آزادسازی فضای ذخیره‌سازی
از قابلیت Smart Storage برای افزایش حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید
کمبود حافظه آزاد روی گوشی اندرویدی به یکی از مشکلات عدیده کاربران تبدیل شده است. مشکلی که در نهایت گوگل را بر آن داشت تا قابلیتی به نام Smart Storage را ارائه کند. این قابلیت از اندروید نوقا به بعد در اختیار کاربران قرار گرفت. قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید.

1606683296_1_0.gif

فشرد‌ه‌سازی داده‌ها به منظور دستیابی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا حذف فایل‌های غیرضروری بر جای مانده روی دستگاه‌های هوشمند از دیرباز دغدغه بسیاری از شرکت‌ها و کاربران بوده است. اما قابلیت ذخیره‌سازی هوشمند که گوگل همراه با اندروید نوقا ارائه کرد به شکلی غیرمستقیم به کاربران اجازه می‌دهد حافظه داخلی گوشی خود را افزایش دهند. در حقیقت کاری که قابلیت فوق انجام می‌دهد این است که یک فرآیند بهینه‌سازی حافظه را به منظور افزایش فضای خالی بیشتر انجام می‌دهد. این ابزار که در بخش Manage Storage قرار دارد ضمن آن‌که به‌طور خودکار نسخه‌های پشتیبانی از تصاویر و ویدیوها را پاک می‌کند (نسخه‌هایی که یک پشتیبان روی فضای ابری از آن‌ها تهیه شده) یکسری فعالیت‌ها در پس‌‌زمینه انجام می‌دهد تا کاربران بتوانند به بهترین شکل از فضای در دسترس استفاده کنند. اگر مالک یک گوشی پیکسل یا پیکسل ایکس ال هستید این قابلیت به شکل خودکار روی گوشی شما فعال بوده و به شما اجازه می‌دهد فرآیند بارگذاری یا پشتیبان‌گیری را بدون محدودیت از تصاویر به کار ببرید. در نتیجه مالکان این گوشی‌ها بدون دغدغه خاصی قادر هستند تصاویری که روی گوشی آن‌ها ذخیره شده است را پاک کنند. اما روی سایر گوشی‌ها چگونه می‌توانیم از این قابلیت استفاده کنیم؟  اگر روی گوشی هوشمند شما اندروید 7.1 نصب شده است به بخش تنظیمات گوشی رفته و گزینه Storage را انتخاب کنید.

در این بخش فهرستی از محتوای چندرسانه‌ای قرار گرفته روی گوشی خود را به تفکیک نوع مشاهده می‌کنید. در مقابل هر گروه میزان فضای اشغال شده نشان داده می‌شود.

همان‌گونه که در شکل بالا مشاهده می‌کنید نزدیک به 18 گیگابایت از فضای داخلی گوشی به کار گرفته شده است. برنامه‌های نصب شده روی گوشی فضایی در حدود 8 گیگابایت از حافظه داخلی را مصرف کرده‌اند، در حالی که عکس‌های ذخیره شده نیز نزدیک به یک گیگابایت از حافظه داخلی را مصرف کرده‌اند.

اگر تمایل دارید تا اطلاعات دقیق‌تری در ارتباط با حافظه داخلی مصرف شده از سوی فایل‌هایی که روی گوشی شما قرار دارند به دست آورید، کافی است بخش موردنظر را لمس کنید. به‌طور مثال با لمس گزینه Apps فهرستی از برنامه‌های نصب شده روی گوشی را مشاهده می‌کنید. برنامه‌ها به ترتیب بیشترین حافظه داخلی که مصرف کرده‌اند مرتب شده و به شما نشان داده می‌شوند. به‌طور مثال در شکل زیر بازی Stranger چیزی در حدود یک گیگابایت از حافظه داخلی گوشی را مصرف کرده است.

اگر در منوی Storage گزینه Manage Storage را انتخاب کنید در این حالت تصویری همانند شکل زیر را مشاهده می‌کنید. قابلیت Smart Storage در این بخش قرار دارد. گوگل در ارتباط با قابلیت فوق یادآور شده است که Smart Storage تنها زمانی که حافظه داخلی گوشی همراه شما پر شده باشد به شکل خودکار عکس‌ها و ویدیوهایی که از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه شده است را پاک می‌کند. در نتیجه در شرایط عادی اگر در نظر دارید این مدل محتوا را از روی گوشی خود پاک کنید باید از قابلیت Free up Space Now استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟