پرچم دار متفاوت وان پلاس
11/11/1398 - 07:45
بررسی اجمالی گوشی هوشمند وان‌پلاس پرو 7
به احتمال زیاد نام برند وان‌پلاس را شنیده‌اید. یک برند موفق در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند که محصولاتی متفاوت از شرکت‌ها تولید می‌کند. این برند موفق در کمتر از 5 سال موفق شد جایگاه خوبی در بازار تولید گوشی‌های هوشمند به دست آورد. یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت وان‌پلاس پرو 7 است. این شرکت برای اولین بار تصمیم گرفت با تولید دو نسخه از این گوشی به نیاز کاربران حرفه‌ای و کاربرانی که قدرت خرید بالایی ندارند پاسخ دهد. در این مطلب قصد داریم به‌طور مختصر با قابلیت‌های وان‌پلاس پرو 7 آشنا شویم.

اولین نکته‌ای که در نگاه اول به وان‌پلاس 7 پرو متوجه می‌شوید نوع طراحی است. گوشی فوق ظاهر زیبایی دارد، اما زمانی که آن‌را در دست‌تان خود می‌گیرید متوجه وزن سنگین آن می‌شوید. دو فاکتور لیز بودن بیش از اندازه و سنگین بودن باعث می‌شود زمانی که گوشی را در دستان خود قرار می‌دهید احساس راحتی نکنید. با این حال، در مقایسه با گوشی‌های دیگر بازار ظاهری زیبا دارد. قاب پشتی این گوشی از شیشه است که به همراه قاب جلو توسط گوریلاگلس 5 محافظت می‌شوند. در زیر شیشه قاب پشت فریمی قرار دارد که انکعاس نور جالبی را نشان می‌دهد. وان‌پلاس برای آن‌که اثرانگشت کاربران در زمان نگه داشتن گوشی روی آن باقی نماند رنگ قاب پشتی را مات در نظر گرفته است. در قاب جلو صفحه‌نمایش بزرگی قرار دارد که فضای نسبتا زیادی از قاب جلو را اشغال کرده است. صفحه‌نمایش فوق حاشیه کمی دارد و جالب آن‌که خبری از ناچ برای دوربین سلفی در قاب جلو دیده نمی‌شود. اگر به بالای گوشی نگاهی داشته باشید، درگاهی را مشاهده می‌کنید که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. زمانی که دوربین سلفی فعال می‌شود، بخش مربوطه از محفظه خارج می‌شود و دوربین سلفی از جای خود خارج می‌شود. زمانی که دوربین سلفی غیر فعال می‌شود، دومرتبه به مکان اصلی خود باز می‌گردد. لبه‌های صفحه‌نمایش خمیده هستند که همین موضوع باعث می‌شود کار کردن با گوشی کمی مشکل شود. صفحه‌نمایش وان‌پلاس پرو 7 نزدیک به 88 درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده است.

در قاب پشتی نیز شاهد چنین خمیدگی‌هایی در لبه‌ها هستیم. جنس فریم دستگاه فلزی است که رنگی یکسان با رنگ قاب پشتی دارد. فریم فوق در پایین آبی کم رنگ است و هرچه به سمت بالا می‌رود پر رنگ‌تر می‌شود تا جایی که فریم بالا تقریبا مشکل می‌شود. خروجی صدای کاربر کاملا به لبه بالایی گوشی و کنار حس‌گرهای نور و مجاورت قرار گرفته‌اند. جالب آن‌که خروجی فوق به عنوان بلندگو دوم گوشی نیز در نظر گرفته شده است. سمت راست کلیدهای صدا چسبیده به یکدیگر قرار دارند. سمت چپ نیز مکان قرارگیری کلید پاور است.

در پایین گوشی درگاه ارتباطی Type-C و در کنار آن درگاه سیم‌کارت، میکروفون اصلی و بلندگو قرار دارد. وان‌پلاس 7 پرو از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند. البته به این نکته دقت کنید که شما با یک درگاه بزرگ برای قرار دادن سیم‌کارت‌ها روبرو نیستید و باید سیم‌کارت‌ها را در دو طرف قرار دهید. لازم به توضیح است که گوشی فوق از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. بالای گوشی مکان قرارگیری میکروفون دوم است که درست در کنار درگاه دوربین سلفی قرار گرفته است. قاب پشتی که جذاب‌ترین بخش گوشی است مکان قرارگیری 3 لنز دوربین اصلی است. وان‌پلاس برای قاب قرارگیری دوربین‌ها رنگ مشکی جداگانه‌ای در نظر گرفته است. البته فلش LED در خارج از این قاب و لوگوی وان‌پلاس در پایین آن قرار گرفته است. در پایین قاب پشتی نیز نام وان‌پلاس درج شده است.

وان‌پلاس برای اولین بار از تفکیک‌پذیری QHD در صفحه‌نمایش این گوشی 6.7 اینچ استفاده کرده است. یکی دیگر از مزایای شاخص صفحه‌نمایش این گوشی نرخ به‌رروزرسانی 90 هرتزی است.  به عبارت دقیق‌تر این گوشی در یک ثانیه 90 بار به‌روز می‌شود. بد نیست بدانید نرخ به‌روزرسانی در سایر گوشی‌ها برابر با 60 هرتز است. نرخ بالای به‌روزرسانی باعث شده تا پیمایش صفحه به نرمی انجام شود. البته نرخ بالای به‌روزرسانی موضوعی نیست که برای کاربران عادی تاثیرگذار باشد. خوشبختانه صفحه‌نمایش نور خوبی دارد، اما در مقایسه با صفحه‌نمایش سایر پرچم‌داران خیلی زیاد نیست. به عبارت دیگر، در زیر نور خورشید مشکلی در کار کردن با صفحه‌نمایش گوشی ندارید، اما بازتاب بیش از اندازه باعث می‌شود خوانایی صفحه‌نمایش در مقایسه با پرچم‌داران مشابه کمتر باشد.

وان پلاس پرو7 در زمینه نمایش رنگ‌ها نیز عملکرد مطلوبی داشته و می‌تواند رنگ‌ها را با شفافیت هرچه تمام‌تر نشان دهد. زاویه دید گسترده نیز یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه‌نمایش امولد این گوشی است. در بخش تنظیمات گوشی نیز گزینه‌هایی همچون Night Mode (کم یا خاموش کردن نور آبی)، Screen calibration (برای تنظیم رنگ‌ها)، Resolution (تنظیم کیفیت صفحه)، Video Enhancer (نمایش رنگ‌های شارپ در زمان پخش ویدیوها)، Theme، Accent Color، Status bar و Ambient Display قرار دارند.

وان‌پلاس 7 پرو مجهز به یک تراشه اسنپ‌دراگون 855 است که از لیتوگرافی 7 نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده هشت هسته‌ای مجهز به 1 هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته مجهز به فرکانس 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته مجهز به فرکانس 1.78 گیگاهرتز است. این گوشی با حافظه‌های 6،8 یا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. شاید عدم پشتیبانی از کارت حافظه یکی از نقاط ضعف این گوشی باشند. همانند سایر گوشی‌ها کاربر از 256 گیگابایت حافظه داخلی به 223 گیگابایت و از 12 گیگابایت حافظه اصلی به 8 گیگابایت دسترسی دارد. البته اگر برخی از برنامه‌های سیستمی و کاربردی روی گوشی فعال دسترسی به حافظه اصلی برابر با 6.9 گیگابایت می‌شود.

این گوشی به دو بلندگو تجهیز شده که یکی از آن‌ها در پایین و دیگری در خروجی صدای مخاطب قرار گرفته‌اند. به عبارت دقیق‌تر، اولین باری است که مشاهده می‌کنیم در گوشی‌های وان‌پلاس از دو بلندگو استفاده شده است. خوشبختانه کیفیت بلندگوها در زمان افزایش صدا مطلوب و ایده‌آل است.

وان‌پلاس 7 پرو همانند سایر گوشی‌های مدرن از دو ویژگی امنیتی حس‌گر اثرانگشت تعبیه شده در زیر صفحه‌نمایش و مکانیزم تشخیص چهره مبتنی بر دوربین سلفی برخوردار است. فرآیند تشخیص چهره توسط دوربین سلفی در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

این گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید 9 است و از رابط کاربری اختصاصی اکسیژن او‌اس وان‌پلاس استفاده می‌کند. پشتیبانی وان‌پلاس از گوشی فوق مطلوب است و به‌طور مستمر به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌کند.

در ارتباط با وضعیت دوربین‌ها، در گوشی جدید شاهد تفاوت‌هایی هستیم که تغییرات پیرامون مگاپیکسل از جمله این موارد است. سه لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که درون قاب مجزای پشت گوشی قرار دارد. لنز اصلی مجهز به یک حس‌گر 48 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی است که اندازه دهانه دیافراگم آن برارب با f/1.6 است. لنز فوق مجهز به فناوری OIS است تا در محیط‌های کم نور نیز عکس‌های مطلوبی گرفته شود. لنز دوم مجهز به حس‌گر 8 مگاپیکسلی است که نقش لنز تله‌فوتو را دارد که اجازه بزرگ‌نمایی 3 برابری می‌دهد. لنز سوم نیز به حس‌گر 16 مگاپیکسلی تجهیز شده که لنزی با زاویه دید فوق عریض است. رابط دوربین دوربین کمبود خاصی ندارد و گزینه‌ها و قابلیت‌های موردنیاز را ارائه می‌کند. هرچند در زمینه رابط کاربری دوربین گوشی‌های سامسونگ عملکرد بهتری دارند. دوربین سلفی نیز مجهز به یک حس‌گر 16 مگاپیکسلی است که اندازه دهانه دیافراگم آن برابر با f/2.0 است.

این گوشی مجهز به یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر است که اجازه می‌دهد کاربر یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی استفاده کند. پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی که اجازه می‌دهد باتری در زمان 24 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ شود و رسیدن به شارژ کامل در زمان 76 دقیقه از دیگر ویژگی‌های باتری گوشی فوق است. با این‌حال، امکان شارژ بی‌سیم باتری وجود ندارد.

در مجموع باید بگوییم اگر به دنبال یک گوشی با سخت‌افزارهای قدرتمند هستید، وان‌پلاس پرو 7 گزینه ایده‌آلی است. البته وزن زیاد این گوشی ممکن است کمی آزاردهنده باشد، اما در مقابل قابلیت‌های کاربردی خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

در زمان نگارش این مقاله گوشی فوق به قیمت 7 میلیون 800 هزار تا 11 میلیون و 100 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟