12/09/1401 - 21:14
استفاده از سرور مجازی برای پرداخت بین المللی اینترنتی
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزها مبادلات ارزی بین المللی است که همواره با چالش‌هایی روبه روست. از تکنولوژی‌هایی که می‌تواند راه حلی مناسب برای این موضوع باشد استفاده از سرور مجازی است که با نام وی پی اس VPS نیز شناخته می‌شود. وی پی اس کاربردهای بسیار متنوعی دارد که مواردی چون ترید یا ثبت نام در وب‌سایت‌های پربازدید نیز از جمله‌ی آنهاست در اینجا بیان می‌کنیم که چطور سرور مجازی می تواند دغدغه های ناشی از پرداخت و مبادلات را در سطح بین المللی از بین ببرد.

آشنایی با سرور مجازی 

با توجه به این که افراد بسیاری با چیستی سرور مجازی آشنایی ندارند اما این تکنولوژی و سرویس می تواند ناجی بزرگی برای آنها باشد آن را به بیانی ساده تعریف می کنم. 

این نوع سرور را می توان به یک کامپیوتر همیشه روشن تشبیه کرد که حتی در صورت بروز معضلاتی چون قطعی برق یا اینترنت خریدار باز هم به کار خود ادامه می دهد. این سرور همانطور که از نام آن مشخص است مجازی بوده و برای فردی که آن را از سرویس دهنده اجاره می کند مانند یک کامپیوتر حقیقی قابل لمس نیست. 

در حقیقت سرویس دهنده یا شرکتی که از آن سرور مجازی را خریداری می کنید سرورهایی فیزیکی دارد که هر بخش آن را به یک فرد اجاره می دهد تا خریدار بتواند از امکانات آن برای دسترسی به اهداف خود مثل پرداخت بین المللی اینترنتی استفاده کند که البته باید متذکر شد که برای این منظور باید از سرور مجازی هایی در لوکیشن های خارج از ایران مانند سرور مجازی هلند استفاده کرد.

چطور از سرور مجازی برای پرداخت بین المللی استفاده کنیم؟

سرورهای مجازی دارای رم، پردازنده، پهنای باند و… هستند که سبب می شود مزایا و کاربردهای گوناگونی را برای خریدار به ارمغان بیاورد. کاربردهایی چون میزبانی وب سایت یا استفاده به عنوان سرور مجازی ترید، سرخطی بورس و… تنها چند مورد از کاربردهای سرور مجازی به شمار می رود. 

سرورهای مجازی با IP ثابت به فروش می رسند به همین دلیل افرادی که کسب و کارهایی دارند که مخاطبان آنها در خارج از ایران هستند یا علاقمند به انجام اموری چون پرداخت بین المللی اینترنتی هستند باید سرورهای مجازی را از لوکیشن های غیر ایرانی انتخاب کنند تا بتوانند فعالیت های مورد نظر خود را انجام بدهند. فرض می کنیم قصد انجام پرداخت بین المللی دارید به طور کوتاه باید چنین روندی را پیش بگیرید:

  • در ابتدا باید به وب سایت یکی از ارائه دهندگان سرویس سرور و هاستینگ بروید و پلن های سرورهای مجازی خارج آن مانند سرور مجازی آلمان را پیدا و بررسی کنید. 
  • انواع پلن ها را خواهید یافت که هریک ویژگی های خود را دارند برای مثال میزان رم یا هارد آنها متفاوت است تا هرکس بر اساس نیاز خود بتواند پلن مناسب را پیدا کند. 
  • اگر هیچ تصوری ندارید که چه پکیجی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد اغلب امکان اخد مشاوره پیش از خرید وجود دارد یا دست کم سرویس دهندگان معتبری چون مبین هاست چنین مشاوره‌هایی را به صورت فنی و صحیح دارند که بسیار کمک کننده است.
  • پس از انتخاب پلن مناسب وارد روند خرید شده و پس از اتمام کار به شما یک دسترسی به سرور مجازی داده می شود که تا زمانی که آن را تمدید کنید متعلق به شماست. 

می توان از سرور مجازی برای ترید و پی پال استفاده کرد؟

سرور مجازی می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای تریدرها باشد زیرا قطع و وصلی در ترید می تواند به از دست رفتن سرمایه منجر شود و یک سرور پایدار که حتی در زمان های قطعی اینترنت نیز فعال باشد می تواند مزیت رقابتی بزرگی باشد.

پی پال PayPal نیز سیستم پرداخت آنلاین است که مبادلات مالی را امن کرده است. با استفاده از این سرویس می توان حساب بانکی را به پی پال متصل کرده و کارهایی مانند خرید از فروشگاه های آنلاین در سراسر جهان را انجام داد.

داشتن سرور مجازی استفاده از پی پال و در نتیجه اتصال خریدار به بازرگانان را در پی خواهد داشت. امروزه افرادی که عزیزان آنها در خارج از کشور زندگی می کنند از پی پال به وفور استفاده می کنند تا با استفاده از سرویسی امن بتوانند پول را با آشنایان یا دوستان خود مبادله کنند.

چرا برای پرداخت بین المللی اینترنتی باید سرور مجازی خارج خرید؟

سرورهای مجازی با بستری که برای فعالیت افراد با مقاصد مختلف مهیا می کنند سبب می شوند که خریدار همواره در مسائلی مانند پرداخت های ارزی یک قدم از سایرین جلوتر باشد در همین راستا خریدارانی که علاقمند به تهیه‌ی سرور مجازی برای پرداخت بین المللی اینترنتی هستند باید سرور خارج تهیه کنند تا دیگر در فضای آنلاین با IP ایران فعالیت نکنند.

سرورهای مجازی ایران به دلیل داشتن IP ایران بازهم محدودیت داشته و با آنها باز هم امکان فعالیت در بازارهای ارزی بین المللی را نخواهید داشت و سرورهای مجازی ایرانی بیشتر برای اموری چون میزبانی قوی برای وب سایت های ایرانی با بازدیدکنندگان داخل ایران یا فعالیت سریع تر در ثبت نام خودرو و مواردی اینچنین کاربرد دارند.

سرور مجازی برای مبادلات بین المللی چه سیستم عاملی داشته باشد؟

از مواردی که هنگام تهیه سرور مجازی با آن مواجه خواهید شد انتخاب سیستم عامل است به این معنا که سروری که در اختیار شما قرار می گیرد دارای چه سیستم عاملی باشد. 

توصیه می شود که سرور را با سیستم عامل ویندوز خریداری کنید تا کار با آن آسان تر باشد و پس از خرید سرویس و اخذ دسترسی بتوانید وب سایت مورد نظر خود را باز کرده و پرداخت های بین المللی خود را با کمترین چالش و همانند شهروند یک کشور خارجی انجام بدهید.

امکان تهیه سرور با سایر سیستم عامل ها نظیر لینوکس نیز وجود دارد که افرادی با سایر مقاصد نظیر برنامه نویسان یا کسانی که با لینوکس آشنایی دارند آن را خریداری می کنند و آن به تریدرها و فعالیت هایی مانند آن توصیه نمی شود.

منظور از کانفیگ سرور مجازی چیست؟

کانفیگ از عباراتی است که در روند خرید یا استفاده از سرورهای مجازی یا اختصاصی به آن رو به رو خواهید شد. کانفیگ تنظیمات خاصی است که هر کاربر می تواند بر اساس نیازی که دارد و به آن منظور سرور را تهیه کرده روی سرور خود پیاده سازی کند.

کانفیگ یا به اصطلاح کانفیگ کردن سرورها نیاز به دانش فنی دارد به همین خاطر افرادی که در این زمینه متخصص نیستند در صورتی که به کانفیگ نیاز داشته باشند باید به متخصص مراجعه کنند. برای مثال برای داشتن متاتریدر (نوعی ربات که به صورت خودکار ترید انجام می دهد) روی سرور، تریدرها نیاز به کانفیگ خاصی روی سرور مجازی خود دارند.

ایسوس

نظر شما چیست؟