برای آن‌ها که باتری قدرتمند برایشان اولویت است
ال‌جی و امتداد سری ایکس پاور با معرفی ال‌جی ایکس 5
پس از معرفی چند میان‌رده قد و نیم‌قد، ال‌جی یک میان‌رده دیگر هم معرفی کرد: ال‌جی ایکس 5 با تمرکز بر روی عمر باتری.
اگر با گوشی‌های سری ایکس پاور آشنایی داشته باشید، می‌توانید شباهت‌های زیادی میان ایکس پاور، ایکس پاور 2 و LG X5 ببینید. برای آشنایی بیشتر با این گوشی همراه ما باشید.

1606683296_1_0.gif

هرچند نسخه اولیه ال‌جی X5 در سال 2016 ساخته شده بود، اما ال‌جی X5 ساخته شده در سال 2018 هیچ شباهتی به ال‌جی X5 قبلی ندارد. گوشی ال‌جی X5 2018 همانند ال‌جی X پاور و X پاور 2، یک گوشی میان‌رده رو به پایین است که در طراحی و ساخت آن تمرکز بر روی استفاده از یک باتری قدرتمند بوده است. گویا در توسعه این گوشی، بیشتر تز این که به LG X5 ساخته شده در سال 2016 توجه شود، از سری X Power الگوبرداری شده است.

مشخصات ال‌جی X5

گوشی ال‌جی X5 با بدنه‌ای تلفیقی از فلز و پلاستیک ساخته شده است. ال‌جی X5 تنها با رنگ آبی مراکشی روانه بازار شرق آسیا شده است و هنوز مشخص نیست به بازار سایر کشورها هم راه پیدا کند یا خیر. با داشتن این مقدار حاشیه، ال‌جی X5 به هیچ وجه شبیه یک گوشی تولید شده در سال 2018 به نظر نمی‌رسد.

بر روی ال‌جی X5 از یک نمایشگر با پنل IPS LCD استفاده شده است که ابعاد آن 5.5 اینچ و رزولوشن آن HD است. نمایشگر ال‌جی X5 نمایشگری معمولی است که در آن نسبت طول به عرض نمایشگر بر خلاف گوشی‌های مدرن، 16 به 9 است. 

بر خلاف اکثر میان‌رده‌های ساخت سال 2018، گوشی ال‌جی X5 از دوربین دوگانه بی‌بهره است و تنها یک سنسور 13 مگاپیکسلی در پشت گوشی قرار دارد. در بخش سلفی هم از یک سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده شده است که جدا از داشتن کیفیت قابل قبول، به یک فلش LED هم مجهز شده است.

تراشه مورد استفاده در ال‌جی X5 مدیاتک MT6750T است؛ تراشه‌ای هشت هسته‌ای با معماری 28 نانومتری و قابلیت پردازش تا 1.5 گیگاهرتز. در کنار این تراشه، ال‌جی X5 به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه مجهز شده است. با داشتن این سخت افزار، گوشی ال‌جی X5 به راحتی می‌تواند از پس اجرای سیستم عامل مبتنی بر اندروید 8.0 خود بربیاید؛ اما اجرای بازی‌های سنگین برای این گوشی چندان ساده نیست.

اما مهم‌ترین دلیلی که می‌توان برای خرید ال‌جی X5 داشت، باتری بزرگ آن است. باتری مورد استفاده در ال‌جی X5 دارای ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی است و بسته به استفاده، برای بسیاری از افراد می‌تواند 2 تا 3 روز دوام داشته باشد. 

ارزش خرید گوشی ال‌جی X5 

قیمتی که ال‌جی برای گوشی X5 2018 خود در نظر گرفته است، 330 دلار اعلام شده است. با توجه به امکانات ابتدایی این گوشی، چنین قیمتی شاید در سال 2016 منطقی بود، اما گزینه‌هایی مثل نوکیا X6 و شیائومی ردمی نوت 5 با امکاناتی به مراتب بیشتر از این گوشی، با قیمتی در حدود 250 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند و قیمتشان در ایران هم بین 1.0 تا 1.5 میلیون تومان است؛ اما با ورود ال‌جی X5 به بازار ایران، قیمتش چیزی در حدود 2 میلیون تومان خواهد بود که آن را به یک گزینه غیر قابل توصیه تبدیل می‌کند. برای آشنایی با بهترین گزینه‌های زیر دو میلیون تومانی بازار، به راهنمای خرید گوشی‌های یک تا دو میلیون تومانی ما مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟