پرفروش ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های سال 99
ممکن است شما قصد خرید گوشی را داشته باشید و طبیعتا افراد دنبال گوشی‌هایی هستند که در بازار پرفروش و محبوب‌اند.
کمپانی‌های تولید کننده موبایل هرساله با تولید گوشی‌های مختلف لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار را تغییر می‌دهند که امسال مستثنا از این قاعده نبود.
در ادامه این مطلب 9 گوشی پرفروش و محبوب بازار را در سال 99 به شما معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

پرفروش ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های سال 99

در لیست 9گوشی پرفروش و محبوب از برندهای مختلف را مشاهده که می‌کنیم و این لیست براساس فروش و میزان رضایت مشتری از سایت‌های بزرگ خرید گوشی جمع‌ آوری شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته‌ است.

  1. گوشی Galaxy  A11
  2. گوشی Galaxy A10 s
  3. گوشی Galaxy A21 s
  4. گوشی Nokia 105
  5. گوشی Redmi Note 8
  6. گوشی Galaxy A51
  7. گوشی Galaxy a31
  8. گوشی Galaxy 01
  9. گوشی Redmi note 9s

در لیست فوق پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های بازار در سال 99 را مشاهده می‌کنید که در ادامه به بررسی هر محصول می‌پردازیم.

گوشی Galaxy A11

طراحی بدنه

سامسونگ برای طراحی بدنه این گوشی در قسمت پشتی از پلاستیک و در قسمت جلو از شیشه بهره‌ گرفته‌ است. در قسمت پشتی این گوشی شاهد ماژول سه گانه دوربین، فلش led و حسگر اثر انگشت هستیم که با ترتیب زیبایی کنارهم قرار گرفته‌اند.

در قسمت سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم قرار گرفته و درقسمت چپ آن اسلات اختصاصی کارت حافظه و سیم کارت قرار گرفته است. در لبه پایین جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکر، درگاه شارژ USB Type-C، اسپیکر و میکروفون تعبیه شده است.

این گوشی در چهار رنگ آبی، مشکی، سفید و قرمز در دسترس عموم قرار گرفته‌است.

صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A11 از یک نمایشگر 6.4 اینچ PLS TFT با رزولوشن 720*1560 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسل 268 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. در قسمت جلویی این گوشی شاهد نمایشگر با حاشیه بسیار کم هستیم و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با طراحی ناچ استایل در بالای آن تعبیه شده است.

دوربین

با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و علاقمندی افراد به ثبت لحظات جذاب زندگی روزمره خود، وجود دوربین با کیفیت یکی از اولویت‌های اصلی افراد برای خرید گوشی است. گوشی گلکسی A11 در قسمت پشتی از سه سنسور اصلی 13 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل التراواید و 2 مگاپیکسل مامکرو بهره می‌برد.

دوربین این گوشی قابلیت عکاسی پانوراما، HDR، پرتره، فیلم برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد که برای یک گوشی در این بازه قیمتی دوربین مناسبی دارد. دوربین سلفی گلکسی A11 از یک لنز 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که دارای قابلیت‌های فیلم‌برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد.

سخت افزار

گلکسی A11 از تراشه اسنپدراگون 450 با پردازنده 8 هسته‌ای و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد و در دو نسخه با 32 گیگابایت حافظه داخلی و رم 3 و 2 در دسترس عموم قرار گرفته‌است. با توجه به تراشه بکاررفته در گلکسی A11 این گوشی مناسب انجام کارهاری روزمره، وب گردی است و برای افرادی که علاقمند به بازی‌هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی هستند این گوشی پیشنهاد نمی‌شود.

باتری و رابط کاربری

در گلکسی A11 از باتری 4000 میلی‌آمپری استفاده شده که انرژی لازم برای استفاده در طول روز را تامین کرده و دارای قابلیت شارژ سریع 15 واتی است که امکان شارژ کامل باتری را در 2 ساعت فراهم می‌کند.

رابط کاربری این گوشی بر پایه سیستم عامل اندروید 10 در نظر گرفته شده که امکان پشتیبانی نسخه‌های بعدی اندروید را نیز خواهد داشت.

گوشی Galaxy A10 s

طراحی بدنه

در ساخت از طراحی شیک و مرتب استفاده شده. در قسمت پشتی گلکسی A10 s از جنس پلاستیک مات در چهار رنگ سبز، قرمز، آبی و مشکی استفاده شده که در تنوع رنگی خوبی دارد. در قسمت جلویی این گوشی از شیشه استفاده شده و تقریبا 80.7 درصد آن به نمایشگر اختصاص داده شده که در قسمت بالایی نمایشگر شاهد بریدگی V شکل هستیم که محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای تنظیم نور است.

در پنل پشتی این گوشی دوربین دو گانه و فلش LED به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و با کمی فاصله حسگر اثرانگشت به چشم می‌خورد. در لبه سمت راست شاهد دکمه‌ پاور و در لبه سمت چپ، کلیدهای تنظیم صدا به چشم می‌خوردند.

صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A10 s از نمایشگر 6.2 اینچ IPS LCD با رزولوشن 1520*720 پیکسل و تراکم پیکسل 271 پیکسل در اینچ بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی به Infinity V معروف است که ابعاد تصویری برابر با 19.9 دارد و طراحی آن به نحوی است که حاشیه‌های اطراف را به حداقل رسانده و ظاهری شیک دارد.

دوربین

گلکسی A10 s از دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد که سنسور 13 مگاپیکسل دارای لنز عریض و گشودگی دیافراگم F/1.8 است که تا 75 درجه فضای بیشتری را در کادر جای می‌دهد. دوربین 2 مگاپیکسلی از گشودگی دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد که قابلیت عکس‌برداری پرتره را دارد. از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی می‌توان به عکاسی پانوراما، HDR، فیلم‌برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد همچنین دوربین سلفی این گوشی از سنسور 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد و دارای کیفیت مناسبی است.

سخت افزار

در این گوشی از یک تراشه 12 نانومتری Mediatek MT6762 Helio P222 استفاده شده که توانایی پردازش داده‌ها را با سرعت مناسب دارد. این پردازنده هشت هسته‌ای از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتزی است که برای گوشی‌های میان‌رده پردازنده قدرتمند است.

اگر علاقمند به بازی‌های موبایل هستید در این گوشی از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 استفاده شده که پردازش گرافیکی را بر عهده دارد و در اجرای بازی‌ها می‌تواند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

گلکسی A10 s از 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و حافظه داخلی آن تا 512 گیگابایت با استفاده از کارت حافظه جانبی قابل ارتقا است.

باتری و رابط کاربری

باتری استفاده شده در گلکسی A10 s  از نوع لیتیومی غیرقابل تعویض است که دارای 4000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت است و تا ساعت‌ها می‌تواند شما را همراهی کند. یکی از نقاط ضعف این گوشی عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع است و همین امر باعث شده که زمان شارژ شدن آن طولانی باشد.

سامسونگ در این گوشی از سیستم عامل اندروید 9 (پای) استفاده کرده و با اخرین سری از رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI همراه شده‌است.

گوشی Galaxy A21 s

طراحی بدنه

گوشی گلکسی A21 s یکی از میان‌رده‌های اقتصادی موجود در بازاره که جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران در سال 99 بود. این گوشی دارای 192 گرم وزن، ابعاد 163.7 در 75.3 در 8.9 میلی‌تر بوده و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

در قسمت پشتی این گوشی از دوربین چهارگانه برروی ماژول مستطیلی شکل واقع شده و فلش LED در کنار آن قرار گرفته است.

همچنین در قسمت کناری دوربین حسگر اثرانگشت واقع شده که همانند سری‌های قبلی آن تعبیه شده است. جنس قسمت پشتی این گوشی از پلاستیک مرغوب بوده که در سه رنگ آبی، سفید و مشکی تولید شده و با تابش نور رنگ‌های مختلفی را منعکس می‌کند که ظاهر زیبایی را به گوشی می‌بخشد.

در قسمت جلویی گوشی از شیشه استفاده شده که 82.8 درصد آن را نمایشگر گوشی تشکیل می‌دهد و در قسمت بالا سمت چپ دوربین سلفی با طراحی ناچ استایل بکار رفته که طراحی چشم نوازی دارد.

صفحه نمایش

گوشی گلکسی A21 s از یک نمایشگر 6.5 اینچ از نوع PLS TFT بهره می‌برد که نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه 82.8 درصد بوده و دارای حاشیه‌های باریک است.

صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن 1600*720 پیکسل، تراکم 270 پیکسل در هر اینچ بوده و با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ تصاویر را با کیفیت مطلوب و کنتراست بالا به نمایش می‌گذارد.

دوربین

یکی از نکات قابل توجه در این گوشی وجود دوربین چهار گانه است که در برای یک گوشی میان‌رده داشتن چهار دوربین بی‌نظیر است.

سنسور اصلی از یک لنز 48 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم F/2.0 و لنز 8 مگاپیسکل الترا واید با گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. همچنین دو لنز 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.4 تعبیه شده که یکی از آن‌ها مناسب عکاسی ماکرو دیگر حسگر سنجش عمق است.

دوربین سلفی این گوشی از لنز 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.2 است که دارای لنز التراواید است و به کمک آن عکس‌هایی با گستره وسیع‌تری می‌توان ثبت کرد.

سخت افزار

چیپست به کاررفته در این گوشی اگزینوس 850 بوده که بر پایه معماری 8 نانومتری تولید شده است. این تراشه هشت هسته‌ای از نوع Cortex-A55 بوده که سرعت مناسبی در پردازش داده‌ها دارد. همچنین پردازنده گرافیکی Mail-G52 تعبیه شده در این گوشی وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی را برعهده دارد و تجربه اجرای بازی و نرم‌افزارهای مختلف با این گوشی می‌تواند لذت بخش باشد.

باتری

گوشی گلکسی A21 s از یک باتری لیتیومی 5000 آمپر بهره می‌برد که باتری بسیار مناسبی برای یک گوشی میان‌رده است. این باتری به شما اجازه می‌دهد که برای ساعت‌ها با خیال راحت از گوشی استفاده کنید و نگران خاموش شدن گوشی نباشید. همچنین گوشی گلکسی A21 s از قابلیت شارژ سریع 15 واتی برخوردار است که در مدت زمان کوتاه گوشی شما را شارژ می‌کند.

رابط کاربری

سامسونگ برای میان‌رده‌های خود از جدیدترین سیستم عامل روز استفاده کرده و گوشی گلکسی A21 s از این قاعده مستثنی نیست و در این گوشی از سیستم عامل Androide 10.0 استفاده شده و همچنین از رابط کاربری UI 2.0 در آن بکار گرفته شده است.

این گوشی به حسگرهای شتاب سنج، مجاورتی، قط نما و ژيروسکوپ مجزه است.

گوشی NOKIA 105

نام نوکیا برای خیلی از افراد آشناست و یادآور خاطرات زمانی است که گوشی موبایل فقظ برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب گوشی باتری قوی و ظاهر آن بود. شرکت NOKIA یکی از قدیمی‌ترین غول‌های تولید کننده گوشی‌های موبایل است که در سال 2017 دوباره وارد این عرصه شد. گوشی نوکیا 105 یکی از جدیدترین گوشی‌های نوکیا بود که در سال 2019 معرفی شد. این گوشی در ابعاد 119 در 49.2 در 14.5 با وزن 73 گرم طراحی و به بازار عرضه شد. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120*160 بهره می‌برد و دارای نمایشگر رنگی است. این گوشی به باتری 800 میلی‌‌آمپر ساعت مجهز شده که برای ساعات طولانی می‌تواند شما را همراهی کند و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

گوشی نوکیا 105 در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی تولید شده و با قیمت بسیار پایین در بازار عرضه شده است.

گوشی Redmi Note 8

طراحی بدنه

شیاومی در طراحی این گوشی همانند ردمی نوت 7 از شیشه و فلز استفاده کرده است. به همین علت ردمی نوت 8 ظاهری ساده دارد.

در قسمت پشتی این گوشی از گوریلا گلس 5 استفاده شده وماژول  دوربین چهارگانه به صورت عمودی در قسمت بالا سمت راست آن واقع شده است. ترکیب گرادیان آبی و بنفش در قسمت پشتی این گوشی جذابیت آن را بیشتر کرده و بسیار چشم‌نواز است. این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و نیلی تولید شده است که رنگ‌های آبی و نیلی دارای ترکیبی از گرادیانت هستند و مناسب سلایق مختلف است.

فلش LED با کمی فاصله از دوربین اولی قرار گرفته و همچنین حسگر اثرانگشت در وسط آن قرار گرفته است که طراحی قسمت پشتی بسیار شبیه به ردمی نوت 7 است.

در قسمت جلویی شاهد نمایشگر تمام صفحه هستیم و صفحه نمایش کوچکی در کنار ناچ مربوط به قابلیت ضد آب وجود دارد که حاوی پنل LED است و می‌تواند برای نمایش اعلان‌های گوشی مناسب باشد.

صفحه نمایش

ردمی نوت 8 از نمایشگر 6.3 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که دارای نسبت تصویر 19.5:5 است و تقریبا 81.7 درصد جلوی گوشی را نمایشگر پوشش می‌دهد.

نمایشگر این گوشی 613 نیت می‌باشد و روشنایی آن نسبت به سایر نمایشگرهای LCD بیشتر است که هنگام استفاده از گوشی در محیط‌های آفتابی و بیرون از منزل مشکلی نخواهید و تصاویر برایتان واضح است.

دوربین

گوشی Redmi Note 8 دارای دوربین چهارگانه است  که دوربین اصلی از حسگر 48 مگاپیکسل با لنز F/1.8 بهره می‌برد و برای ثبت عکس‌های التراواید از حسگر 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.2 استفاده شده است همچنین دو لنز 2 دو مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های ماکرو و پرتره در آن تعبیه شده است.

در دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 8 از حسگر 13 مگاپیکسل با لنز F/2.0 استفاده شده که عکس‌های ثبت شده توسط این لنز بسیار با کیفیت بوده و دارای جزيیات مناسب هستند اما گستره دینامیکی زیادی را ارايه نمی‌دهد.

سخت افزار

شیاومی در ردمی نوت 8 از چیپست 660 اسنپ دراگون استفاده کرده که این تراشه 11 نانومتری دارای 8 هسته پردازشی از نوع Kryo 260 است که 4 هسته آن 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر آن 1.8 گیگاهرتز می‌باشد.

این چیپست رم 4 و 64 گیگابایت حافظه داخلی را به آرمغان آورده است که در انجام بازی‌های سنگین مانند فورتنایت و کالاف دیوتی موبایل هیچ مشکلی ندارد و به راحتی می‌تواند بازی‌های مختلف را با کیفیت مناسب اجرا کند.

باتری

شیاومی برای Redmi Note 8 از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعت لیتیومی پلیمیری استفاده کرده که از شارژ 18 وات پشتیبانی می کند. مدت زمان شارژ گوشی از صفر تا صد 2 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد که مدت زمان زیادی است اما باتری این گوشی دارای طول عمر بالایی است و برای مدت زیادی شما را همراهی می‌کند.

رابط کاربری

این گوشی اقتصادی و میان‌رده به صورت پیش فرض از اندروید 9 پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری آن MIUI 10 می‌باشد. فضای کاربری آن بسیار ساده بوده و برای افرادی که اولین بار از این گوشی استفاده می‌کنند حس راحتی دارند و سردرگم نمی‌شوند.

گلکسی A51

طراحی این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی A50 متفاوت است. جنس قاب پشتی گوشی و فریم اطراف از پلاستیک است و همچنین شاهد دوربین چهار گانه که به صورت L شکل در یک ماژول مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. در قسمت جلویی گوشی شاهد نمایشگر تمام صفحه هستیم که توسط یک لایه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

در قسمت بالایی نمایشگر شاهد ناچ کوچک که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است هستیم که فضای کمی از نمایشگر را اشغال کرده است.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی A51 از یک نمایشگر 5/6 اینچ از نوع Super AMOLED با دقت تصویر 2400 در 1080 بهره می‌برد که تراکم پیکسل 405 پیکسل در هر اینچ را ارايه می‌دهد و نسبت تصویر آن 20:9 می‌باشد. طراحی نمایشگر این گوشی بسیار مهندسی شده می‌باشد و به لطف ناچ کوچک در بالای نمایشگر 4/87 درصد آن را نمایشگر پوشش می‌دهد که لذت بازی کردن و فیلم دیدن را برای بیننده به ارمغان می‌آورد.

دوربین

گلکسی A51 از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که با چینش L شکل در کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این دستگاه دارای حسگر 48 مگاپیسکل با گشودگی دیافراگم F/2.0 می‌باشد. دوربین التراواید آن دارای یک حسگر 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.4 می‌باشد و دوربین سوم دارای حسگر 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.2 که مناسب عکاسی پرتره و تار کردن بک گراند می‌باشد. دوربین چهارم از یک حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو با F/2.4 بهره می‌برد که مناسب عکاسی از اجسام با فاصله خیلی نزدیک می‌باشد.

از دیگر امکانات دوربین گوشی گلکسی A51 می‌توان به فیلم‌برداری فول اچ دی با سرعت فریم 30 فریم برثانیه، عکاسی HDR، پانوراما، حالت شب و فیلم‌برداری سوپر اسلوموشن اشاره کرد.

سخت افزار

این گوشی از پردازنده اگزینوس 9611 ده نانومتری بهره می‌برد که دارای 8 هسته می‌باشد. 4 هسته از این پردازنده از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 7/1 گیگاهرتز می‌باشد و 4 هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس کاری 3/2 گیگاهرتز می‌باشد. پردازشگر گرافیکی این گوشی هم Mali-G72 MP3 است.

گلکسی A51 در سه نسخه 64 با رم 4 گیگابایت، 128 با رم 4 گیگابایت و 128 با رم 6 گیگابایت تولید و به بازار عرضه شده است.

باتری

سامسونگ گلکسی A51 از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از توانایی شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند و برای شارژ کامل آن از صفر تا صد به 2 ساعت زمان نیاز دارد. باتری این گوشی با یک بار شارژ و استفاده عادی مانند وب گردی تا یک روز شما را همراهی می‌کند.

رابط کاربری

این گوشی به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 و رابط کاربری One UI مجهز شده که فضای کاربری زیبایی را برای کاربر ارايه می‌دهد و دارای امکانات و دسترسی‌های گسترده‌ای است.

 

گوشی گلکسی A31

طراحی

طراحی این گوشی مدرن و جدید است که در قسمت جلویی آن شاهد نمایشگر تمام صفحه با حاشیه بسیار باریک هستیم. در قسمت بالایی دوربین سلفی را با طراحی ناچ استایل مشاهده می‌کنیم و در کنار اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

در قاب پشتی گوشی شاهد طراحی جالب این گوشی هستیم به طوری که وقتی نور به به پشت گوشی تابیده می‌شود، جلوه خاصی به خود می‌گیرد و رنگ‌ جذابی را منعکس می‌کند.

در پشت این گوشی دوربین چهارگانه L شکل را مشاهده می‌کنیم که درون قاب مستطیل شکل هستند و فلش LED در کنار دوربین اصلی قرار گرفته‌ است.

صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A31 از نمایشگر 6.4 اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسل 411 پیکلس در هر اینچ را ارايه می‌دهد. این نمایشگر دارای کیفیت مناسب است که نسبت آن به بدنه گوشی 84.9 درصد می‌باشد و دارای نسبت تصویر 20:9 است.

دوربین

این گوشی میان‌رده و اقتصادی دارای ماژول چهارگانه دوربین با کیفیت مناسب می‌باشد. دوربین اصلی آن از یک حسگر 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت مطلوبی در ثبت عکس‌ها دارد و دوربین دیگر آن از حسگر 8 مگاپیکسل بهره می‌برد که عکس‌هایی با زاویه 123 درجه را ثبت می‌کند. دوربین دیگر حسگر 5 مگاپیکسلی عمق میدان می‌باشد که مناسب عکاسی پرتره است و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو در کنار آن قرار گرفته که برای ثبت تصاویر در فواصل خیلی نزدیک مناسب است.

همچنین دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 1080 و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را دارد که می‌توانید وییدیوهای با کیفیتی را ضبط کنید.

دوربین سلفی گلکسی A31 از حسگر 20 مگاپیکسل بهره می‌برد که قادر به ثبت تصاویر با کیفیت و جزییات بالا است و همچنین قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1080 می‌باشد.

سخت افزار

سامسونگ در گلکسی A31 از یک چیپست هشت هسته‌ای 12 نانومتری Mediatek MT6768 هلیو استفاده کرده که این پردازنده چهار هسته‌ آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز می‌باشد و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز می‌باشد. این پردازنده مناسب اجرای بازی‌های مختلف می‌باشد اما نمی‌توان آن‌‌ها را با کیفیت HD اجرا کرد.

این گوشی در دو نسخه با حافظه 64، رم 4 گیگابایت و 128 با 6/4 گیگابایت تولید شده که برای افراد گیمر پیشنهاد می‌کنیم از نسخه رم 6 استفاده کنند تا در اجرای بازی‌های مختلف مانند پابجی و کالاف دیوتی مشکلی نداشته باشند.

باتری

گوشی سامسونگ گلکسی A31 برخلاف سایر گوشی‌های میان‌رده از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است که ظرفیت به نسبت بالایی دارد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند و در می‌تواند در مدت زمان 2 ساعت به صورت کامل شارژ شود.

باتری این گوشی دارای ظرفیت بالایی است و برای یک روز کامل می‌تواند شما را همراهی کند.

گوشی گلکسی A01

گوشی گلکسی A01 جزو یکی از ارزان‌ترین  پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران است که به نسبت سایر میان‌رده‌ها قیمت بسیار و پایین‌تری دارد و مناسب افرادی است که محدودیت مالی دارند.

طراحی

این گوشی ظاهری جدید دارد و طراحی آن مشابه با سایر گوشی‌های سری A سامسونگ می‌باشد. در قسمت جلویی شاهد نمایشگر تمام صفحه هستیم که در قسمت بالایی آن دوربین سلفی با طراحی ناچ استایل واقع شده است. در قاب پشتی شاهد دوربین 2 گانه با طراحی عمودی هستیم که در انتهای آن فلش LED قرار گرفته است همچنین در قسمت‌های کناری گوشی کلید‌های تغییر میزان صدا و کلید پاور تعبیه شده‌اند.

صفحه نمایش

این گوشی از صفحه نمایش 5.7 اینچ از نوع PLS TFT بهره می‌برد که به نسبت سایر گوشی‌های میان‌رده کیفیت پایین‌تری دارد. رزولوشن این صفحه نمایش 720 در 1520 پیکسل می‌باشد و تراکم پیکسل آن 301 پیکسل در اینج می‌باشد که دارای نسبت تصویر 19:9 است.

دوربین

این گوشی از دوربین دوگانه در قاب پشتی خود بهره می‌برد که سنسور اصلی از لنز 13 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد و دوربین دومی از سنسور 2 مگاپیکسل عمیق با گشودگی دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد که مناسب عکاسی پرتره می‌باشد و در ثبت سوژه‌ها تصویر پس زمینه را تار می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت فریم 30 فریم بر ثانیه می‌باشد که در محیط‌های نورانی توانایی ثبت ویدیوهای با کیفیت را دارد.

دوربین سلفی گلکسی A01 از سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد که دارای کیفیت قابل قبولی در ثبت عکس‌ها می‌باشد.

سخت افزار

گلکسی A01 از چیپست 12 نانومتری اسنپدراگون 439 بهره می‌برد که دارای قدرت مناسبی است و در خیلی از میان‌رده‌ها از این چیپست استفاده شده است. این پردازنده هشت هسته‌ای به صورت دو سری چهارتایی Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.95 و 1.45 گیگاهرتز می‌باشد.

این گوشی در یک نسخه با 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم تولید شده که مناسب انجام کارهای روزمره و وب‌گردی است. افرادی که علاقمند به بازی، ادیت عکس و تدوین هستند پیشنهاد می‌کنیم از این گوشی استفاده نکنند.

نرم‌افزار

سامسونگ در این گوشی از اخرین سیستم عامل معرفی شده یعنی اندروید 10 استفاده کرده و رابط کاربری این گوشی بر پایه One UI2 می‌باشد که محیط بسیار جذاب با رابط کاربری ساده را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

باتری

گلکسی A01 از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که به نسبت سایر گوشی‌های میان‌رده میزان ظرفیت باتری پایینی‌ دارد اما باید توجه کنیم که پردازنده و مدل صفحه میزان مصرف شارژ کمی دارند و برای این گوشی این مدل باتری جوابگو است و برای مدت طولانی می‌تواند شما را همراهی کند.

گوشی Redmi note 9 s

طراحی

گوشی ردمی نوت 9 اس از بدنه تمام شیشه در جلو و پشت بهره می‌برد که توسط یک لایه گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود و دارای ابعاد 165.8 در 76.6 در 8.8 میلی‌متر با وزن 209 گرم می‌باشد. اطراف این گوشی توسط فریم پلاستیکی محافظت شده و دکمه پاور و ولوم برروی آن سوار شده است.

این گوشی دارای ظاهری مدرن و لوکس است که کیفیت ساخت بدنه آن در حد گوشی‌های بالارده می‌باشد.

صفحه نمایش

شیاومی در این گوشی از صفحه نمایش 6.67 اینچ فول اچ دی از نوع IPS LCD استفاده کرده که دوربین سلفی به طرزی در آن قرار گرفته که معلوم نباشد و طراحی جدید است. نمایشگر این گوشی از رزولوشن 1080 در 2400 و تراکم پیکسل 395 پیکسل در هر اینچ تصاویر را با کیفیت و وضوح بالا نمایش می‌دهد.

نمایشگر Redmi note 9s دارای حداکثر روشنایی 450 نیت است که برای کار کردن در زیر نور آفتاب مشکلی نخواهی داشت و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دوربین

این گوشی از دوربین چهارگانه در قالب مستطیل شکل بهره می‌برد که دوربین اصلی از یک سنسور 78 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم F/1.8 بهره می‌برد. دوربین دومی آن از یک سنسور 8 مگاپیکسل التراواید با گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد قابلیت ثبت تصاویر فوق عریض را دارد. دوربین سوم دارای سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو است که با گشودگی دیافراگم F/2.4 قابلیت ثبت تصاویر در فواصل بسیار نزدیک را دارد. دوربین چهارم نیز دارای سنسور 2 مگاپیکسل Deep با دیافراگم F/2.2 می‌باشد که مناسب عکاسی پرتره می‌باشد.

دوربین سلفی Redmi Note 9s دارای سنسور 16 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم F/2.5 می‌باشد که در محیط‌های نورانی عکس‌های با کیفیتی را ثبت می‌کند اما در محیط‌های کم نور کیفیت عکس‌ها افت داشته و دارای نویز می‌باشد.

سخت افزار

شیاومی در ردمی نوت 9 اس از تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون G720 استفاده کرده است. این تراشه برروی آن پردازنده دو هسته‌ای Kryo 465 Gold و پردازنده شش هسته‌ای Kryo 45 Silver سوار شده است.

بکارگیری این سخت افزار در ردمی نوت 9 اس باعث شده که این گوشی در لیست یکی از قدرتمندترین میان‌رده‌های بازار قرار بگیرد.

این گوشی در دو نسخه با رم 4 و 6 گیگابایت عرضه شده که پیشنهاد می‌شود برای انجام کارهای ادیت، گیم و تدوین از نسخه 6 گیگابایت آن استفاده کنید.

باتری

باتری استفاده شده در Redmi Note 9s دارای ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد که از نوع لیتیومی است. این باتری از قابلیت فست شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کند که امکان شارژ تا 37 درصد را در 30 دقیقه فراهم می‌کند.

نرم افزار

شیاومی در این گوشی  از اخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 10 استفاده کرده و همچنین رابط کاربری آن بر پایه  IMIU 11 است که می‌تواند به نسخه‌های بالاتر ارتقا پیدا کند. رابط کاربری استفاده شده در این گوشی دارای فضای جذابی است و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟