28/01/1399 - 17:10
مرور بر دو تور آسیایی ازمیر و بالی
انتخاب یک مقصد برای تعطیلات که تمام نیاز های شما را برآورده کند، شاید یکی از مهم¬ترین چالش های سفرتان باشد. شما احتمالا با هزینه¬ای مشخص و مجموعه¬ای از اهداف تعریف شده، می¬خواهید برای سفرتان برنامه ریزی کنید. اما پیدا کردن یک مقصد گردشگری ممکن است کمی گیج کننده باشد

ما در این مقاله به آشنایی با دو مقصد دوریستی تور ازمیر در ترکیه و تور بالی در اندونزی می­پردازیم. با اینکه هر دوی این شهر ها، از مقاصد گردشگری محبوب هستند و تور ازمیر هم مانند سایر تور های ترکیه جایگاه خود را در میان گردشگران پیدا کرده است، اما هنوز هم ممکن است افرادی باشند که حتی نام ازمیر یا بالی را نشنیده­اند و یا اطلاعات دقیقی از این دو مقصد دوست داشتنی ندارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این دو مقصد گردشگری بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با جزیره‌­ی خدایان؛ بالی

بالی یکی از 40 جزیره رویایی در جهان است، همچنین بالی بزرگترین مجمع‌­الجزایر جهان نیز هست. این جزیره به تنهایی یکی ازقطب های توریستی مهم در کل دنیا محسوب می شود. یکی از منحصر ترین ویژگی های بالی این است که محل تلاقی دو اقیانوس هند و آرام است و همین مسئله شرایط جوی و آب و هوایی ویژه ای را برای این شهر به ارمغان آورده است. پوشش گیاهی متنوع، طبیعت بکر با چشم اندازهایی رؤیایی، رودخانه­‌های خروشان، آبشار های شگفت انگیز و دنیای اسرار آمیز زیر آب، همان عواملی هستند که هرگردشگری را از هر جای این کره­‌ی خاکی محسور زیبایی های نامحدود بالی می­کند.

با این وجود تور بالی برای ایرانیان مانند تور استانبول و یا دبی نیست، برخی از افراد حتی نمی‌­توانند جای این بهشت زیبای شرق آسیا را روی نقشه پیدا کنند. شاید این تور به اندازه ی سایر تورهای آسیایی در ایران محبوب نباشد، البته دلیل این عدم محبوبیت قطعا همان عدم شناخت کافی از بالی است. دلیل دیگر این عدم محبوبیت می­تواند، قیمت نسبتاً گران تر تورهای بالی باشد. اما واقعا نمی­شود یک سفر ارزان به بالی داشت؟

مهم­ترین جاذبه­‌های گردشگری بالی

چیزهایی که تور بالی را به یک تور هیجان انگیز و ماجراجویانه برای گردشگران تبدیل کرده­‌اند عبارتند از: آب و هوا، شرایط جوی و طبیعت بکر و چشم نواز از یک­سو، آداب و رسوم، هنر، سنت ها و شیوه‌­ی زندگی ساکنان بالی از سوی دیگر که همگی دست به دست هم داده‌­اند تا از بالی جایی شبیه بهشت بسازند. اگر به دنبال قدم زدن در جنگل های سرسبز و یا مزارع سرسبز پلکانی برنج و یا عکاسی در آنها هستید بالی گزینه مناسبی است، همچنین بهتر است سری به گنجینه های تاربخی بالی یعنی؛ معابدی با قدمت تاریخی چند هزار ساله بزنید. برخی از معروف ترین معابد و گنجینه­‌های تاریخی بالی عبارتند از: تانا لوت، اُلوواتا، پورا بساکی. این مکان­‌های زیبا هرکدام مسیرهای پیاده­‌روی زیبا با چشم انداز های بکر جهت قدم زدن و عکاسی نیز دارند.

برخی از مناطق زیبا و دیدنی اطراف بالی هم عباتند از: نوسا دوآبالی، ساحل سانور بالی، ساحل جیمباران بالی، منطقه­ی کوتا بالی، منطقه‌­ی ابود بالی و غیره. خوشبختانه برخی آژانس های گردشگری در ایران قادرند تور بالی را کاملا مطابق با سلیقه­‌ی شما برایتان برنامه ریزی کنند به صورتی که رزرو هتل حتی در ناشناخته‌­ترین جزیره‌ی اندونزی نیز برای شما مقدور باشد.

بهترین زمان سفر به بالی

از آنجایی که این جزیره یکی از محبوب­ترین جزیره‌­های جهان برای گردشگری می­باشد، در تمام طول سال پر از گردشگر می­باشد. میانگین دما در طول سال تغییرات چندانی ندارد اما اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم، باید بدانید بهترین زمان سفر به جزیره بالی از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه است. اما اگر می­خواهید در زمانی به بالی سفر کنید که خلوت‌تر باشد و یا هدفتان تماشای فستیوال خاصی است، می‌توانید در ماه های دیگر هم سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

آشنایی با تور ازمیر

ازمیر یکی از توریستی ترین سواحل ترکیه می­باشد که اتفاقا در سال­های اخیر محبوبیت خاصی میان گردشگران ایرانی پیدا کرده‌­است. اهداف سفر برای هر فردی متفاوت می­باشد اما اگر از ازداحام، شلوغی و روزمرگی خسته شده‌­اید و به دنبال آرامش و استراحت هستید، هر مقصد دیگری را فراموش کنید و تنها به تور ازمیر فکر کنید. ازمیر با اینکه سومین شهر بزرگ ترکیه است که در قسمت غربی این کشور واقع شده است اما هنوز هم مقصد گردشگری است که شما با انتخاب آن، می­توانید در طول سقرتان از آرامش آن لذت ببرید. در ازمیر بافت قدیمی و مدرنیته به خوبی با هم گره خورده‌­اند. هوای پاک و سالم در کنار طبیعت سبز و زیبا و سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه از عوامل دیگری هستند که آسایش شما را در سفر تضمین می­کنند.

پاموک کاله، یکی از محبوب ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری در نزدیکی شهر ازمیر است. بسیاری از گردشگران سراسر دنیا برای دیدن این جاذبه­ی طبیعی راهی ازمیر می­شوند. چشمه‌­های پلکانی آب گرم که تا حدودی شبیه باداب سورت در مازندران هستند.

جاذبه‌ های گردشگری ازمیر

اگر مایلید تور ازمیر خاطره ای فراموش نشدنی برای شما باشد حتما از مکان های دیدنی این شهر دیدن نمایید. در آلسانجاک به معماری تاریخی و سنتی ازمیر پی می برید. از ساحل زیبای کوردن بویا برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر جالب و طبیعی آن مکان استفاده کنید. مکان تفریحی دیگر ازمیر باغ وحش ازمیر می باشد که مساحت آن تقریبا 425 هزار متر مربع است. معروف ترین مکان دیدنی ازمیر برج ساعت می باشد این برج در میدان کناک قرار دارد. جالب است بدانید برج ساعت به دستان یک معمار فرانسوی ساخته شده است.

همچنین شهر زیبا و توریستی ازمیر دارای پارک های زیبا و دلنشینی جهت استفاده گردشگران و مسافران می باشد: از جمله این پارک ها می توان به کولتور پارک، پارک ادنان سایگون، پارک اینسان حاکلاری، پارک موامره سوکی و پارک تفریحی توگوت اوزال اشاره نمود.

بلیط هواپیمای ازمیر

برای خرید بلیط هواپیما ازمیر علاوه بر خرید اینترنتی بلیط که یکی از ساده­‌ترین راه ها است، با مراجعه به دفاتر آژانس های مسافرتی می­توانید بلیط خودتان را تهیه کنید. قیمت پرواز های دو طرفه­‌ی ازمیر معمولا هزینه­‌ای حدود 3 تا 4 میلیون تومان برای شما خواهد داشت. البته قیمت بلیط هواپیما معمولا نسبت به روزها و شرایط خاص بسیار متغیر است و چک کردن قیمت در وب­سایت های فروش اینترنتی که بلیط هواپیمای ازمیر را ارائه می کنند، به شما کمک بیشتری خواهد کرد. پرواز های زیادی به مقصد ازمیر انجام می­شود و در حال حاضر هواپیمایی اطلس، هواپیمایی قطر ایرویز، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ایران ایرتور و بسیاری دیگر از پرواز های هواپیمایی های دیگر، در مسیر تهران ازمیر فعالیت می­کنند.

هزینه‌­های سفر به ازمیر

 به طور معمول تور های ازمیر، 7 روزه هستند و قیمت آنها از حدوداً 4 میلیون تومان شروع می­شود. این قیمت برای اقامت در هتل معمولی و 4 ستاره می­باشد. اگر شما بخواهید از امکانات بیشتری در سفر برخوردار شوید، مانند اقامت در هتل های 5 ستاره طبیعتاً هزینه های سفرتان بیشتر خواهد شد.

با این حال با مراجعه به یک آژانس مسافرتی با تجربه می­توانید، روند سفرتان را سرعت و تسهیل ببخشید و از تجربه­‌ی سال ها فعالیت آن­ها نیز استفاده کنید.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

ایسوس

نظر شما چیست؟