مرورگری مجهز به پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها
گوگل نسخه 66 مرورگر کروم را برای گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی منتشر کرد
گوگل به تازگی جدیدترین نسخه مرورگر کروم را منتشر کرده است. مرورگری که به کاربران کامپیوترهای شخصی و همچنین دارندگان مالکان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد به شکل بهتری به گشت‌وگذار در فضای مجازی بپردازند. این نسخه ضمن آن‌که بر بهبود امنیت متمرکز شده، سعی کرده است تجربه وب‌گردی بهتری در اختیار کاربران قرار دهد.

1606683296_1_0.gif

در حالی که بنیاد موزیلا سعی کرد با مرورگر فایرفاکس کوانتومی یکبار دیگر بازار از دست رفته خود را باز پس گیرد، اما واقعیت این است که مرورگر کروم هنوز هم یکه‌تاز این بازار است. مرورگری که به لطف افزونه‌های گسترده‌ای که برای آن ارائه شده و همچنین قابلیت‌های منطبق با جدیدترین فناوری‌هایی که ارائه کرده موفق شده است نظر مساعد کاربران را به سمت خود جلب کند. اما گوگل در نسخه جدید چه تحولاتی به وجود آورده و چه ویژگی‌هایی را به دو نسخه اندرویدی و ویندوزی اضافه کرده است؟

قابلیت‌های جدید اضافه شده به کروم 66

آن‌‌گونه که گوگل در وبلاگ کروم آورده است، نسخه 66 به شکل قابل توجهی روی مفهوم امنیت و همچنین محتوای چند رسانه‌ای متمرکز شده است. اگر به یاد داشته باشید گوگل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در نظر دارد پخش خودکار ویدیوهای موجود روی سایت‌ها را غیرفعال کند. اکنون گوگل می‌گوید: «مرورگر جدید می‌تواند مانع پخش خودکار ویدیوهایی شود که همراه با صدا هستند. با این حال اگر کاربری روی صفحه سایتی کلیک کنید قابلیت فوق غیرفعال شده و ویدیو به شکل خودکار پخش خواهد شد. Site Isolation ویژگی جدید دیگری است که به کروم 66 اضافه شده است. همان‌گونه که از نام این ویژگی مشخص است، قابلیت فوق به شما اجازه می‌دهد با ساخت فرآیندهای مختلف در یک سیستم صفحات را ایزوله کنید. به این ترتیب، یک حالت حفاظتی برای هر صفحه به وجود آمده و کدهای مخرب احتمالی درون یک صفحه نمی‌توانند به داده‌های سایر صفحات دسترسی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

برای رسیدن به‌موفقیت با تفکر مضاعف نگرش خود را تغییر دهید
اگر فکر می‌کنید پول، زمان یا امکانات کافی ندارید

برای مشاهده این قابلیت جدید، دریافت اطلاعات بیشتر و تغییر تنظیمات آن کافی است آدرس  chrome://flags#site-isolation-trial-opt-out را در مرورگر خود تایپ کنید تا به صفحه تنظیمات کروم 66 بروید. در نسخه دسکتاپی ضمن افزوده شدن ویژگی فوق 62 باگ امنیتی شناسایی شده و ترمیم شده‌اند. گوگل همچنین به منظور کم کردن مخاطرات مرتبط با آسیب‌پذیری Spectre که در پردازنده‌های اینتل و ای‌ام‌دی وجود دارد، تهمیدات امنیتی را اعمال کرده است. برای آن‌که اطمینان حاصل کنید مرورگر شما به‌روز است یا خیر، کافی است روی دکمه سه نقطه کلیک کرده و از منوی Help گزینه About Chrome را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده باید نسخه مرورگر شما برابر با 66 باشد.

کروم 66 ویژه گوشی‌های اندرویدی

گوگل در نسخه اندرویدی تغییرات بیشتری اعمال کرده و یکسری قابلیت‌های موجود را نیز بهبود بخشیده است. در نسخه جدید کروم ویژگی قدرتمندی در ارتباط با گذرواژه‌های ذخیره شده در اختیار کاربران قرار داده است. شما می‌توانید با لمس کردن نماد مربوط به جست‌وجو که در مسیر Save > passwords قرار دارد به بازیابی گذرواژه‌ها بپردازید. نسخه جدید همچنین به کاربران اجازه می‌دهد با مراجعه به مسیر Settings > Languages زبان مدنظر خود را انتخاب کرده تا سایت‌ها بر مبنای آن زبان نشان داده شوند. ویژگی مهم دیگر اضافه شده به کروم واسط برنامه‌نویسی Asynchronous Clipboard است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اطلاعاتی را روی حافظه موقت (کلیپ‌بورد) نوشته یا از روی آن بخوانند. این ویژگی از کپی/برش تصاویر و انواع مختلفی از داده‌ها پشتیبانی می‌کند. واسط برنامه‌نویسی audioWorklet به برنامه‌نویسان اجازه می‌هد بدون تاخیر اضافی داده‌های صوتی را کنترل کرده و به این شکل صدای خروجی با کیفیت و پایداری را ارائه کنند.

نسخه 66 مرورگر کروم ویژه دسکتاپ‌ها در دسترس قرار دارد و نسخه اندرویدی نیز به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟