قصد دارید گوشی هوآوی بخرید؟
راهنمای خرید: بهترین گوشی هوآوی زیر دو میلیون تومان
افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند باعث شده است پیدا کردن گوشی‌هایی که ارزش خرید بالایی داشته باشند بسیار دشوار شده باشد. شرکت هوآوی چند سالی است که در بازار ایران فعال است و گوشی‌های این شرکت همیشه به داشتن ارزش خرید بالا شهره بوده‌اند.
تصمیم ما این است که در این مطلب به بررسی چند نمونه از گوشی‌های خوب این شرکت در رده قیمتی بین 1 تا 2 میلیون تومان بپردازیم.

خرید گوشی در بازار عجیب و غریب امروز یک امر بسیار پیچیده است. گوشی‌هایی که تا پیش از این با ششصد - هفتصد هزار تومان قابل خرید بودند، حالا نزدیک 1.5 میلیون تومان برای شما آب خواهند خورد.  

در همین راستا، تصمیم گرفته‌ایم چند نمونه از گوشی‌های شرکت چینی هوآوی در بازه قیمتی 1 تا 2 میلیون تومان را که در این بازار هنوز هم ارزش خرید بالایی دارند به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

هوآوی آنر 6X با قیمتی در حدود 1.7 میلیون تومان

باور این مسئله بسیار دشوار است، اما تا اواخر سال پیش، می‌توانستید هوآوی آنر 6X را با قیمتی در حدود 800 هزار تومان بخرید. این گوشی در آن زمان یکی از بهترین گوشی‌های بازار به حساب می‌آمد و حالا هم با افزایش قیمت‌ها، یکی از بهترین گوشی‌های زیر دو میلیون تومانی بازار است. هوآوی آنر 6X  با داشتن بدنه آلومینیومی و یک نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت Fill HD، کیفیتی در خور یک گوشی میان‌رده محبوب و خوش‌ساخت ارائه می‌دهد. هوآوی آنر 6X  یکی از اولین گوشی‌های دارای دوربین دوگانه است. ستاپ دوربین‌های این گوشی به صورت 12 + 2 مگاپیکسلی است که در آن دوربین 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دوربین 2 مگاپیکسلی به عنوان سنسور تعیین عمق میدان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراشه مورد استفاده در هوآوی آنر 6X  از نوع Kirin 655 است که قدرت پردازش آن به 2.1 گیگاهرتز می‌رسد. در کنار این تراشه، گوشی هوآوی آنر 6X  به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. در بخش باتری هم هوآوی آنر 6X با یک باتری 3340 میلی آمپر ساعتی خیال شما را بابت یک روز استفاده عادی راحت می‌کند. هوآوی آنر 6X  با اندروید 6.0 روانه بازار شده است؛ اما امکان آپدیت آن به اندروید 7.0 نیز وجود دارد.

هوآوی Y7 پرایم با قیمتی در حدود 1.6 میلیون تومان

اگر داشتن دو دوربین برایتان اهمیت چندانی ندارد و بیشتر تمرکزتان روی خرید گوشی‌ای با یک باتری قدرتمند است، بد نیست هوآوی Y7 پرایم  را هم مد نظر داشته باشید. هوآوی Y7 پرایم  با بدنه فلزی، نمایشگر 5.5 اینچی HD و یک باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی، نیازگوی نیاز بسیاری از افراد است. تراشه مورد استفاده روی هوآوی Y7 پرایم  اسنپدراگون 435 است که مسلما بهترین گزینه موجود در بازار نیست؛ اما بسیاری از بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند. در کنار این تراشه، هوآوی Y7 پرایم  به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا مجهز شده است. دوربین اصلی هوآوی Y7 پرایم  12 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی آن هم از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

آنر 7 سی با قیمتی در حدود 1.9 میلیون تومان

آنر 7 سی با طراحی جدیدش، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به ظاهر گوشی اهمیت زیادی می‌دهند. نمایشگر این گوشی 5.99 اینچی است و نسبت طول به عرض آن 18 به 9 است. حاشیه ناچیز و بدنه آلومینیومی آنر 7 سی از آن یک گوشی با ظاهر مدرن می‌سازد. تراشه مورد استفاده در آنر 7 سی اسنپدراگون 450 است و در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، می‌تواند گزینه مناسبی برای اجرای امور روزمره و بازی‌های نه چندان سنگین باشد. دوربین آنر 7 سی دوگانه است و ستاپ آن به صورت 13 + 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آنر 7 سی 8 مگاپیکسلی است و در بخش باتری هم ظرفیتی 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. آنر 7 سی با اندروید 8.0 روانه بازار شده است و از این جهت، خیال شما را تا مدت‌ها راحت نگه می‌دارد. 

آنر 7A با قیمتی در حدود 1.6 میلیون تومان

آنر 7A هم طراحی مدرنی دارد و نمایشگری 5.7 اینچی و کشیده دارد. رزولوشن نمایشگر آنر 7A از نوع HD و پنل مورد استفاده در نمایشگر آن IPS LCD است. تراشه به کار گرفته شده در آنر 7A  از نوع اسنپدراگون 430 است و با 2 گیگابایت رم، کار سختی برای اجرای بازی‌های سنگین دارد. حافظه داخلی آنر 7A برابر با 16 یا 32 گیگابایت است و در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه جانبی هم وجود دارد. آنر 7A  هم از دوربین دوگانه بهره می‌برد و ستاپ آن 13 + 2 مگاپیکسلی است. آنر 7A  در بخش سلفی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و در کنار آن هم یک فلش LED قرار دارد. باتری مورد استفاده در آنر 7A دارای ظرفیتی 3000 میلی آمپر ساعتی بوده و نسخه اندروید مورد استفاده روی آن هم 8.0 است. 

هوآوی آنر 9 لایت با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

هوآوی آنر 9 لایت یک گوشی همه چیز تمام در این رده قیمتی است. نمایشگر هوآوی آنر 9 لایت 5.65 اینچی بوده و در آن از رزولوشن Full HD استفاده شده است. بدنه شیشه‌ای هوآوی آنر 9 لایت بسیار جذاب است و به خوبی در دست کاربر قرار می‌گیرد. تراشه مورد استفاده در هوآوی آنر 9 لایت از نوع Kirin 659 در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت رم وجود دارد. حافظه داخلی هوآوی آنر 9 لایت 32 گیگابایت است؛ اما با کمی هزینه بیشتر می‌توانید نسخه 64 گیگابایتی آن را هم تهیه کنید. البته در هر دو نسخه این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی شود و نباید نگران این مسئله باشید. باتری مورد استفاده در هوآوی آنر 9 لایت دارای ظرفیتی 3000 میلی آمپر ساعتی است و نسخه اندروید مورد استفاده روی آن اندروید 8.0 است. در بخش دوربین، هوآوی آنر 9 لایت دارای 4 دوربین است که دو دوربین آن در بخش اصلی و دارای ستاپ 13 + 2 مگاپیکسلی است و دو دوربین با همین ستاپ هم در بخش سلفی آن مورد استفاده قرار گرفته است. 

نتیجه گیری

حالا حتی خرید یک گوشی زیر دو میلیون تومانی هم تبدیل به کار دشواری شده است. بسیاری از گوشی‌ها در این رده کامل نیستند؛ اما گزینه‌های خوبی مانند هوآوی آنر 9 لایت هم پیدا می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟