05/09/1397 - 19:41
ایرانی ها به چه کشورهایی سفر میکنند ؟ پرتقاضا ترین پروازهای خارجی را بشناسید
برای پیدا کردن مقصد سفر خارجی بعدیتان لازم نیست حتما به تمامی آژانس های هواپیمایی سر بزنید. با نگاهی به پر ترددترین مسیرهای پروازی، می توانید راهی که سایر جهانگردها رفته اند را ببینید و تصمیم بگیرید.

برای پیدا کردن مقصد سفر خارجی بعدیتان لازم نیست حتما به تمامی آژانس‌های هواپیمایی سر بزنید. با نگاهی به پر ترددترین مسیرهای پروازی، می توانید راهی که سایر جهانگردها رفته اند را ببینید و تصمیم بگیرید.

چه اینکه قصد داشته باشید آب و هوایی تازه کنید و چه برای ماه عسل برنامه ریزی می‌کنید؛ چه تنها سفر می‌کنید و چه اینکه قصد سفر خانوادگی داشته باشید، شهرهای بسیاری وجود دارند که آنقدر اطلاعات خوب و مسافران زیاد دارند که استفاده از تجربه آن‌ها می‌تواند برای شما کافی باشد.

این شهرها احتمالا به دلایل مختلفی مثل ویزای آسان و یا عدم نیاز به ویزا، هزینه‌های سفر پایین نسبت به سایر کشورها، دیدنی‌های باب میل ایرانی‌ها و شاید حتی مسافت نزدیک تبدیل به پر تقاضا‌ترین مقاصد خارجی برای سفر ایرانی‌ها شده‌اند.

برای اینکه تصمیم بگیرید در تعطیلات بعدی نسبت به خرید بلیط هواپیمای خارجی به کدامیک از کشورهای آسیایی و اروپایی اقدام کنید، مجموعه ای از پر ترددترین مسیرهای پرواز خارجی بهمراه اطلاعات اولیه ای که به آن نیاز خواهید داشت را جمع آوری کردیم. به این نکته توجه کنید که این انتخاب ها، تنها پیشنهادات ما برای سفر هستند و اگر تصمیم خاصی برای سفر خارجی تان ندارید، می توانند گزینه های وسوسه انگیزی برای شما باشند.

شلوغ ترین پروازهای خارجی به کشورهای آسیایی

شاید اولین معیارها برای بسیاری از علاقمندان به سفرهای خارجی، نزدیکی و هزینه های پایین باشد. در این مواقع بهترین انتخاب کشورهای آسیایی و البته کشورهای همسایه است. طبق آمار، سه شهر آسیایی که بیشترین پروازها را از فرودگاه امام خمینی تهران پذیرا هستند انتخاب کردیم تا با معرفی آنها احتمالا مقصد باب میل شما را پیدا کنیم.

پرواز تهران به استانبول

میزان علاقه ایرانی ها به کشور ترکیه و شهر استانبول نیازی به تعریف ندارد. کشور ترکیه همسایه غربی ایران با بهره گیری از تاریخ غنی و جاذبه های دیدنی اش، صنعت گردشگری خود را به قدری قدرتمند کرده که نه فقط ایرانی ها، بلکه بسیاری از مسافران اروپایی را نیز شیفته خود کرده است.

استانبول به دلیل قرار گیری همزمان در دو قاره اروپا و آسیا جایگاه استراتژیکی هم از لحاظ گردشگری و هم لحاظ تجاری پیدا کرده است. این شهر برای ایرانیان نیز به دلیل عدم نیاز به ویزا و هزینه های قابل قبول، تبدیل به شهر محبوبی شده و خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول را تبدیل به یکی از پر تقاضاترین مسیرهای پرواز خارجی کرده است.\

آب و هوای دوست داشتنی، مذهب همسو با مذهب غالب ایرانی ها، دیدنی های تاریخی و مذهبی متعدد، مراکز تجاری بسیار زیاد با قیمت های مناسب، سواحل و تفریحات ساحلی فراوان و در نهایت قیمت بلیط ارزان برای این مقصد خارجی، بهترین دلایل برای انتخاب استانبول خواهد بود.

پرواز خارجی تهران به تفلیس

در نگاه اول نام تفلیس ممکن است شما را مثل ما یاد پیامک های تبلیغاتی تورهای مسافرتی بیاندازد. این پیامک های متعدد تبلیغاتی بی دلیل نیستند چرا که تفلیس پایتخت گرجستان دلایل زیادی خواهد داشت تا شما را به خود علاقمند کند.

همین که نام تفلیس مشتقی از کلمه "تبیلی" و برگرفته از چشمه های آب گرم فراوان این شهر است برای جذب توریست کافیست. آب و هوای مرطوب با تابستان های گرم و زمستان های سرد، شهرسازی زیبا با بناهای تاریخی معماری قرون وسطی در ترکیب آن با معماری مدرن و قرار گیری یک رود همیشه پر آب در میانه شهر از ویژگی های دلبرانه دیگر این شهر است.

قیمت بلیط هواپیما تهران تفلیس نیز گاها به قدری مناسب است که تجربه یک سفر خارجی را به یک سفر داخلی ترجیح خواهید داد.

از جذاب ترین دیدنی‌های تفلیس نیز می‌توانیم به میدان آزادی این شهر، دریاچه لیسی، کلیسای صخره ای، پارک ریکه، پل دیدنی صالح و کلیسای جامع تثلیث اشاره کنیم. اگر قصد سفر به این شهر دیدنی را داشتید کافیست به وبسایت‌های آنلاین فروش بلیط هواپیما مانند سامتیک مراجعه کنید تا بدون دغدغه با تهیه ارزانترین نرخ بلیط، مقدمات سفرتان را آماده کنید.

پرواز از تهران به دوبی

احتمالا تا همین دو دهه پیش سفر به کشورها عربی برای تفریح اصلا ایده جالبی بنظر نمی‌رسید. اما حالا با رشد نجومی امکانات کشورهای حاشیه خلیج فارس، شهرهای مثل دوبی تبدیل به قطب های گردشگری لوکس شده اند. بعلاوه سفر به دوبی در ماه های ژانویه، فوریه و مارچ نظر شما را درباره گرمای سوزان این شهر عوض خواهد کرد و می توانید با آرامش بیشتری از جاذبه های این شهر لذت ببرید.

محبوب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری دبی قطعا بناهای مدرن، رستوران‌ها، پارک‌های آبی و مراکز خرید این شهر است. رستوران‌هایی مثل المنت‌ها و المحاره برای دوستداران منوهای غذای بومی و بین المللی تجربه شگفت آوری خواهد بود.

برای استفاده از پارک‌های آبی شهر دبی هم می‌توانید از لیست بلند بالایی که وجود دارد یکی را انتخاب کنید. هرکدام از این پارک‌های آبی امکانات و شرایط متفاوتی دارند که شاید بتوان در یک مقاله جدا به آن‌ها پرداخت. از بهترین پارک آبی تفریحی دبی پارک خور، پارک جمیرا، صفا و زعبیل است که رضایت شما را برای یک روز کاملا بدست خواهند آورد.

هرچند هزینه‌های سفر به دوبی نسبت به استانبول و تفلیس احتمالا بیشتر باشد؛ اما علاقمندان به دیدن دنیای مدرن کشورهای خارجی، بلیط هواپیما تهران به دبی را به عنوان انتخاب اول خود برگزیده اند.

برترین مقاصد سفر اروپایی برای ایرانیان

بعد از معرفی شهرهای پر مخاطب آسیایی، نوبت به کشورهای اروپایی می‌رسد. بسیاری از شهرهایی که در ادامه نام می بریم نه فقط به دلایل تفریحی، بلکه به دلیل مراودات تجاری، سفرهای کاری و البته بالا بودن تعداد مهاجران ایرانی آن‌ها، تبدیل به مسیرهای پر ترافیک پروازهای خارجی شده اند.

پرواز تهران به فرانکفورت، پاریس، آمستردام، بوداپست، لندن، هامبورگ، استکهلم، رم، مسکو و مادرید در لیست پر مخاطب ترین پروازهای فرودگاه بین المللی امام هستند.

اگر تجربه سفر به هرکدام از این شهرهای اروپایی را دارید، با اشتراک تجربیاتتان انتخاب را برای علاقمندان به جهانگردی آسان‌تر کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟