قصد دارید یک گوشی جدید بخرید؟
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار در بازه 1.3 تا 2.0 میلیون تومان (قسمت اول)
با فرا رسیدن نوروز، آدمی به تبعیت از طبیعت میل به نو شدن دارد. یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 1.3 تا 2 میلیون تومان بنویسیم.

1606683296_1_0.gif

پیش از این هم در مطالبی جداگانه به بررسی بهترین گوشی‌های بازار در رده‌های میانی و در بازه‌های قیمتی مختلف پرداخته بودیم. در ادامه همان مسیر، در این مطلب قصد داریم به بررسی چندین گوشی مختلف در بازه قیمتی یک میلیون و سیصد هزار تومان تا یک دو میلیون تومان بپردازیم. توجه داشته باشید که اکثر این گوشی‌ها برای مصارف خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و بیشتر بر روی یک زمینه تمرکز داشته‌اند. این مسئله را هم مد نظر داشته باشید که ما در انتخاب مواردمان، مسئله ارزش خرید را هم لحاظ کرده‌ایم و در واقع هیچکدام از این گوشی‌ها، به خاطر تمرکز روی یک قابلیت، از سایر قابلیت‌های خود غافل نشده است. ضمنا اگر بودجه شما کمتر از این مقدار است، می‌توانید به مطلب راهنمای خرید گوشی اقتصادی برای مصارف خاص و یا مطلب راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده رو به پایین برای مصارف خاص، موارد ارزان‌تر را هم بررسی کنید. و اما گزینه‌ها:

 

گزینه جان سخت:

LG X Venture  با قیمتی در حدود 1.3 میلیون تومان

گوشی ضد آب

با وجود گزینه‌های دیگری از میان محصولات شرکت‌های چینی ناشناخته و حتی با وجود S31 شرکت کترپیلار، تصمیم ما در این بخش انتخاب ال‌جی ایکس ونچر به عنوان بهترین انتخاب است. ایکس ونچر جدا از بدنه محکمی که دارد، جدا از داشتن گواهینامه MIL STD 810 G که یک استاندارد نظامی آمریکا است و جدا از داشتن گواهینامه IP68، از نظر پردازشی و دوربین هم قابل قبول است. این گوشی با بهره مندی از تراشه Snapdragon 435 و 2 گیگابایت رم، به خوبی از پس اجرای اکثر بازی‌های نیمه سنگین برمی‌آید. حافظه داخلی 32 گیگابایتی موجود روی این گوشی برای ذخیره‌سازی تعداد زیادی فایل کفایت می‌کند؛ اما در کنار آن می‌توانید از کارت حافظه هم استفاده کنید. دوربین 16 مگاپیکسلی روی ال‌جی ایکس ونچر شاید بهترین دوربین 16 مگاپیکسلی بازار نباشد، اما برای یک گوشی در این کلاس یک غنیمت به حساب می‌آید. دوربین سلفی این گوشی هم 5 مگاپیکسلی است و به شما اجازه می‌دهد در شرایط نوری مناسب عکس‌های قابل قبولی ثبت کنید. ایکس ونچر در کنار بدنه محکمی که دارد، امکانات نرم‌افزاری قابل قبولی هم دارا است از اندروید 7.0 بهره می‌برد. باتری مورد استفاده روی این گوشی ظرفیتی 4100 میلی آمپر ساعتی دارد و از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

با وجود این امکانات، ال‌جی ایکس ونچر حتی برای افرادی که در معدن کار نمی‌کنند هم گزینه مناسبی است و نسبت به قیمتی که دارد، ارزش خرید آن بالا است. 

گزینه مخصوص بانوان:

HTC U Ultra با قیمتی در حدود 1.5 میلیون تومان

گوشی زنانه

باز هم قرعه بهترین گوشی مناسب بانوان به اسم شرکت تایوانی HTC درآمد. این مسئله نشان می‌دهد که فلسفه کاری این شرکت با نیاز بانوان همخوانی دارد. هرچند اوضاع فروش این شرکت اصلا جالب نیست، اما نباید از حق بگذریم که HTC گوشی‌های بدی تولید نمی‌کند. اچ تی سی یو اولترا زمانی پرچم‌دار این شرکت بود و حالا پس از گذشت مدتی، با افت قیمتی که پیدا کرده است، به یک گزینه مناسب و با ارزش خرید بالا تبدیل شده است. این گوشی با طراحی چشم‌نوازی که دارد، حواس هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند. اما تنها زیبایی این گوشی نیست که آن را به یک گزینه دارای ارزش خرید برای بانوان تبدیل کرده است؛ بلکه دوربین‌ قدرتمند 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و کیفیت ساخت بالای آن در کنار نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن Quad HD این گوشی باعث شده است به یکی از بهترین گزینه‌ها در این رده قیمتی تبدیل شود. تراشه مورد استفاده روی یو اولترا از نوع Snapdragon 821 است که در کنار 4 گیگابایت رم، می‌تواند به راحتی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های بازار هم بربیاید. در کنار این سخت افزار قدرتمند، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی با پشتیبانی از شارژ سریع هم یکی دیگر از مزایای آن به شمار می‌آید. گوشی اچ تی سی یو اولترا از قابلیت فیلمبرداری 4K و اندروید 7.0 بهره می‌برد و از نظر نرم افزار و محیط کاربری هم یکی از بهترین‌ها در رده قیمتی خود است. 

مدرن‌ترین طراحی:

هوآوی آنر 7 ایکس با قیمتی در حدود 1.3 میلیون تومان

خرید گوشی ارزان

هوآوی بیش از هر شرکت دیگری به گسترش گوشی‌های مدرن کمک کرده است. تعداد میان‌ رده‌های این شرکت که از نمایشگری با نسبت طول به عرض 18 به 9 بهره می‌برند کم نیست و این تعداد همچنان هم رو به افزایش است. یکی از بهترین این گوشی‌ها، آنر 7 ایکس است. این گوشی خوش‌ساخت، با داشتن دو دوربین، حاشیه ناچیز و نمایشگر کشیده، یکی از بهترین گزینه‌ها از منظر طراحی است؛ اما تنها طراحی آن دلیل قرار گرفتن این گوشی در این فهرست نیست. تراشه قدرتمند، باتری قوی، نمایشگر قابل قبول و دوربین پیشرفته این گوشی در کنار کیفیت بالای بدنه آن باعث شده‌اند آنر 7 ایکس هم در این راهنمای خرید برای خود جایی دست و پا کند. اگر دوست دارید با این گوشی بیشتر آشنا شوید، به مطلب هشت دلیل برای خرید Honor 7X مراجعه کنید.

گزینه ضد آب:

گلکسی A7 2017 با قیمتی در حدود 1.6 میلیون تومان

خرید گوشی سامسونگ

گوشی گلکسی A7 2017 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در این رده قیمتی است. دلیل محبوبیت بالای این گوشی نه دوربین دوگانه است و نه طراحی کشیده؛ بلکه بیش از هر چیزی، سامسونگ بودن این گوشی است که باعث فروش بالای آن شده است. البته مردم حق دارند که عاشق این گوشی باشند. چرا؟ ساده است: نمایشگر 5.7 اینچی مبتنی بر پنل Super AMOLED و داشتن گواهینامه IP67 که به معنای مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است. چرا که نه؟ مگر چند درصد مردم به تراشه‌های خیلی قدرتمند نیاز دارند؟ مگر چند درصد مردم در روز کاری دارند که Exynos 7880  نتواند از پس آن بربیاید؟ اما همه مردم انتظار دارند یک نمایشگر خوب روی گوشی خود داشته باشند و اگر ضد آب هم باشد که چه بهتر! گوشی گلکسی A7 2017 با داشتن یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، عملکرد قابل قبولی هم در بخش ثبت تصاویر دارد؛ اما هرقدر هم که این دوربین خوب باشد، نمی‌تواند امکانات یک دوربین دوگانه را در اختیار کاربر قرار دهد. این گوشی با یک باتری 3600 میلی آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع از منظر شارژدهی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به این ترتیب، یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار محسوب می‌شود.

گزینه iOS:

آیفون SE با قیمتی در حدود 1.8 میلیون تومان

خرید گوشی آیفون ارزان

آیفون SE شاید بهترین گوشی اپل نباشد، اما برای بسیاری از کاربران می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. قدرت پردازشی این گوشی با آیفون 6S برابری می‌کند و ظاهری کلاسیک دارد. نمایشگر 4 اینچی این گوشی با رزولوشن‌های خاص و عجیب اپل، دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر هر اینچ است و با بهره‌مندی از رنگ‌بندی بسیار دقیقی که دارد، به هیچ وجه یک گزینه ضعیف به حساب نمی‌آید. تراشه به کار رفته روی این گوشی از سری A9 اپل است و به خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین اکوسیستم iOS برمی‌آید. دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون SE هم کیفیت بسیار بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با داشتن قابلیت فیلمبرداری 4K در بخش فیلمبرداری هم توانمند ظاهر می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هم عکس‌هایی از شما ثبت می‌کند که باورتان نشود این دوربین تنها 1.2 مگاپیکسلی است. این گوشی به خاطر داشتن تراشه بهینه و نمایشگر کوچکی که دارد، تنها به یک باتری 1624 میلی آمپر ساعتی نیاز دارد تا بتواند یک روز کامل با شما همراهی کند. می‌بینید؟ اپل در این گوشی که نامش فاقد عدد است، اعداد را به به بازی گرفته است. این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و قیمت آن بنا به حافظه داخلی مدل، متفاوت است. شما هم برای جوگیری از به دردسر افتادن، نمونه حد اقل 32 گیگابایتی این گوشی را تهیه کنید تا بتوانید از این رفیق کوچک با خیالی آسوده لذت ببرید.

بهترین دوربین:

شیائومی می نوت 3 با قیمتی در حدود 1.7 میلیون تومان

خرید گوشی مخصوص عکاسی

پیدا کردن این گوشی کار چندان آسانی نیست؛ اما نابرده رنج، این گنج پیدا نمی‌شود. شیائومی می نوت 3 یکی از خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های این فهرست است که در کنار قدرت پردازش بالایی که دارد، بهترین دوربین را هم در میان تمام این گوشی‌ها دارا است. دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی این گوشی با لرزشگیر قدرتمندی که دارد، باعث شده است می نوت 3 از سایت معتبر DxOMark نمره 90 را اخذ کند. برای درک بهتر قدرت عکاسی این گوشی اجازه بدهی این نکته را متذکر شویم که برای مثال، گوشی HTC U11 که حدود 3 میلیون تومان قیمت دارد، از این سایت نمره مشابه 90 را گرفته است. اما همانطور که گفتیم، این گوشی تنها یک دوربین نیست و امکانات پرازشی آن هم بسیار عالی است. تراشه مورد استفاده روی این گوشی، تراشه‌ای میان‌رده اما بسیار قدرتمند است: Snapdragon 660.  در کنار این تراشه، این گوشی مجهز به 6 گیگابایت رم است که به آن قدرت کافی برای اجرای هر بازی سنگینی را می‌دهد و کاربر می‌تواند تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کند. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی دارای رزولوشن Full HD است و چه از نظر نمایش جزئیات و چه از نظر رنگ‌بندی عملکردی قابل تحسین دارد. باتری این گوشی ههم 3500 میلی آمپر ساعت است و از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. با وجود تمام این نقاط قوت، این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه است و کاربر باید به 64 گیگابایت حافظه داخلی آن قناعت کند. هرچند مقدار کمی نیست؛ اما شاید بهضی از کاربران به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. در این صورت باید به سراغ گزینه 128 گیگابایتی آن بروند که قیمتش به بالای 2 میلیون تومان می‌رسد.

تمام نشده است!

در قسمت بعدی این مطلب هم به بررسی چند گوشی دیگر خواهیم پرداخت که ممکن است با نیازهای شما همخوانی داشته باشند. همراه ما باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟