13/05/1398 - 18:25
حواستان به بمب های خانگی هست؟
مسائل ایمنی برای جلوگیری از خطرات پکیج ها را جدی بگیرید. مرگ و میر و حوادث ناشی از پکیج مختص زمستان نیست !
استفاده از بخاری نفتی و گازی بدلیل خطرات جانبی فروان منسوخ شد و پکیج ها بدلیل کاهش هزینه در ساخت منازل محبوب شدند.
اما عواملی مثل سهل‌انگاری در تعمیر پکیج، رعایت نکردن اصول استاندارد در نصب پکبج، دقت و رعایت نکردن نکات دوره‌ای  خصوصا در تعمیر پکیج این سیستم‌ها هم از نظر ایمنی دسته کمی از سیستم‌های منسوخ شده ندارند.
  • پکیج برای مشتعل شدن از اکسیژن داخل ساختمان استفاده می‌کند که موجب فقر اکسیژن شده و خسارات جبران‌ناپذیری نظیر بیماری‌های روحی و جسمی برای ساکنین دارد. هرچند که گاز مونوکسید کربن در صورت نشت دودکش پکیج، باعث فقر اکسیژن و مرگ می‌شود، اما گازهای دیگری مثل گوگرد هم از سیستم پکیج خارج می‌شود که در بلندمدت (حدود 7 سال) عامل سرطان‌های مختلف و اختلالات عصبی است. از مهمترین عوامل این موضوع در هوادهی و بسته شدن منافذ تهویه هوا به منظور کاهش انرژی و یا گرفتگی و برگشت هوای مشتعل به دلیل قرار نگرفتن دریچه در موقعیت درست است و مهمترین و اولین مورد ایمنی است که در تعمیر پکیج چک می‌شود.
  • شعله پکیج‌های خانگی در درازمدت باعث سوختن ناقص و تولید گازهای مختلف می‌شود که عامل بروز آسیب‌های ریوی، آسم، آلرژی، تاثیر منفی در بیماران قلبی-عروقی، اختلال در گردش خون، غلظت خون با علائم سرگیجه، بیحالی، تاری دید، تپش قلب در افراد شوند. در تعمیر پکیج ایران رادیاتور برای تشخیص سوختن مناسب گاز، از طریق مشاهده شعله آبی رنگ، سرد نبودن دودکش و وجود تهویه مناسب هوا و نصب سنسور مونواکسید کربن در محل نصب دستگاه استفاده میشود. (استفاده از مدل‌های جدید و مرغوب با سیستم های ایمنی و قطع کن‌های مورد نیاز توصیه می‌شود.)
  • عواملی چون عدم استقرار پمپ در فشار پایین، جوشیدن آب، هواگیر بودن سیستم در سیستم حبابهایی ایجاد می‌کند که در صورت حرکت و ترکیدن خصوصا در پمپ باعث خوردگی شدید در بدنه پروانه‌های پمپ می‌شود و در مدت طولانی موجب تخریب آن می‌شود.
  •  شیر گازی پکیج داری اجزا مکانیکی است که در صورت کیفیت پایین و فرسودگی عملکرد خود را از دست می‌دهد و ممکن است گاز بدون اینکه با جرقه مشتعل شود، در یک فضای کوچک حبس و ناگهان با حجم زیاد وارد اتاقک احتراق شده که درصورت فعال شدن سیستم جرقه انفجار شدید و خطرات جدی به دنبال دارد.
  • ایجاد آلودگی صوتی مثل لرزش و نویز در پکیج به دلیل وجود تجهیزات دوار مثل پمپ و فن در آن، موجب نقص در شیر سیت گاز مشعل است که باعث انفجار یا پدیده مرگ خاموش می‌شود. در صورت سرویس یا تعمیر پکیج به صورت دوره‌ای، کمتر شاهد بروز مشکلات خواهید بود، با مسئولان نصب پکیج ما صحبت کنید اقدامات اولیه و لازم به شما گفته می‌شود و برای تشخیص دقیق و تعمیر پکیج نیاز به اعزام آنها است، اما دلایل صدا دادن عواملی است چون: کم بودن فشار ورودی آب، سرد بودن آب ورودی، خراب شدن سوئیچ فشار، خرابی پمپ اصلی پکیج، خرابی شیر اطمینان و وجود هوای اضافی در پیکج، رسوب گرفتن مبدل، مشکل در لوله کشی رادیاتورها
  • بازدیدهای دوره‌ای جهت استفاده ایمن از دستگاه، اقدامات پیشگیرانه از قبیل تعمیر پکیج، تعویض تمامی شلنگ‌های گاز به ازای هر 2 سال (اطمینان از پوسیده نبودن شلنگ‌های گاز و سلامت آن‌ها)، نگرفتن انشعاب غیراستاندارد برای ورودی گاز، عدم ادغام غیر استاندارد خروجی دودکش چند دستگاه و… 
  • از نظر سرویس‌دهی و عمر سیستم، اصالت و مناسب بودن تجهیزات مورد نیاز مصرفی همچنین در تعمیر پکیج و یا نصب پکیج رعایت اصول و استانداردسازی سیستم جهت اطمینان از موارد ایمنی حضور تعمیرکار آموزش‌دیده و آگاه، در عمر مفید و صرفه جویی انرژی بسیار موثر است. در نتیجه درصورت نیاز به بررسی و تعمیر پکیج از آنها کمک بگیرید چرا که علاوه بر مشکلاتی که ممکن است برای رادیاتورها یا پکیج ایجاد شود، احتمال سوختگی و کثیفی منزل وجود دارد. 
  • در متراژهای زیر 60 متر نباید پکیج در داخل فضای بسته مثل کابینت نصب شود چون در صورت نشتی باعث انفجار می‌شود و باید در فضای خارجی مثل بالکن نصب شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟