دادخواستی که مدعی است گوگل به طور مخفيانه اطلاعات کاربران آی‌فون را جمع آوری کرده است
گوگل تو به ما بدهکاری
گروهی از مصرف کنندگان که گوگل را با عنوان Google You Owe Us نامگذاری کرده‎اند دادخواستی علیه این غول فناوری تهیه کردند که در آن مدعی هستند گوگل به طور غیر قانونی اطلاعات شخصی بیش از پنج میلیون کاربر آی‎فون را جمع آوری می‎کرده است تا بتواند تبلیغات مرتبط را برای آنها ارسال کند.

1606683296_1_0.gif

یک جمعیت معترض بریتانیایی اعلام کرده است که بعد از این که متوجه شدند گوگل به طور غیر قانونی به جمع آوری داده‎های شخصی بیش از 5.4 میلیون کاربر آی‎فون در بریتانیا پرداخته است، دادخواستی علیه این ابر شرکت فناوری تنظیم کرده است. این سازمان که گوگل را تحت عنوان «گوگل تو به ما بدهکاری» خطاب می‎کند می‎خواهد این شرکت آمریکایی هر چه سریع‎تر این تخلف آشکار را جبران کند.

طبق بیانیه‎ای که چند روز پیش توسط این گروه منتشر شد، این فعالیت غیر قانونی مطرح شده به وسیله نادیده گرفتن تنظیمات حريم خصوصی پیش فرض تلفن‎های آی‎فون بریتانیایی بین ژوئن 2011 تا فوریه 2012 صورت گرفته است. الگوريتم‎های گوگل به این شرکت اجازه میداده است که تلفن‎های هوشمند اپل را به شکلی هک کرده و اطلاعات شخصی کاربران را از مرورگر سفاری استخراج کند.

این گروه در این دادخواست می‎خواهد گوگل این نقض آشکار حریم خصوصی صورت گرفته روی این 5.4 میلیون شهروند بریتانیایی را جبران کند. این جنبش توسط مدیر سابق اجرایی اتحادیه مصرف کنندگان بریتانیا، ریچارد لیود که اطمینان دارد این اقدام گوگل نقض آشکار قانون بوده و میلیونها نفر را تحت تاثیر قرار داده است رهبری می‎شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟