10/02/1398 - 19:51
خرید آنلاین با خیال راحت
همه شما در هنگام خرید از فروشگاه‌ها با این مشکلات مواجه شده‌اید: پیدا کردن جای پارک، صف‌های طولانی در هنگام پرداخت و … که سرگرم کننده بودن خرید را از بین می‌برند. پس چرا از رایانه یا گوشی هوشمند برای خرید استفاده نمی‌کنید؟ قیمت‌های عالی و همچنین ارسال بسته‌ها به طور مستقیم به خانه شما. اما بسیاری هنوز هم همه چیز را امن نمی‌دانند. البته، خرید آنلاین 100٪ بدون خطر نیست – همانطور که خرید از فروشگاه‌های شهر با حضور سارقان، کلاهبرداران، و قیمت‌های نجومی اینگونه نیست. در حالی که اینترنت حداقل خطرات کمتری دارد. اگر این قوانین را دنبال کنید ایمن خواهید بود.

چک لیست: 100٪ خرید امن – آنچه شما باید انجام دهید

نرم‌افزارها / برنامه‌ها را به روز نگه دارید:

هنگام خرید و پرداخت، مهم است که فقط از مرورگرهای به‌روز استفاده کنید. کلاهبرداران اینترنتی اغلب از نقص های نرم افزاری یا آسیب پذیری‌های آنها برای دسترسی به داده‌های محافظت شده استفاده می‌کنند. به روز‌رسانی مرورگر و تمامی برنامه‌های مرتبط (مانند فلش و جاوا) ضروری است و باید به طور مستمر انجام شود. برای بررسی وجود به روز رسانی‌های جدید به اطلاعیه‌هایی که به طور خودکار هنگام شروع برنامه ظاهر می‌شوند دقت نمایید و یا به صورت دستی تنظیمات مرورگر خود را به صورت منظم بررسی کنید.

بررسی کنید که خرده‌فروشی قانونی باشد:

خرده‌فروشی را بررسی کنید، به خصوص اگر یک فروشگاه آنلاین ناشناخته باشد که پیشنهادهای غیرمنطقی دارد. هنگامی که یک خرده‌فروشی را بررسی می‌کنید، باید به نشان‌های اعتماد و مجوز ها دقت نمایید، همچنین از ابزارهایی برای مقایسه قیمت با سایت‌های دیگر استفاده کنید. شما باید بتوانید به راحتی اطلاعات تماس و شرایط و ضوابط خرید را پیدا کنید. اغلب، تمام کاری که لازم دارید انجام دهید این است که به سرعت نام فروشنده را همراه با کلمه “تجربه” گوگل کنید. اگر یک فروشگاه غیر قانونی باشد، پیغام‌های هشدار را مشاهده خواهید کرد.

توصیف محصول را به دقت بخوانید:

قبل از خرید، توضیحات محصول را به طور کامل بخوانید و با دقت به تصاویر محصول و همچنین شرایط تحویل و هزینه حمل و نقل نگاه کنید. اگر اطلاعات مهمی ذکر نشده است یا توضیحات مبهم است، بهتر است از جای دیگری خرید کنید.

انتقال امن:

هنگام پرداخت، داده‌های شما باید در فرمت رمزگذاری شده منتقل شوند. شما می‌توانید این مورد را با https:// و آیکون قفل کوچک در نوار آدرس مرورگر خود بررسی کنید.

خرید آنلاین با خیال راحت

پرداخت امن:

در هنگام پرداخت اطمینان حاصل نمایید که به درگاه مطمئنی متصل شده‌اید. shaparak.ir تنها دامنه اصلی می باشد و هر گونه تغییری در حروف آن یا تغییر کلمه ir نشان دهنده درگاه اشتباه است.

حواس خود را جمع کنید:

در طول فرآیند پرداخت اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد، سریعا اقدام متقابل را انجام دهید. برای مثال، اگر ناگهان اتصال خود را از دست دادید و یک پیام خطا ظاهر شد، قبل از تلاش دوباره به خرده‌فروش و بانک خود بگویید.

مستندات هر مرحله را نگه دارید:

اگر می‌خواهید کاملا مطمئن باشید، به ویژه در زمانی که اقلام گرانبها خرید می‌کنید؛ توضیحات محصول، تایید سفارش، شرایط و ضوابط، و سایر اسناد را چاپ کنید و آنها را نگه دارید.

آنتی‌ویروس را فراموش نکنید:

هنگام گشت و گذار در اینترنت، یک برنامه آنتی‌ویروس خوب باید بر روی سیستم شما وجود داشته باشد. بعضی از آنها، مانند Avira Internet Security Suite، از شما نه تنها در برابر تروجان‌ها، که سعی می‌کنند اطلاعات مربوط به ورود شما را از طریق ایمیل به سرقت ببرند، محافظت می‌نماید بلکه از شما در برابر فروشگاه های جعلی آنلاین نیز محافظت می‌کند.

لینک خبر:

http://www.ertebateamn.com/اطلاع-رسانی/اخبار/خرید-آنلاین-با-خیال-راحت/

ایسوس

نظر شما چیست؟