18/04/1397 - 21:00
سئو سایت با بهینه‌سازی لینک‌های داخلی
به گفته گوگل نحوه لینک سازی داخلی، بیشتر از ساختار URL در سئو سایت اهمیت دارد!

به گزارش ویرلن ؛ یک کارشناس ارشد سئو سایت درمورد اولویت رتبه بندی صفحات در نتایج جستجوی گوگل عنوان کرده است که؛ اهمیت مدل لینک سازی داخلی ( تعداد کلیک هایی که از صفحه اصلی سایت تا رسیدن به یک مطلب انجام می شود) از ساختار URL صفحات مهم تر است.

این موضوع در Hangout Central Google Webmaster اخیر مطرح شد، زمانی که یک صاحب فروشگاه تجاری در مورد بهترین راه برای لینک سازی سایت خود، از گوگل سوال کرد.

این سوالی بود که صاحب فروشگاه پرسید:

ما تعدادی مغازه فروش گوشی موبایل در چند مکان مختلف داریم، و یک وب سایت واحد برای ارائه محصولات و خدمات بصورت آنلاین.
به دلایل مختلفی ما دو محل و انبار جداگانه ای داریم و همچنین به درگاه‌های فروشگاه الکترونیک جداگانه‌ای برای فروش آنلاین نیاز داریم.

حال ما سوال ما این است‌: آیا هر یک از این فروشگاه‌ها را مستقیماً از صفحه اصلی لینک بدهیم و یا اینکه یک لینک با عنوان فروشگاه‌ها در صفحه اصلی ایجاد کنیم و سپس آن صفحه را به فروشگاه‌های مختلف لینک کنیم‌؟
در واکنش، کارشناس سئو وردپرس اظهار داشت که تعداد اسلش ها(/) در یک URL مهم نیستند. بلکه مهم تعداد کلیک‌هایی است که برای دسترسی به یک صفحه از صفحه اصلی لازم است.
اگر فقط یک کلیک برای رسیدن به یک صفحه از صفحه اصلی نیاز باشد‌، پس گوگل صفحه را مهم تر در نظر می‌گیرد. بنابراین در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهد داشت.
از سوی دیگر، گوگل به صفحاتی که مستقیما از صفحه اصلی لینک نشده‌اند و پس از کلیک‌های بیشتری نمایش داده می‌شوند اهمیت کمتری می‌دهد.

بنابراین نکته کلیدی برای صاحبان وب سایت‌ها این است:

اگر می خواهید یک صفحه سایت شما نسبت به دیگران رتبه بهتری پیدا کند، مطمئن شوید که دستیابی به آن صفحه از صفحه نخست آسان است.

البته به طور کلی، هنگام بهینه سازی سایت هر دو مدل لینک دهی مستقیم و غیر مستقیم نتیجه خواهند داد، ولی درواقع هیچ مزیتی در داشتن URL بصورت زیر فهرست‌های جداگانه وجود ندارد‌. وی در ادامه گفت ما، اسلش‌ها را در URL ها نمی‌شماریم. اگر شما می‌خواهید آن را به '/ فروشگاه‌ها' و سپس '/ محل‌ها ' قرار دهید ، این مسئله مشکلی ندارد.

چیزی که برای ما مهم تر است این است که رسیدن به محتوای واقعی چقدر آسان است. بنابراین به ویژه اگر صفحه اصلی شما به طور کلی قویترین صفحه ی وب سایت تان است و از صفحه اصلی چندین کلیک برای رسیدن به یکی از این فروشگاهها نیاز است، در نتیجه این مسئله کار را برای ما بسیار سخت خواهد کرد که بدانیم این فروشگاه‌ها واقعا اهمیت دارند.

از سوی دیگر، اگر بتوان با یک کلیک از صفحه اصلی به یکی از این فروشگاه‌ها متصل شد، این به ما نشان می‌دهد که این فروشگاه‌ها احتمالا بسیار مهم هستند، و احتمالا ما باید به آن‌ها کمی در نتایج جستجو رتبه بهتری دهیم.
بنابراین موضوع بیشتر مربوط به تعداد لینک‌هایی است که شما باید از طریق آن کلیک کنید تا بتوانید به محتوای مورد نظر برسید تا اینکه ساختار وب سایت‌تان چطور به نظر می‌رسد.

برای مطالعه مقالات تخصصی آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ به سایت ویرلن مراجعه کنید.

 

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟