اولین حضور موفقیت‌آمیز فناوری
26/03/1397 - 22:30
کمک داور ویدیویی اولین اثرگذاری مهم خود در جام جهانی 2018 را ثبت کرد
اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که مسابقات فوتبال را دنبال می‌کنند به خوبی اطلاع دارید که در زمان نگارش این مقاله مسابقه فوتبال میان دو تیم فرانسه و استرالیا در جریان است. اما مهم‌ترین اتفاق این مسابقه ثبت گل تیم فرانسه است که به لطف فناوری کمک داور ویدیویی به دست آمد.

1606683296_1_0.gif

کمک داور ویدیویی که تا پیش از برگزاری مسابقات اطلاعات مختصری در ارتباط با آن شنیده بودیم در عمل نشان داد که بیش از آن‌چه تصور می‌شد تاثیرگذار است. فناوری کمک داور ویدیویی با کمک گرفتن از فیلم‌های بازی به شکل زنده و همچنین هدست مخصوص به داوران این توانایی را می‌دهد تا قوانین مربوط به فوتبال را بهتر اجرا کرده و اشتباهات خود را بیش از پیش کاهش دهند. سیستمی که در این دوره از مسابقات جهانی فوتبال به شکل آزمایشی از سوی فیفا مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری از سوی تیمی از داوران حرفه‌ای یا کارشناسان با تجربه داوری که به صورت زنده یک مسابقه فوتبال را از مرکز کنترل مشاهده می‌کنند مدیریت می‌شود.

توجه داشته باشید که این تیم نیازی ندارند در استودیوم برگزاری مسابقات حضور داشته باشند اما ضروری است از طریق هدستی با داور در ارتباط باشند. در جریان برگزاری مسابقه امروز دو تیم فوتبال فرانسه و استرالیا داور مسابقه در ارتباط با یک صحنه مشکوک پنالتی دچار تردید شد و تصمیم گرفت از کمک داور ویدویی در این زمینه درخواست مشاوره کند. در نهایت مشخص شد خطای پنالتی روی آنتین گریزمن رخ داده که داور موفق نشده است این صحنه را به درستی تشخیص دهد و هشداری از سوی تیم کمک داوران ویدویی دریافت کرد. خطایی که در نهایت باعث شد تیم فرانسه به اولین گل این بازی دست پیدا کند. این اتفاق در فضای مجازی به شدت خبرساز شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟