چرا نباید خود را درگیر تعمیر یک کابل شارژ آسیب دیده کنید
چه بر اثر استفاده زیاد یا جویده شدن توسط حیوان دست آموز شما، فرسوده شدن و آسیب دیدن کابل‌های شارژ USB امری اجتناب ناپذیر است. معمولا صرف وقت و هزینه برای تعمیر کردن آنها نیز به صرفه نیست و اصولا بهتر است یک کابل آسیب دیده را دور ریخته و یک کابل شارژ جدید خریداری کنید. معمولا صرف وقت و هزینه برای انجام چنین کاری به صرفه نیست، به ویژه اگر متوجه شوید كه خرید یک کابل شارژ جدید خیلی سریع و ارزان قابل انجام است.

احتمالا شما هم به طریقی تجربه مواجه شدن با یک کابل شارژ آسیب دیده را پشت سر گذاشته‌اید. وقتی باتری تلفن‌های هوشمند به سختی یک روز کامل را دوام می‌آوند، شما مجبور هستید زیاد از این کابل‌ها استفاده کنید و همین باعث فرسودگی آنها می‌شود. آنها همچنین در معرض انواع مختلفی از حوادث قرار می‌گیرند. شاید تصمیم بگیرید آنها را تعمیر کرده و دوباره از آنها استفاده کنید، اما اصولا بهتر است یک کابل آسیب دیده را دور ریخته و یک کابل شارژ جدید خریداری کنید.

خرید یک کابل جایگزین معمولا به‌صرفه‌تر است

شما می‌توانید در گوگل روش تعمیر یک کابل شارژ آسیب دیده را جستجو کنید تا با انواع آموزش‌های چگونگی انجام این کار آشنا شوید. اما معمولا صرف وقت و هزینه برای انجام چنین کاری به صرفه نیست، به ویژه اگر متوجه شوید كه خرید یک کابل شارژ جدید خیلی سریع و ارزان قابل انجام است.

اغلب راهکارها برای تعمیر کابل‌های شارژ به مواد و تجهيزاتی مثل هویه و سیم لحیم یا بست اتصال احتیاج دارد که احتمالا شما آنها را در اختیار ندارید. بنابراین ساده‌ترين کار این است که کابل آسیب دیده را دور بریزید و یک کابل جایگزین خریداری کنید. شما می‌توانید یک کابل شارژ مرغوب لایتنینگ را با قیمت 20 هزار تومان خریداری کنید و یک کابل microUSB از این هم ارزان‌تر است.

بعضی از تولیدکنندگان این کابل‌ها مثل Apple Lightning و Anker محصولات خود را برای مدتی ضمانت می‌کنند و در صورت خراب شدن کابل در این زمان شما می‌توانید آن را رایگان تعویض کنید.

اما وقتی موضوع مربوط به کابل‌های شارژ گرانقيمت‌تر مثل شارژر لپتاپ باشد، احتمالا تعمیر کردن آنها به صرفه خواهد بود. مثلا شارژر مک بوک پرو 300 هزار تومانی را نمی‌توان به سرعت جایگزین نمونه آسیب دیده آن کرد.

چگونه از آسیب دیدن کابل‌ها جلوگیری کنیم

برخورد با یک کابل شارژ آسیب دیده امری اجتناب ناپذیر است، خیلی وقتها حتی با وجود استفاده کم از کابل شارژ باز هم آنها دچار آسیب می‌شوند، اما روش‌هایی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان صدمه دیدن کابل را به حداقل رساند.

اولین و مشخص‌ترین کار این است که به هیچ وجه سعی نکنید کابل‌های خود را بیش از اندازه خم کنید. این کار فشار زیادی را به پوسته محافظ خارجی وارد می‌کند و در صورت تکرار این کار این پوسته صدمه خواهد دید.

اگر در زمان شارژ شدن زیاد از دستگاه خود استفاده می‌کنید، احتمالا از پیچ خوردگی بیش از اندازه آن شگفت زده شده‌اید. کافی است چند بار تلفن خود را برداشته و به جهت‌های مختلف زمین بگذارید تا با این پیچ و تاب‌ها به کابل خود فشار وارد کنید. بنابراین باید از پیچ خوردگی کابل نیز جلوگیری کنید.

اگر حال و حوصله مراقبت‌های اینچنینی از کابل‌های خود را ندارید، یکسری از کابله‌ای کیفیت بالا با پوشش دو طرفه و تقویت شده وجود دارد که می‌توانید آنها را خریداری کنید. هر چند این کابل‌ها کمی‌ گرانتر هستند، اما در برابر استفاده زیاد و سهل انگاری شما مقاوم هستند و سریع خراب نمی‌شوند.

وقتی از یک کابل آسیب دیده استفاده می‌کنید مراقب باشید

اگر یک کابل آسیب دیده دارید که هنوز به خوبی کار می‌کند، به احتمال زیاد سیم‌های اصلی آن هنوز خراب نشده است و تنها لایه محافظ بیرونی آن صدمه خورده است. در نتیجه سیم‌های داخلی با احتمال بسیار بیشتری در معرض آسیب هستند و از ایمنی کافی برخوردار نخواهند بود.

در چنین شرایطی احتمال اتصال کوتاه بین سیم‌ها وجود دارد و برخی مواقع ممکن است منجر به آتش سوزی شود. بنابراین تا قبل از جایگزین کردن آن با یک کابل سالم باید با دقت بیشتری از آن استفاده کنید.

در پایان، تعمیر کردن یک کابل آسیب دیده با روش‌های معرفی شده در اینترنت مشکلات آن را به طور کامل برطرف نخواهد کرد. اگرچه با این کار ممکن است تا مدتی نیاز شما به استفاده از این کابل برطرف شود، اما در نهایت باید به فکر خرید یک کابل جدید باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟