08/07/1397 - 16:25
ایندکس شدن در گوگل چیست و چه اهمیتی دارد؟
داشتن یک وب سایت برای حضور در دنیای آنلاین و ورود به تجارت الکترونیک الزامی است؛ اما قبل از هر چیز، مهم است که کاربران بتوانند شما را از طریق اینترنت و موتورهای جستجو پیدا کنند. نمایش وب سایت شما در صفحه اول گوگل بسیار مهم است زیرا اکثر کاربران تنها به نتایج موجود در همین صفحه توجه می‌کنند؛ اما مسئله مهم برای نمایش در این صفحه، ایندکس (index) شدن صفحات وب سایت شما در گوگل است.

ممکن است شما صفحات عالی درست کنید و در آن محتوای بسیار خوبی قرار دهید اما این صفحات در نتایج جستجو نمایش داده نشود. در واقع این نشان می‌دهد که در گوگل ایندکس نشده‌اند.
اما ایندکس شدن در گوگل چیست؟ بگذارید به صورت جزیی‌تر درباره معنای ایندکس شدن در گوگل و ... برای شما توضیح دهیم. 

ایندکس شدن در گوگل چیست

حتما شما هم در دنیای وب بارها و بارها کلمه ایندکس شدن در گوگل را شنیده اید ولی ممکن است معنای دقیق آن را ندانید. درواقع ایندکس شدن به این معناست که گوگل و یا سایر موتورهای جستجو یک رکورد از صفحه وب سایت شما را نگه دارند.
کار ایندکس کردن صفحات وب را ربات‌های موتورهای جستجو انجام می‌دهند. این ربات‌ها هر چند مدت یک بار به وب سایت شما سر می‌زنند و شروع به جستجو در وب سایت شما می‌کنند که اصطلاحا به آن Crawling  می‌گویند.

این ربات‌های خزشگر (Crawler) با توجه به متا تگی که برای هر صفحه مشخص شده است و می‌تواند دو مقدار index یا noindex را داشته باشد، صفحات وب شما را ایندکس می‌کنند. هر صفحه‌ای که دارای  مقدار index باشد، توسط ربات در موتور جستجو ایندکس می‌شود.

 اهمیت ایندکس شدن در گوگل چیست

همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم ساخت سایت اولین گام برای ورود به تجارت الکترونیک است اما در مرحله بعدی باید کاربران بتوانند شما را از طریق گوگل پیدا کنند. در صورتی که وب سایت شما در گوگل شناخته نشده باشد (درواقع ایندکس نشده باشد)، در نتایج جستجو جایی نخواهید داشت و در نتیجه کسی صدای شما را نمی‌شنوند.

چطور بفهمیم که صفحه وب در گوگل ایندکس شده است یا نه

ساده‌ترین راه برای اینکه متوجه شوید وب سایت شما در گوگل ایندکس شده است یا نه جستجوی وب سایت خود در گوگل است. تنها کافی است به شیوه زیر عمل کنید  و عبارت زیر را در گوگل وارد کنید:

Site: Domain.com

عبارت:site  همیشه ثابت است اما به جایdomain.com  آدرس وب سایت خودتان را وارد کنید. برای مثال برای اینکه متوجه شویم که سایت ساز سی می پلاس در گوگل ایندکس شده است یا نه کافی است عبارت زیر را در گوگل سرچ کنیم:
Site: seemeplus.com
اگر وب سایت شما نمایش داده شد به این معناست که در گوگل ایندکس شده است.

برخی وب سایت‌ها مانند وبلاگ‌هایی که دائما محتوا تولید می‌کنند، هر روز صفحات جدیدی را به سایت خود اضافه می‌کنند که باید ایندکس شوند. برای اینکه متوجه شویم این صفحات هم ایندکس شده‌اند یا خیر می‌توانید همین روش را با کمی تغییر انجام دهید. کافی است نام فارسی را در کنار عنوان آن را در گوگل سرچ کنید. برای نمونه اگر عبارت زیر را جستجو کنید مقاله نوشته شده در وبلاگ سی می پلاس را می‌بینید:

سی می پلاس : 4 ابزار رایگان و قدرتمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی

همین کار  را به روش دیگری هم می‌توانید انجام دهید. به این ترتیب که عنوان صفحه مورد نظرتان را وارد کنید و سپس عبارتsite:domain.com  را در انتهای آن قرار دهید.
یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای پیشی گرفتن از سایر رقبا دنبال کنید، سریع‌تر ایندکس شدن در گوگل است.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و یا به دنبال ساخت یک صفحه شخصی برای خود و حضور درفضای مجازی هستید به شما پیشنهاد می کنیم که وب سایت خود را با سایت ساز و فروشگاه ساز سی می پلاس بسازید.

برای ساخت سایت و یا فروشگاه اینترنتی اینجا کلیک کنید

 

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟