دفاع در برابر فیشینگ
افزونه ضدویروسی ویندوز دینفدر در اختیار کاربران مرورگر کروم قرار گرفت + لینک دانلود
با توجه به تسلط کروم بر بازار مرورگرهای وب، جای تعجبی ندارد که مشاهده می‌کنیم کاربران ویندوز 10 در شرایطی که مرورگر مایکروسافت اج در اختیار آن‌ها قرار دارد بازهم ترجیح می‌دهند از مرورگر کروم استفاده کنند. کروم با اتکا بر قابلیت‌های روز دنیای فناوری تجربه وب‌گری جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محبوییت بالای کروم باعث شده است تا مایکروسافت افزونه امنیتی قدرتمندی را در اختیار کاربران این مرورگر قرار دهد.

1606683296_1_0.gif

در حالی که کروم به شکل خوبی از کاربران در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می‌کند، با این وجود نصب برخی افزونه‌های امنیتی در این زمینه یک لایه دفاعی محکم‌تر را ایجاد می‌کنند. در همین ارتباط مایکروسافت افزونه‌ای امنیتی که بر پایه ویندوز دینفدر طراحی شده و قابل استفاده است را برای مرورگر کروم منتشر کرده است. سایت انگجت در مطلب خود آورده است که بنابر ادعاها مرورگر مایکروسافت اج در برابر 99 درصد از حملات فیشینگ از کاربران محافظت به عمل می‌آورد.

این ضریب امنیتی بالا به لطف به‌روزرسانی مستمر فهرستی است که در آن آدرس‌های اینترنتی مخرب وارد می‌شوند، اما در مقابل مرورگر کروم با اتکا بر قابلیت از پیش ساخته شده خود قادر است تنها در 87 درصد موارد از کاربران در برابر این مدل حملات محافظت به عمل آورد. همچنین مرورگر فایرفاکس می‌تواند تنها در 70 درصد موارد از کاربران در برابر این‌گونه تهدیدات محافظت کند. مایکروسافت با هدف بهبود توان دفاعی مرورگر کروم در برابر تهدیدات امنیتی که از جانب سایت‌ها کاربران را نشانه رفته‌اند افزونه فوق را عرضه کرده است. کارکرد این افزونه مشابه با قابلیتی است که مایکروسافت اج بر مبنای آن کار می‌کند. افزونه فوق مشتمل بر فهرستی از آدرس‌های اینترنتی است که ممکن است انواع مختلفی از تهدیدات سایبری را در خود جای داده باشند.

مایکروسافت می‌گوید زمانی که کاربران افزونه فوق را نصب کنند، این افزونه مانع از آن می‌شود تا بدافزارها روی سامانه‌های کاربران دانلود و نصب شده و همچنین مانع بروز حملات فیشینگی می‌شود که بخش عمده‌ای از آن‌ها از طریق باز کردن ایمیل‌های فیشینگ رخ می‌دهد. گوگل خود از مدت‌ها پیش مرورگر کروم را به مکانیزم‌های محافظتی قدرتمندی تجهیز کرده که از کاربران در برابر لینک‌های مخرب محافظت به عمل می‌آورند. در نتیجه اگر نگران امنیت خود هستید و دوست ندارید کامپیوتر شما از طریق لینک‌ها یا پیغام‌های مخرب مورد تهدید قرار گیرد پیشنهاد می‌کنیم افزونه مایکروسافت را از فروشگاه کروم دانلود کنید. این افزونه بدون مشکل خاصی در پس‌زمینه مرورگر به کار خود ادامه می‌دهد. برای دانلود افزونه یاد شده به مسیر Windows Defender Browser Protectio بروید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟