ارتباط بی‌سیم، بدون باتری و با چاپ سه‌بعدی
محققان دانشگاه واشینگتن موفق شده‌اند راهی بیابند که با کمک آن، اجسام پلاستیکی چاپ شده به روش چاپ سه‌بعدی، بدون نیاز به سیم و برق و باتری، قادر به ارسال اطلاعات روی شبکه وای‌فای باشند.

1606683296_1_0.gif

به طور مثال آن‌ها موفق به چاپ یک پیچ تنظیم‌کننده صدا شده‌اند که بدون نیاز به برق و باتری، امکان کم یا زیاد کردن صدای موسیقی در حال پخش را فراهم می‌کند و یا موفق به ساخت حسگری شده‌اند که در صورت وجود نشتی در شبکه آبرسانی خانه، اخطاری برای تلفن‌ همراه صاحبخانه ارسال می‌کند. 
هدف این محققان ارائه راهکاری بوده است که با کمک آن بتوان در خانه، اشیایی را ساخت که قادر به ارسال اطلاعات مفید به سایر دستگاه‌ها باشند. 

ابزار چاپ شده، مجهز به سامانه چرخ‌دنده-فنر است. ساز و کار این مجموعه شبیه ساعت‌های بدون باتری سنتی است که از فنر و چرخ‌دنده استفاده می‌کنند. 
دندانه‌های چرخ‌دنده الگوی خاصی دارد که این دندانه‌ها حین چرخیدن، بر دکمه‌ای نیرو وارد می‌کنند و دکمه به نوبه‌ خود وصل بودن یا نبودن آنتن را کنترل می‌کند. بر این اساس، چرخ‌دنده مشخص می‌کند آنتن چه لحظاتی فعال باشد و امواج وای‌فای دریافتی را منعکس کند. بدین ترتیب هر چرخ‌دنده یک الگوی خاص یا به بیان بهتر، مجموعه‌ای از اطلاعات را به صورت صفرها و یک‌ها از طریق آنتن ارسال می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟