MESH از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: «MESH Canvas»، برنامهای تعاملی که شما را قادر میسازد به آسانی و بدون کدنویسی پیچیده، کارها را تعریف کنید و تگهای MESH بیسیم با عملکردهای گوناگون. تگهای MESH از طریق «MESH Canvas» و با ارتباطی که بهآسانی از طریق این برنامه پیکربندی میشود، با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. عملکردهای فعلی شامل این موارد هستند: حرکت (حسگر حرکت)، دکمه، LED و GPIO (ورودی/خروجی با عملکرد عمومی). این تنها آغاز کار است، به معنی واقعی کلمه، چرا که این پروژه همراه با کاربران و جامعه توسعهدهندگان هم برای گسترش برد و هم قابلیتهای تگها در طول زمان، به تکامل ادامه خواهد داد.
تصور کنید بتوانید گیاهانتان را بهطور خودکار آبیاری کنید، یک چراغ LED روی در خانهتان باشد که هر زمان باران در راه است روشن شود یا حتی بتوایند با افزودن جلوههای صوتی نمایشی به بازیها، کمی تفریح کنید یا سطل زبالهای را بیابید که هر زمان آشغالی در آن میاندازید، از شما تشکر کند.
MESH در نمایشگاه Maker Faire Bay Area در سان ماتیو در ماه مه به نمایش گذاشته شد و چرخه داستانی را که سال گذشته در همین زمان آغاز شده بود، کامل کرد. این پروژه مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشت و نهایتاً بودجه آن از طریق Indiegogo به شیوه جذب سرمایه مردمی تأمین شد. همچنین، تیم پروژه، MESH را در جریان نمایشگاه CES 2015 در Eureka Park به نمایش گذاشت و به دنبال آن MESH در Hacker Dojo (فرومی برای تمام نوآوریها در قلب کالیفرنیا)، SXSW و گردهماییهای دیگر مطرح شد.
MESH بخشی از ابتکارات جدید آفرینش کسبوکار سونی است. «برنامه شتابدهنده ایدههای بالقوه» این شرکت، انکوباتوری که برای داشتن شتابی به سبک استارتآپها، طراحی شده است تا سریع و آسان برخی از ایدههای پیشروتر، نوآورانهتر و نابتر را درون انجمن سونی برای توسعهدهندگان و مصرفکنندگان عملی کند.
هیروکی توتوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی سونی در سخنانش در کنگره جهانی موبایل اشاره کرد که دیدگاه وی برای سونی تنها به یافتن راههای بهبود کسبوکار اصلی تلفنهای هوشمند اکسپریا محدود نمیشود بلکه به چگونگی توسعه فناوریهای نوظهور، مشارکت در آفرینش فرصتها برای ارتقاء «کارآفرینی» در این شرکت بزرگ بهعنوان سکوی پرتابی برای استارتآپهای جدید نگاه میکنند.
نظر شما چیست؟