09/07/1399 - 18:00
تبلیغات ارزان گوگل چگونه انجام می شود؟
در این مطلب راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از تبلیغات ارزان گوگل در راستای بیشتر دیده شدن و نرخ تبدیل بالاتر استفاده نمائید و برند خود را به کاربران اینترنتی بیشتری معرفی کنید. بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی در ارزان شدن آنها بسیار تاثیر گذار است.

تبلیغات ارزان گوگل چگونه انجام می شود؟

تقریبا درصد بالایی از کسب و کارها می خواهند تبلیغات‌شان را به ارزان ترین شکل انجام دهند.

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد، اما ما قصد داریم درباره تبلیغات ارزان گوگل صحبت کنیم و به شما بگوییم چگونه کمپین های گران خود را بهینه سازی کنید.

در ابتدای کار باید به شما بگویم که این نوع بازاریابی سحر و جادو نیست و پلتفرمی وجود ندارد که باعث ارزان شدن تبلیغات گوگل شود!

در واقع شما با فعالیت هایی که انجام می دهید، می توانید تبلیغات خود را با هزینه کمتری اجرا کنید و از همین رو درآمد بیشتری کسب کنید.

بنابراین این موضوع را در ذهن داشته باشید که تبلیغات ارزان چیزی نیست که از اول بتوانید از آن بهره مند شوید.

در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

عوامل تاثیر گذار در کاهش و افزایش هزینه تبلیغات گوگل

به طور کلی چندین عامل وجود دارند که باعث می شوند هزینه ها به طور چشمگیری افزایش یابد. همچنین همین عوامل می توانند تبلیغات ارزان گوگل را به همراه داشته باشند. مساله کمی گیج کننده شد، اما جای نگرانی نیست. تمامی عوامل تاثیر گذار را به شما توضیح خواهم داد.

دقیقا ارزان بودن تبلیغات دقیقا چه معنایی دارد؟

به طور کلی تبلیغات گوگل ارزان است، اما برخی عوامل باعث می شوند که هزینه تبلیغات بیشتری پرداخت کنید.

 

به عنوان مثال، مهم ترین عامل تعیین کننده هزینه تبلیغات، کلمه یا کلمات کلیدی است که انتخاب می کنید. مثلا نمی توانید هزینه تبلیغاتی کلمه "طراحی سایت" را با "مبل شنی" مقایسه کنید.

می توانید مبل شنی را با پیشنهاد حداقل 1 سنت تبلیغ کنید و وب سایت خود را در بالاترین نتیجه گوگل ببینید. اما برای طراحی سایت هم همینطور است؟

حداکثر هزینه ای که برای کلمه طراحی سایت می شود بیش از 20 سنت است. اینگونه می توانید وب سایت خود را در صفحه اول قرار دهید. با هزینه ای حدود 8 تا 12 سنت هم می توانید تبلیغات خود را با این کلمه انجام دهید، اما ممکن است رقبا پیشنهادهای بالاتری ارائه دهند.

بنابراین اگر کلمات کلیدی پرجستجو و سخت را هدف قرار دهید، لازم است سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را افزایش دهید. مگر اینکه ...

کیفیت تبلیغات یا Quality Score شما بالا باشد. به این ترتیب با هزینه کمتر می توانید رتبه بهتری در کلمات کلیدی کسب کنید.

کیفیت تبلیغات یا Quality Score

کیفیت تبلیغات توسط گوگل تعیین می شود و یک نمره 0 تا 10 برای آن در نظر گرفته شده است. موضع و هدف آن ساده است؛ ارائه کیفیت بالاتر به کاربر.

به عنوان مثال، شما برای "خرید بازی پلی استیشن" وارد صفحه ای از یک وب سایت می شوید و در آنجا با کلی "کتاب آموزشی آشپزی" مواجه می شوید! به عنوان کاربر چه حسی به شما دست می دهد؟ از کلیک خود راضی هستید؟ کیفیت سایت تبلیغ کننده را چطور می بینید؟

قطعا هر کاربری که این نوع تبلیغات را ببیند، به سرعت از صفحه خارج شده تا مجددا به سرچ گوگل برگردد. بنابراین گوگل متوجه می شود، تبلیغی که این کاربر دیده کیفیت بالایی ندارد.

در صورتی که Quality Score بالا مانند (8 تا 10) داشته باشید، هم هزینه تبلیغات گوگل ارزان تر می شود و هم رتبه بهتری نسبت به سایر رقبا در اختیار خواهید گرفت.

همچنین اگر نمره کیفی مناسبی دریافت نکنید (0 تا 2)، گوگل تصمیم میگیرد که تبلیغات شما را حتی با هزینه 100 دلار به ازای هر کلیک نمایش ندهد!

توصیه می‌کنیم به کیفیت تبلیغات خود به خوبی فکر کنید و تنها روی دریافت کلیک تمرکز نکنید. با ارائه Quality Score فوق العاده می توانید از تبلیغات ارزان گوگل بهره مند شوید.

تاثیر سایت های رقیب در تبلیغات گوگل

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا حضور رقیب باید در ارزان شدن تبلیغات تاثیر گذار باشد؟ دقیقا برعکس این است. حضور رقبا می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش هزینه ها داشته باشد!

به عنوان مثال، اگر شما برای کلمه "تعمیر آسانسور" 3 سنت هزینه کرده باشید، رقیب شما برای قرار گرفتن در جایگاه بهتر ممکن است پیشنهاد 4 سنتی برای هر کلیک ارائه کند. هرچه حضور رقبا در یک کلمه بیشتر باشد، دیگر از تبلیغات ارزان گوگل خبری نخواهد بود!

به عنوان مثال، رقابت سایت ها باعث شده تا کلمه انگلیسی Business Services (خدمات کسب و کار) به ازای هر کلیک 58.64 دلار هزینه داشته باشد. یعنی هر کاربری که روی این تبلیغ کلیک کند، برای شرکت تبلیغ کننده 58 دلار هزینه خواهد داشت.

حال فکر کنید که 10 نفر روی آن کلیک کنند و به مشتری تبدیل نشوند!

با این حال، اگر رقیب آنچنانی نداشته باشید و کلمات مناسبی را هدف قرار دهید، می توانید از تبلیغات ارزان گوگل لذت ببرید.

اما بعضی واژه ها هستند که نمی توان با حداقل هزینه های 1 الی 3 سنت در آنها تبلیغات داشت. کلمات پرهزینه ایران را مثال می زنیم:

مثلا شرکتی که در حوزه "طراحی سایت" فعالیت می کند، نمی تواند انتظار داشته باشد که گوگل تبلیغاتش را با پیشنهاد 1 سنت نمایش دهد. چون رقبا پیشنهاد های نسبتا بالاتری را ارائه داده اند. همچنین اگر در حوزه "سئو" قصد تبلیغات را دارید، حداقل باید 30 سنت به ازای هر کلیک ارائه کنید.

اکنون که تاثیر رقبا را در ارزان شدن یا گران شدن تبلیغات متوجه شدید، زمان آن رسیده تا تاثیرات کلیک کاربران روی تبلیغات گوگل را بدانید.

نرخ کلیک نسبت به نمایش

یکی از عواملی که در ارزان یا گران شدن تبلیغات گوگل می تواند تاثیر گذار باشد، نرخ کلیک سایت نسبت به تعداد نمایش است.

به عنوان مثال، سایتی را در نظر بگیرید که با کلمه "خدمات شبکه" تبلیغات انجام داده است. با این حال اگر این نتیجه تبلیغاتی درصد نمایش بالایی داشته باشد و نرخ کلیک آن خیلی پایین باشد، رتبه آن تحت تاثیر قرار گرفته و پایین تر از سایر نتایج تبلیغاتی قرار می گیرد.

به زبان ساده تر: تبلیغ به اندازه کافی جذاب نبوده و این مشکل می تواند به عنوان، توضیحات متا و موارد دیگر مربوط باشد.

در این صورت تبلیغ کننده نیاز دارد که هزینه پیشنهادی بالاتری ارائه کند تا شانس خود برای کسب رتبه بهتر را افزایش دهد.

هرچه نرخ کلیک نسبت به نمایش بالاتر باشد، این امکان وجود دارد که تبلیغات گوگل ارزان تر انجام شود. عناوین جذاب می تواند در ثبت میانگین کلیک بالاتر تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین استفاده از توضیحات منحصر بفرد و متقاعد کننده در ارزان شدن تبلیغات بی تاثیر نیست.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید و به نرخ کلیک نیز مربوط می شود، این است که افزونه های تبلیغاتی میزان تعامل کاربران با تبلیغ را افزایش می دهند.

افزونه های تبلیغاتی چه نقشی در تبلیغات ارزان گوگل دارند؟

ابتدا اجازه دهید به شما بگوییم افزونه های تبلیغاتی چه هستند.

در صورتی که جستجوهایی برای خرید، دریافت خدمات، آموزش و ... انجام داده باشید، به احتمال زیاد با تبلیغات گوگل مواجه شده اید. برخی از این آگهی ها ویژگی هایی بیشتر از سایر گزینه ها دارند که به آنها افزونه های تبلیغاتی گفته می شود. به تصویر زیر نگاه کنید:

به عنوان مثال، در تصویر بالا از افزونه سایت لینک استفاده شده و 4 لینک برای اطلاعات بیشتر کاربران به تبلیغات گوگل اضافه شده است. بنابراین استفاده از افزونه های تبلیغاتی می تواند در نرخ کلیک بیشتر و ارزان شدن تبلیغات گوگل تاثیر گذار باشد.

خب، این افزونه های تبلیغاتی چجوری میتونن تبلیغات گوگل رو ارزان کنن؟ با اضافه کردن افزونه های تبلیغاتی، ادزها جای بیشتری می‌گیرند و احتمال کلیک کردن بر روی آنها بیشتر می‌شود؛ این یعنی نرخ کلیک بیشتر. همانطور که گفتیم نرخ کلیک بالاتر به افزایش کوالیتی اسکور و در نتیجه بهبود رتبه و کاهش هزینه کمک می‌کند.

به طور معمول، در تبلیغات فارسی از افزونه های تماس، سایت لینک، Callout و Structured Snippet بیشتر از سایر افزونه ها استفاده می شود.

کیفیت صفحه لندینگ

صفحه لندینگ به صفحه ای از سایت گفته می شود که بازدید کنندگان زیادی به خود جذب می کند و اصطلاحا به آن صفحه فرود نیز گفته می شود.

 

در صورتی که صفحه لندینگ خود را با کیفیت و منحصر بفرد ایجاد نکنید، در تعیین رتبه تبلیغاتی شما تاثیر گذار است. اگر کیفیت معمولی ارائه دهید، اغلب نمی توانید از تبلیغات ارزان گوگل بهره مند شوید.

همچنین صفحات لندینگ جذاب و ایده آل، باعث خوشحالی کاربران می شوند و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری افزایش می یابد. در صورتی که چنین طراحی را مدنظر قرار داده باشید، شانس شما برای تبلیغات ارزان گوگل بیشتر می شود.

میزان تعامل کاربر با تبلیغات گوگل

تعامل کاربر همانطور که در سئو یکی از عوامل تاثیر گذار به شمار می رود، در تبلیغات گوگل نیز همان تاثیر را دارد. سیگنال های مثبت حضور طولانی کاربران در صفحه، به گوگل این اطلاعات را می دهد که فرد از وارد شدن به نتیجه تبلیغاتی رضایت داشته است.

این اتفاق می تواند تاثیر مثبتی در رتبه بهتر وب سایت داشته باشد و آگهی شما بالاتر از سایر نتایج نمایش داده شود.

همچنین اگر کاربران تعامل خوبی با سایت نداشته باشند و از محتوای ضعیف، سرعت پایین و موارد دیگر ناراضی باشند، گوگل این اطلاعات را دریافت می کند. به همین دلیل این امکان وجود دارد که هزینه بیشتری به ازای هر کلیک بپردازید تا مانند رقبا دیده شوید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که ارزان شدن تبلیغات گوگل چه مزایایی به همراه خواهد داشت؟ به عنوان مثال، شاید کسی بخواهد از مزایای تلاشی که می‌خواهد انجام دهد اطلاع داشته باشد.

تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد؟

هر پلتفرم تبلیغاتی مزایای خاص خود را دارد. تبلیغات گوگل نیز از این قائله مستثنی نیست.

به عنوان مثال، سرمایه گذاری در گوگل می تواند درآمد 8 برابری به همراه داشته باشد. یعنی اگر 10 دلار سرمایه گذاری کنید، این امکان وجود دارد که 80 دلار سود کنید. (این اطلاعات توسط گوگل و سایت های معتبر منتشر شده است).

یکی دیگر از مزایای تبلیغات ارزان گوگل این است که بیشتر کاربران اینترنتی از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. با توجه به گفته وب سایت Statista، موتور جستجوی گوگل 86 درصد از بازار جستجو را در ماه جولای 2020 به انحصار خود درآورده است.

بنابراین گوگل ادز که پلتفرم تبلیغاتی گوگل است، این شانس را به تبلیغ کننده می دهد تا تعداد کاربران بیشتری از جستجو دریافت کند. علاوه بر آن، این ویژگی باعث می شود که نرخ تبدیل افزایش یابد.

خدمات تبلیغاتی جی ادز

کارشناسان با تجربه جی ادز به شما مشاوره می دهند تا تبلیغات ارزان گوگل را تجربه کنید و بتوانید از سرمایه گذاری خود ارزش بیشتری کسب کنید. با خواندن مطلب متوجه شدید که این کار چگونه انجام می شود؛ با بهینه سازی!

بهینه سازی کمپین تبلیغات گوگل این امکان را به تبلیغ کننده می دهد تا ارزان تر از گذشته فعالیت کند و کلیک بیشتری دریافت کند.

تیم جی ادز به شما موارد مورد نیاز قبل از تبلیغات را توصیه می کند تا بینش بهتری از سرمایه گذاری که انجام می دهید، داشته باشید.

این موارد می توانند شامل توضیحات مربوط به گروه های تبلیغاتی، کلمات کلیدی، افزونه ها و تمامی گزینه هایی که درباره آن صحبت شد باشند که در ارزان شدن تبلیغات گوگل تاثیر گذار هستند.

کارشناسان جی ادز تلاش می کنند تا تبلیغات شما به بهترین نحو ممکن و با کیفیت بالا منتشر شود. جی ادز پارتنر گوگل است و نمی تواند تبلیغات بی کیفیت ارائه کند؛ چون با این کار ارزش و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

ایسوس

نظر شما چیست؟