معرفی SUV پرچم‌دار جدید آئودی
آئودی از جدیدترین شاسی بلند Q8 رونمایی کرد + گالری عکس
کوپه-کراس‌اور جدید لاکچری و بزرگ آئودی برای رقابت با بی‌ام‌و X6 و مدسرس-بنز GLE کوپه وارد بازار می‌شود.

1606683296_1_0.gif

آئودی از خودروی Q8، کوپه جدید و به‌نوعی الهام گرفته از SUV پیشین و بزرگ خود یعنی Q7 رونمایی کرد. این خودرو که برای رقابت نزدیک با بی‌ام‌و X6 و مرسدس-بنز GLE کوپه ساخته شده در واقع کراس‌اور بزرگ و اسپرت این شرکت است که قرار از سه ماهه سوم سال 2018 با قیمتی در حدود 115 هزار دلار در اروپا و سپس در اوایل سال 2019 در استرالیا عرضه شود.

طول این خودرو کمی بیشتر از 4.9 متر یعنی حدود 66 میلی‌متر کوتاه‌تر از خوردوی Q7 با 7 سرنشین است. اما عرض آن 27 میلی‌متر بیشتر است.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد Q8 تشابه زیادی با Q8 اسپرت مفهومی که در سال 2017 در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد دارد. 

در قسمت جلوی خودرو شاهد صفحه مشبک هشت ضلعی با فریم آلومینیومی بزرگ به‌همراه دو مکنده سه گوش بزرگ در دو طرف آن هستیم.

به گفته آئودی، خودروی Q8 با 3 هزار میلی‌متر فاصله بین چرخ‌ها یک پیشرو در زمینه فضای کافی برای سرنشینان داخل خودرو است، به‌طوری‌که این فضا از هر نظر از سایر رقبای آن بیشتر است.

این خودرو در هر دو مدل 4 و 5 سرنشین در دسترس خواهد بود. هم‌چنین صندلی‌های عقب Q8 با حرکت به‌سمت جلو فضای بیشتری را برای قرار دادن چمدان‌ها در اختیار می‌گذارند.

در ابتدا، خودروی Q8 با موتور دیزلی 3 لیتری 210 کیلووات V6 تحت عنوان Q8 TDI 50 وارد بازار می‌شود و قادر است در مدت زمان 6.3 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

سپس، در سال 2019 قرار است مدل قدرتمند 250 کیلوواتی با موتور بنزینی توربوشارژ V6 تحت عنوان Q8 55 TFSI و سپس مدل رده پایین Q8 45 TDI با موتور دیزلی 170 کیلوواتی V6 وارد بازار شود.

تمام موتورها از فناوری پیشرفته 48 ولت هیبریدی این شرکت بهره می‌برند. موتورهای دیزلی از سیستم خودکار هشت سرعته استفاده می‌کنند در حالی‌که مدل 55TFSI از سیستم انتقال دو کلاچ هفت سرعته استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب خودروهای سری Q8 قابلیت "دستیار اورژانس" است که برای اطلاع از میزان هوشیاری راننده به‌کار می‌رود و با مانیتور کردن وضعیت راننده در صورتی که متوجه به‌خواب رفتن راننده شود خودرو را متوقف می‌کند.

علاوه بر این، ویژگی "دستیار پارک پلاس" قابلیت هوشمند جدیدی است که نمای سه بعدی از فضای اطراف برای پارک کردن را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها تنها بخشی از امکانات جالب توجه این خودرو است.

از نظر طراحی داخلی نیز مدل Q8 به‌شدت تحت تأثیر مدل A8 است و از یک جفت تاچ اسکرین در کنسول مرکزی استفاده می‌کند.

صفحه بزرگ‌تر 10.1 اینچی برای اینفوتینمنت و ناوبری استفاده می‌شود و صفحه کوچک‌تر 8.6 اینچی کنترل‌های سیستم تهویه هوا را نمایش می‌دهد.

این خودرو در کارخانه این شرکت در براتیسلاوا تولید می‌شود یعنی همان جایی‌که خودروهای Q7، پورشه کاین و فولکس‌واگن Touareg تولید می‌شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟