ذخیره‌ساز NAS کیونپ مدل QNAP TS-873U-RP-8G

ذخیره‌ساز NAS کیونپ مدل QNAP TS-873U-RP-8G

NAS، دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توانید یک فضای ذخیره‌سازی شخصی برای ذخیره فایل‌های خود داشته باشید. ذخیره‌ساز تحت شبکه مدل TS-873U-RP از کیونپ که در ادامه به معرفی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت، یک دستگاه قدرتمند است و رابط کاربری آسانی دارد. هدف این ذخیره‌ساز در درجه اول ذخیره فایل‌ها، به‌روز نگه‌داشتن آن‌ها و تامین امنیت و پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم است، اما می‌تواند ویژگی‌های بیشتری را نیز ارائه کند. اگر به دنبال یک ذخیره‌ساز با کارایی بالا هستید، مدل TS-873U-RP کیونپ را از دست ندهید.

ذخیره‌ساز NAS کیونپ مدل QNAP TS-873U-RP-8G
ذخیره‌ساز NAS کیونپ مدل QNAP TS-873U-RP-8G
ذخیره‌ساز NAS کیونپ مدل QNAP TS-873U-RP-8G
ذخیره‌ساز NAS کیونپ مدل QNAP TS-873U-RP-8G

معرفی ذخیره‌ساز TS-873U-RP-8G

NAS یک سیستم ذخیره‌سازی تحت شبکه است. ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)، یک دستگاه اختصاصی برای ذخیره فایل و داده است که به چندین کاربر امکان می دهد تا داده‌ها را در آن ذخیره کرده و در هر زمان و مکانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. از آنجایی که داده‌ها در بسیاری از کسب‌وکارها نقش مهمی ایفا می‌کنند، یافتن راه‌هایی برای ایمن نگه داشتن آن‌ها اهمیت به‌سزایی پیدا می‌کند. NAS یک راهکار عالی برای نگه‌د‌اشتن اطلاعات است. این دستگاه به یک شبکه متصل می‌شود و فقط برای کاربران مجاز شبکه امکان ذخیره و بازیابی داده‌ها را فراهم می‌کند. هر NAS به‌عنوان یک عنصر مستقل شبکه بر روی LAN مستقر است که توسط آدرس IP منحصر‌به‌فرد خود، تعریف شده است. دستگاه NAS نه‌تنها مزایای امنیتی و پشتیبان‌گیری را ارائه می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که داده‌ها همگام می‌مانند و همیشه در دسترس هستند. این دستگاه‌ها به دلیل سهولت دسترسی، ظرفیت بالا و هزینه کم، انتخاب اول بسیاری از کاربران حرفه‌ای برای ذخیره داده‌ها است.

TS-873U-RP ذخیره‌سازی است که هدف آن ارائه تمام این مزایا برای مشاغل کوچک و متوسط است. TS-873U-RP مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای سری R با عملکرد بالا با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR4، دارای دو درگاه ۱۰ گیگابیتی +SFP است و دو اسلات M.2 SATA 6Gb/s SSD را ارائه می‌دهد. این دستگاه قدرتمند همچنین می‌تواند عملکرد انتقال فایل رمزگذاری شده را با رمزگذاری AES-NI دو برابر کند. TS-873U-RP برای مشاغل کوچک و متوسط ​​طراحی شده است که به دنبال فضای ابری خصوصی، اشتراک‌گذاری فایل بین پلتفرمی، پشتیبان‌گیری و بازیابی، ذخیره‌سازی برای مجازی‌سازی و مقاوم‌سازی زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات خود برای شبکه‌های ۱۰ گیگابایتی می‌باشند.

در ادامه شما را با با جزئیات بیشتری با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های این ذخیره‌ساز آشنا خواهیم کرد.

طراحی و ساخت

TS-873U-RP دستگاه خوش ساختی است. به‌طور کلی طراحی تجهیزات شبکه با در نظر گرفتن زیبایی ظاهری، انجام نمی‌شود. با این حال، این ذخیره‌ساز طراحی مدرنی با رنگ مشکی و ساختار مقاومی دارد. همچنین دارای چندین دریچه‌ برای خنک کردن دستگاه و جلوگیری از گرمای بیش از حد است.

سیستم خنک‌کننده، باعث می‌شود دستگاه کمتر بر اثر حرارت و داغی آسیب ببیند و عمر بیشتر آن را تضمین می‌کند. این دستگاه با پشتیبانی از hot swapping برای تعویض هارد دیسک بدون ایجاد وقفه در عملکرد، امکان تعمیر و نگه‌داری آسان را فراهم می‌کند.

اتصال 10GbE

TS-873U-RP از شبکه‌های پرسرعت ۱۰ گیگابایتی همراه با آداپتور شبکه دو پورت ۱۰ گیگابایتی SFP+ PCIe پشتیبانی می‌کند. همچنین، از توان عملیاتی داده با سرعت بالا برای مشاغلی که به پهنای باند بالا برای مجازی‌سازی و پشتیبان‌گیری و بازیابی سریع داده‌ها نیاز دارند، پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل قدرتمند QTS

TS-873U-RP سیستم٬عامل QTS را اجرا می‌کند که تا حد زیادی به‌عنوان قدرتمندترین سیستم‌عامل NAS در نظر گرفته می‌شود. استفاده از آن ساده و آسان است و ویژگی‌های پیشرفته‌ بسیاری را در خود جای داده است. رابط کاربری آن در نگاه اول شبیه به iOS است.

سیستم به طور مداوم در حال بهبود و ارتقا است. این سیستم‌عامل کاربرپسند دارای یک دسکتاپ هوشمند است که به شما امکان می‌دهد عملکردهای مورد نظر خود را به‌سرعت پیدا کنید، اطلاعات مهم سیستم را به صورت لحظه‌ای نظارت کنید و چندین پنجره برنامه را باز کنید تا چندین کار را همزمان با کارایی کار بیشتر انجام دهید. App Center امکان جست‌وجو و نصب برنامه‌ها برای نیازهای جدید را آسان می‌کند.

مجازی‌سازی یکپارچه و راهکارهای کانتینری

Virtualization Station 3 یک راهکار مجازی‌سازی برای NAS کیونپ مبتنی بر x86 است که به شما امکان می‌دهد چندین VM (ماشین مجازی) را به‌طور همزمان روی یک NAS اجرا و مدیریت کنید. این ویژگی، قابلیت تطبیق‌پذیری و قدرت سیستم شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و حتا به کاربران اجازه می‌دهد ماوس، صفحه کلید و صفحه نمایش HDMI را متصل کنند. همچنین، USB و GPU به شما امکان می‌دهد تا قابلیت و عملکرد بیشتری را نیز به آن اضافه کنید.

فضای ذخیره‌سازی برای برنامه‌های مجازی‌سازی

TS-873U-RP از VMware®، Citrix®، Microsoft® Hyper-V® و Windows Server® 2012 R2 پشتیبانی می‌کند و از استقرار و مدیریت انعطاف‌پذیر در محیط‌های مجازی‌سازی بهره می‌برد. TS-873U-RP از VMware VAAI و Microsoft ODX برای افزایش سرور ESXi و Hyper-V به ترتیب پشتیبانی می‌کند و از پلاگین QNAP vSphere Client و ارائه‌دهنده QNAP SMI-S پشتیبانی می‌کند.

پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات

اگر کسب‌و‌کار شما پروتکل‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی را به‌کار نمی‌گیرد، در معرض خطر جدی قرار دارد. TS-873U-RP یک راهکارعالی برای این‌کار ارائه می دهد که می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های شما شود.

TS-873U-RP از اسنپ شات‌ها برای پوشه‌ها، LUN و موارد دیگر استفاده می‌کند و از Hybrid Backup Sync برای ادغام پشتیبان‌گیری، بازیابی و همگام‌سازی، پشتیبانی می‌کند.

امنیت جامع برای محافظت از داده‌های شما

در شبکه، سیستم‌ها ممکن است در معرض حمله و هک شدن احتمالی قرار گیرند. این ذخیره‌ساز دارای ویژگی‌های امنیتی جامعی است تا اطمینان حاصل شود از تمام داده‌ها محافظت می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات حساس و شخصی را ایمن نگه دارید.  TS-873U-RP گزینه‌های امنیتی متعددی مانند آنتی‌ویروس، دسترسی رمزگذاری شده، مسدود کردن IP، تأیید دو مرحله‌ای و غیره را ارائه می‌دهد. مدیران فناوری اطلاعات همچنین می‌توانند مجوزهای دسترسی هر کاربر به پوشه‌های مختلف را کنترل کنند و از دسترسی غیرمجاز به فایل‌های مهم جلوگیری کنند. TS-873U-RP از رمزگذاری AES 256 بیتی پشتیبانی می‌کند و از دسترسی غیرمجاز و نفوذ به داده‌های تجاری حساس جلوگیری می‌کند؛ حتا اگر هارد دیسک‌ها یا کل سیستم به سرقت رفته باشد. سرور ویندوز AD، سرور LDAP و سرویس LDAP داخلی نیز پشتیبانی می‌شوند.

دسترسی ایمن با VPN و سرور پروکسی

برنامه جدید QVPN عملکرد Server VPN و VPN Client را ترکیب می‌کند. از طریق QVPN، دستگاه TS-873U-RP می‌تواند به‌عنوان یک سرور VPN با پشتیبانی L2TP/IPsec، OpenVPN و PPTP مورد استفاده قرار گیرد و به شما امکان دسترسی ایمن به داده‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه محلی خصوصی را می‌دهد. TS-873U-RP همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سرویس‌گیرنده VPN برای اتصال به سرورهای VPN دیگر یا شبکه خصوصی مجازی از طریق PPTP و OpenVPN برای انتقال امن داده‌ها استفاده شود. VPN Client همچنین به NAS شما اجازه می‌دهد تا همزمان به چندین سرور متصل شود. شما می‌توانید دستگاه‌های خود را به NAS و سرور VPN در خانه متصل کنید تا به داده‌ها در LAN دسترسی داشته باشید.

راهکار جامع نظارتی که امنیت 7/24 را فراهم می‌کند

Surveillance Station یک سیستم مدیریت (VMS)  نظارت بر شبکه حرفه‌ای است که یک رابط مدیریت کاربرپسند و بیش از 3000 مدل دوربین IP سازگار را ارائه می‌دهد. از مانیتورینگ زمان واقعی، ضبط ویدئو و صدا و پخش با طیف وسیعی از گزینه‌های قابل تنظیم پشتیبانی می کند. می‌توانید از برنامه iOS® یا Android™ Vmobile برای مدیریت کانال‌های نظارت شده در هر زمان و هر مکان برای محافظت از محیط اداری خود استفاده کنید، یا برنامه تلفن همراه Vcam را نصب کنید تا دستگاه خود را به دوربین شبکه تبدیل کنید تا فوراً در TS-873U-RP خود ضبط کنید.

بایگانی و جست‌وجوی سریع داده‌ها

در این ذخیره‌ساز، بایگانی و جستجوی داده‌ها بسیار ساده است و به شما امکان می‌دهد تا اسناد، ورودی‌های پایگاه داده و سایر فایل‌های مورد نیاز خود را به‌سرعت بازیابی کنید. به‌طور پیش فرض، سازماندهی فایل از طریق Qfiling ارائه می‌شود و امکان  استفاده از قابلیت جست‌وجوی متقابل، دسته‌بندی و زمان‌بندی  را فراهم می‌کند.

نظارت با QVR Pro

TS 873U RP همچنین از سیستم‌های نظارتی پشتیبانی می‌کند. QVR Pro Beta محیط‌های ضبط مجزا از QTS را با قابلیت گسترش فضای ذخیره‌سازی و عملکردهای مدیریت فضای ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر، ارائه می‌دهد.

Memory

 8G که در TS-873U-RP-8G مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده  ۸ گیگابایت رم مدل  TS-873U است. یکی از ویژگی‌های کاربردی TS-873U، تعبیه پیچ‌هایی است که امکان ارتقاء حافظه بدون ابزار خاصی را فراهم می‌کند.

Hard Disk Drives (HDD)

با TS-873U-RP کیونپ، تعویض هارد دیسک‌ها بدون نیاز به وقفه در سرویس‌دهی، به‌سادگی قابل انجام است که این ویژگی نیز امکان افزودن درایوهای بیشتر برای افزایش ظرفیت، پشتیبان‌گیری و حفظ امنیت داده‌ها را فراهم می‌کند. در کل، درصورتی که نمی‌دانید روی چه نوع هارددیسکی باید سرمایه‌گذاری کنید، باید نیاز خود به فضای ذخیره‌سازی را در نظر داشته باشید. در این بخش به شما کمک خواهیم کرد تا هارد دیسک مناسب با این ذخیره‌ساز را خریداری کنید.

برای این ذخیره‌ساز کیونپ، می‌توانید هارد دیسک Seagate IronWolf 4TB ST4000VN008 را انتخاب کنید. این مدل، فضای ذخیره‌سازی مناسبی را ارائه می‌دهد، محکم است و برای استفاده NAS، مشخص شده است. با استفاده از SATA III (6GB/S)، عملکرد خوبی برای انتقال داده ارائه می‌دهد. فرم فاکتور ۳.۵ اینچی با ارتفاع ۲۶.۱ میلی‌متر نیز به بهبود عملکرد و همچنین داشتن مزایای بسیاری کمک می‌کند. به‌علاوه، حافظه کش ۶۴ مگابایتی، سرعت را افزایش می‌دهد.

این درایوها که در RAID1 پیکربندی شده‌اند، تقریبا ۴ ترابایت (۴۰۰۰ گیگابایت) برای بازی در اختیار ما قرار می‌دهند. می‌توانید به تعداد نیاز سرمایه‌گذاری کنید و با رشد سازمان خود، تعداد آن‌ها را افزایش دهید.

IronWolf از فناوری AgileArray استفاده می‌کند که قابلیت اطمینان و سرعت بهبودیافته را ارائه می‌دهد. در عین حال، فناوری چند کاربره، زمانی که افراد زیادی به یک درایو یکسان دسترسی دارند، به سرعت بخشیدن به کارها کمک می‌کند، (الزامی برای یک NAS). یک سنسور RV داخلی (ارتعاش چرخشی) به مدیریت لرزش چند طرفه کمک می‌کند و می‌تواند طول عمر درایو شما را افزایش دهد. بنابراین، برای چندین سال می‌توانید از عملکرد ثابت و قابل اعتماد آن، اطمینان حاصل کنید.

البته هارددیسک‌های مختلفی وجود دارد که برای استفاده با مدل TS-873U-RP کیونپ مناسب هستند و کاربران در انتخاب خود آزادند. ما IronWolf 4TB را به دلیل شهرت آن به‌عنوان قابل اعتماد بودن و عملکرد سریع آن، انتخاب کردیم.

Solid State Drives (SSD)

برای SSD، از جفت Samsung 850 EVO 250GB SSD استفاده کرد‌یم. مانند Seagate IronWolf، این درایوها نیز در بین SSDها به عملکرد خوب، شهرت دارند.

عملکرد

عملکرد در مدل TS-873U-RP کیونپ، با توجه به قابلیت‌های پیشرفته و سطح بالا، در بالاترین حد ممکن است. به‌عنوان مثال، حافظه کش SSD به طور قابل توجهی سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می‌دهد و گردش کار سریع و آسان برنامه‌های کاربردی تصادفی IOPS (مثلاً مجازی‌سازی) را تضمین می‌کند. فناوریQtier کیونپ، برای هوشمندسازی ذخیره‌سازی اطلاعات به‌وجود آمده است و برای بهینه‌سازی کارایی ذخیره‌سازی در M.2SSD ،Auto Tiering را توسط درایوهای ۲.۵ اینچی SSD و SATA ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب ↓
نمایش خلاصه ↑
مشخصات
قیمت و فروشندگان
دیدگاه ها

مشخصات فیزیکی

ابعاد (mm): 
89 * 482 * 534
وزن (Kg): 
11.3
رنگ: 
طوسی و مشکی

مشخصات سخت‌افزاری

ظرفیت رم: 
8 GB UDIMM DDR4 (2 x 4 GB)
حداکثر ظرفیت رم پشتیبانی شده: 
64 GB (4 x 16 GB)
تعداد اسلات رم: 
4 x U-DIMM DDR4
حافظه فلش: 
512 MB (Dual boot OS protection)
CPU: 
AMD R-Series RX-421ND 4-core 2.1 GHz processor, Turbo Core to 3.4 GHz
معماری CPU: 
64-bit x86
پردازنده گرافیکی: 
-
قابلیت RAID: 
-
پورت‌ USB: 
USB 2.0 port: 4
USB 3.2 Gen 1 port: USB 3.2 Gen 1 port
USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) Port: Optional via a PCIe adapter
پورت اترنت: 
Gigabit Ethernet Port (RJ45): 4
10Gigabit Ethernet Port: 2 x 10GbE SFP+
خروجی HDMI: 
-
تعداد جایگاه دیسک: 
8 x 3.5-inch SATA 6Gb/s, 3Gb/s
هارد دیسک سازگار: 
3.5-inch SATA hard disk drives
2.5-inch SATA hard disk drives
2.5-inch SATA solid state drives
منبع تغذیه: 
250W (x2) PSU, 100 - 240V
نوع قرارگیری: 
رک‌مونت
نشانگر LED: 
HDD 1-8, Status, LAN, USB, Power
دکمه‌ها: 
Power, Reset
فن: 
2 x 70mm, 12 VDC
اسلات PCIe: 
Slot 1: PCIe Gen 3 x4
اسلات M.2: 
2 x M.2 2280 SATA 6Gb/s slots
اسلات امنیتی کنسینگتون: 
-
سایر رابط‌ها: 
1 x 3.5mm console port

سایر ویژگی‌ها

استانداردها: 
-
ویژگی Hot-swap: 
پشتیبانی می‌شود
ویژگی WOL: 
پشتیبانی می‌شود
Jumbo Frame: 
پشتیبانی می‌شود
سنسور IR: 
-
FPU: 
پشتیبانی می‌شود
پشتیبانی از شتاب‌دهی کش SSD: 
بله
رمزگذاری: 
AES-NI
توان مصرفی: 
HDD Sleep Mode: 46.9 W
Operating Mode, Typical: 107.65 W

کاملاً با هارد دیسک‌های WD10EFRX تست شده است.
خروجی صدا: 
-
ورودی صدا: 
-
حداکثر تعداد اتصال کاربر (CIFS): 
1200
هشدار سیستم: 
Buzzer
درجه دمای محیطی: 
-20 - 70°C (-4°F - 158°F)

نظر شما چیست؟