سوییچ 24 پورت آی‌پی‌کام G3224T IP-COM

سوییچ 24 پورت آی‌پی‌کام G3224T IP-COM

سوئیچ‌ها، برای به‌اشتراک گذاری منابع و اتصال سایر دستگاه‌ها برای ارتباط با یکدیگر، نقش کلیدی دارند. در این مطلب، سوئیچ مدیریتی G3224T آی‌پی‌کام را معرفی می‌کنیم. سوئیچ‌های مدیریتی، کنترل بیشتری بر نحوه انتقال داده‌ها بر روی شبکه و افرادی که می‌توانند به آن داده‌ها دسترسی داشته باشند، ارائه می‌دهند که آن‌ها را تبدیل به سوئیچ‌هایی انعطاف‌پذیر می‌کند. سوئیچ G3224T، یکی از سوئیچ‌های خوب بازار است و توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید، برای آشنایی بیشتر با این سوئیچ، این مطلب را مطالعه کنید.

سوییچ 24 پورت آی‌پی‌کام G3224T IP-COM

معرفی سوئیچ G3224T

سوئیچ‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارند و ممکن است از تکنولوژی‌های متفاوتی پشتیبانی کنند. بنابراین، خرید سوئیچ مناسب، کار آسانی نیست. در ادامه، مهم‌ترین ویژگی‌های سوئیچ G3224T را به‌تفصیل برای شما شرح خواهیم داد.

سوئیچ مدل G3224T، از برند آی‌پی‌کام و دارای 24 پورت گیگابیت اترنت و 2 اسلات  SPFاست که برای راه‌اندازی شبکه‌هایی با عملکرد و سرعت بالا، طراحی شده است. سوئیچ G3224T، از فناوری Link protection لایه 2 پشتیبانی می‌کند و دارای معماری non-blocking است. این سوئیچ، با داشتن ویژگی‌های قدرتمند امنیتی و سایر ویژگی‌های کاربردی، برای محیط‌های حرفه‌ای و مشاغل بزرگ و مراکز داده، مناسب است. با استفاده از کاربرد آسانی که این سوئیچ‌ها ارائه می‌دهند، می‌توانید به‌سرعت شبکه خود را راه‌اندازی کرده و توسعه دهید. همچنین، از قابلیت ایجاد VLAN و QoS پشتیبانی می‌کند. QoS، اولویت‌بندی ترافیک را برای سرویس‌هایی مانند VoIP که به تاخیر حساس هستند، فراهم می‌کند.

سوئیچ مدیریتی G3224T، از طریق GUI مبتنی بر وب، پورت کنسول و Telnet، قابل مدیریت است. سوئیچ‌های مدیریتی، ویژگی‌های قابل پیکربندی بسیاری دارند و بیشترین سطح مدیریت و کنترل را نسبت سوئیچ‌های غیرمدیریتی و حتا سوئیچ‌های هوشمند وب، ارائه می‌دهند. بنابراین، سوئيچ‌های مدیریتی، با مدیریت و کنترل ترافیک، یک شبکه انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کنند. سوئیچ‌های مدیریتی، به شما اجازه می‌دهند تا هر پورت سوئیچ را با تنظیمات دلخواه پیکربندی کنید. آن‌ها همچنین کنترل بیشتری بر نحوه انتقال داده‌ها بر روی شبکه و افرادی که می‌توانند به آن داده‌ها دسترسی داشته باشند، ارائه می‌دهند. این سوئیچ‌ها برای کاربردهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما برای مدیریت آن‌ها، نیاز به افراد متخصص خواهید داشت.

این مدل از آی‌پی‌کام، قابل نصب در رک و قرارگیری بر روی میز یا سطوح صاف است. سوئیچ‌هایی که در رک نصب می شوند، علاوه بر امنیت بیشتر و قابلیت دسترسی آسان، به دلیل تهویه مناسب، کمتر مستعد داغی و خرابی هستند. این سوئیچ، با داشتن ویژگی‌های قدرتمند امنیتی و سایر ویژگی‌های کاربردی، برای محیط‌های حرفه‌ای و مشاغل بزرگ و مراکز داده، مناسب است. با استفاده از کاربرد آسانی که این سوئیچ‌ها ارائه می‌دهند، می‌توانید به‌سرعت شبکه خود را راه‌اندازی کرده و توسعه دهید.

سایر ویژگی‌های سوئیچ G3224T

پورت‌های انعطاف پذیر

این سوئیچ دارای 24 پورت با ویژگی auto-negotiation و 2 اسلات SPF است. ویژگی auto-negotiation، این امکان را فراهم می‌کند که سوئیچ با حداثر سرعت ممکن کار کند. سوئیچ G3224T، از کنترل جریان 802.3x برای حالت full-duplex و از کنترل جریان backpressure برای حالت half-duplex، استفاده می‌کند.

پشتیبانی از چند سرویس

سوئیچG3224T، با استفاده از سرویس‌های Port VLAN، 802.1Q VLAN، link aggregation، port Mirroring،  STP/RSTP/MSTP، IGMP Snoopin، QoS، شبکه‌ای با عملکرد بالا را تضمین می‌کند. ویژگی Link Aggregation، به شما این امکان را می‌دهد تا چندین پورت را به‌صورت موازی گروه‌بندی کرده و یک پورت واحد ایجاد کنید و پهنای باند و دسترسی بهتر را فراهم کنید. همچنین، با استفاده از ویژگی Port Mirroring، سوئیچ به گونه‌ای پیکربندی می‌شود که از ترافیکی که از پورت مشخصی عبور می‌کند، یک کپی به هر دستگاهی که به پورت متصل است، ارسال شود. در واقع، این ویژگی، به مدیران کمک می‌کند تا عملکرد سوئیچ را دنبال کرده و در صورت لزوم تغییر دهند و برای تحلیل ترافیک شبکه از آن استفاده می‌شود.

ویژگی احراز هویت 802.1X

دستگاه‌هایی که سعی می‌کنند به LAN یا WLAN متصل شوند به مکانیزم احراز هویت نیاز دارند. IEEE 802.1X، استاندارد IEEE برای کنترل دسترسی ایمن به شبکه، احراز هویت محافظت شده را فراهم می کند. این مکانیزم، دارای یک سرور احراز هویت به نام RADIUS است. اعتبار کاربر را بررسی می‌کند و بسته به سیاست‌های شبکه، سطوح مختلف دسترسی به شبکه را به کاربران می‌دهد. این استاندارد، اجازه می‌دهد تا از اعتبارنامه‌ها یا گواهینامه‌های منحصر‌به‌فرد برای هر کاربر استفاده شود و وابستگی به یک رمز عبور شبکه که به‌راحتی قابل سرقت است را از بین ببرد.

بهینه‌سازی مصرف انرژی

سوئیچG3224T ، از تراشه IC Plus، برای کاهش مصرف برق استفاده می‌کند. زمانی‌که هیچ داده‌ای در پورت منتقل نمی‌شود، به‌صورت خودکار به حالت power-saving تغییر کرده و باعث کاهش در مصرف برق و هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

راه‌اندازی آسان

ویژگی Plug-and-play در این سوئیچ‌ها، باعث می‌شود شبکه خود را به‌راحتی و سریع راه‌اندازی کرده و گسترش دهید.

MDI/MDIX خودکار

به طور کلی، کامپیوترها از رابط MDI استفاده می‌کنند، در حالی که هاب‌ها و سوئیچ‌های شبکه از رابط‌های MDIX استفاده می‌کنند. در سایر دستگاه‌های شبکه مانند روترها، اغلب چندین پورت MDIX و یک پورت MDI وجود دارند. پورت MDI روی روتر برای اتصال مودم کابلی طراحی شده است. هر دو پورت دارای برچسب MDI یا MDIX هستند تا به شما در انتخاب نوع مناسب کابل کمک کنند. سوئیچ G3224T، از فناوریMDI/MDIX  خودکار بهره می‌گیرد تا پس از اتصال کابل، به‌طور خودکار به تنظیمات مناسب تغییر حالت دهد. بنابراین، با استفاده از این فناوری، اصلا مهم نیست که از کدام یک از کابل‌های straight through یا crossover استفاده می‌کنید. چراکه این فناوری، امکان تنظیم خودکار را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب ↓
نمایش خلاصه ↑
مشخصات
قیمت و فروشندگان
دیدگاه ها

ویژگی‌های سخت‌افزاری

مدل : 
G3224T
نوع سوئیچ: 
مدیریتی
پروتکل‌ها و استانداردها: 
IEEE 802.3、 IEEE 802.3u、IEEE 802.3z、
IEEE 802.3ab、IEEE 802.3x、IEEE 802.1D、
IEEE 802.1w、IEEE 802.1Q 、IEEE 802.1p
پورت‌های مسی: 
24 پورت 10/100/1000Mbps RJ45
شکاف‌های SFP/mini-GBIC: 
دو اسلات SPF
توان عملیاتی: 
-
نرخ انتقال : 
35.7Mpps
کنترل جریان: 
کنترل جریان 802.3x برای حالت full-duplex
کنترل جریان backpressure برای حالت half-duplex
ابعاد (mm): 
440mm*284mm*44mm
وزن سوئیچ (kg): 
-
نوع فن‌ها: 
بدون فن
نوع قرارگیری (Mounting): 
رک‌مونت/دسکتاپ
حداکثر برق مصرفی (وات): 
20W
حداکثر ظرفیت (Gb/s): 
56Gbps
روش انتقال: 
Store and Forward
بافر حافظه اصلی: 
-
اندازه جدول مک آدرس: 
8K
ویژگی خودیادگیری مک آدرس: 
-
چراغ‌های LED : 
-

انتقال انرژی بر بستر اترنت (PoE)

استاندارد PoE: 
ندارد
خروجی برق هر پورت: 
ندارد
خروجی کل PoE: 
ندارد
پیکربندی پورت: 
ندارد

عملکردهای عملیاتی

رابط مدیریتی اصلی: 
دارد
Port Mirroring: 
دارد
شبکه محلی مجازی (VLAN): 
دارد
کیفیت خدمات (QoS): 
Supports Port/Flow- based Rate Limiting
Packet re-direction
Committed Access Rate (CAR)
Supports 8 priority queues
Supports Queue scheduling: SP, WRR
Supports 802.1p CoS/DSCP priority
IGMP snooping: 
دارد
حالت‌های پشتیبانی شده توسط پورت‌ها: 
-
قابلیت کارکرد در دماهای محیطی: 
0 تا 40 درجه سانتی‌گراد
سایر ویژگی‌ها: 
امنیتی
User level management and password protection
802.1X authentication
centralized MAC address authentication
ARP Detection

مدیریتی
Configuration via CLI, Telnet, and Console port
SNMPv1/v2/v3
Web-based GUI management
Support system log
Ping, Tracert

ویژگی پورت
IEEE802.3x flow control (full duplex)
Storm control based on port rate percentage
PPS based storm control

نظر شما چیست؟