری می‌شود. اما، اگر دمای گوشی بیشتر از حد معمول است، ممکن است ایراد از شارژر باشد.

در این حالت:

- گوشی را از شارژر جدا کنید و منتظر بمانید تا خنک شود.

- دوباره با یک شارژر اصلی یا مدل طرف سومی که کیفیت بالایی دارد، شروع به‌شارژ کنید. حتی می‌توانید از شارژری به‌غیر از شارژری که در حال حاضر دارید استفاده کنید.

- اگر باز هم گوشی داغ می‌کند، با شرکت مربوطه تماس بگیرید.

اگر گوشی در معرض نور آفتاب قرار دارد...

ساده‌ترین راه برای این‌که حرارت اسمارت‌فون خود را به‌شدت بالا ببرید قرار دادن آن در معرض نور آفتاب (یا داخل خودرو در یک روز داغ) است. خیلی از اسمارت‌فون‌ها حاصل توده‌های پلاستیکی یا فلزی هستند که در جذب حرارت و گرما فوق‌العاده هستند. 

در این شرایط:

- گوشی را خاموش کنید و آن را در جای خنک قرار دهید.

- زمانی‌که بیرون از خانه یا محل کار هستید گوشی را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

تنها باید به‌گوشی زمان بدهید تا دوباره خنک شود. با مکانیزم‌های ایمنی که در داخل آن‌ها طراحی شده قبل از این‌که خورشید مشکلات اساسی برای گوشی به‌وجود بیاورد، دستگاه خاموش می‌کند.

اگر فشار کاری زیادی روی گوشی است...

اگر در حال انجام بازی‌های سه بعدی، ویرایش فیلم یا هر کار سنگین دیگری هستید طبیعی است که گوشی بیشتر از حالت عادی داغ شود. احتمالا بدترین اتفاق عمر باتری دستگاه است که خیلی زود تمام می‌شود و اگر کارهایی که انجام می‌دهید بیش از حد سنگین باشند، ممکن است گوشی برای جلوگیری از گرمای زیاد سرعت خود را پایین بیاورد.

هر نسل جدیدی از گوشی که معرفی می‌شود نسبت به مدل قبلی قوی‌تر است. این یعنی بازی‌ها و اپ‌های جدید به توان بیشتری نیاز دارند. با این‌که این اپ‌ها هم‌چنان می‌توانند روی گوشی‌های قدیمی اجرا شوند، اما مطمئنا این دستگاه‌ها قدرت لازم برای اجرای برنامه‌ها به‌مدت طولانی و بدون بروز مشکل را ندارند.

اگر دائما با مشکلات گوناگون روبرو می‌شوید به‌دلیل آن است که گوشی نمی‌تواند اپ‌ها را اجرا کند و طبیعتا احتیاج به‌ارتقای گوشی دارید.

اگر به‌تازگی ارتقاء داده‌اید...

وقتی نرم‌افزار گوشی را به یک نسخه بالاتر و مهم‌تر ارتقاء می‌دهید در پس‌زمینه دستگاه پردازش‌های زیادی انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، اپل در iOS 10 ویژگی تگ خودکار تصویر را به‌اپ Photos اضافه کرد. این اپ هم‌اکنون می‌تواند چهره‌ها و اشیاء را تشخیص دهد.

هر عکسی که می‌گیرید به‌طور خودکار تگ می‌شود، اما تکلیف هزاران عکسی که در حال حاضر در دوربین دستگاه وجود دارد چه می‌شود؟ تا چند روز بعد از ارتقاء گوشی، تمام عکس‌هایی که در گالری وجود دارند تگ زده می‌شوند. اما مشکل این‌جاست که تگ کردن تعداد زیادی عکس بار سنگینی روی پردازنده دستگاه وارد می‌کند. پس، کاملا طبیعی است که گوشی برای چند روز داغ‌تر از حد معمول باشد.

اگر بعد از چند روز، باز هم اوضاع به‌حالت طبیعی برنگشت ممکن است مشکل بزرگ‌تری وجود داشته باشد. اما در بیشتر مواقع این وضعیت موقتی است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر Aidin
Aidin

سلام مراکز بازیافت باطری کجاست؟