04/02/1399 - 18:55
آموزش برنامه نویسی
برنامه نویسی رایانه معمولا به دستورالعمل هایی گفته می شود که از پیش تعریف شده اند و برای اجرای یک هدف انجام می شود. برنامه نویسی را معمولا به عنوان زبان رایانه ها می شناسند.

برنامه نویسی رایانه کار دشواری نیست با کمی دقت به راحتی می توان برنامه نویسی را انجام داد. زبان های برنامه نویسی بسیاری وجود دارد هر یک برای انجام یک هدف می توان انجام داد.

ما با کامپیوتر ارتباط برقرار می کنیم وقتی دستورالعمل (برنامه) و داده هایی را صادر می کنیم که به عنوان ورودی پردازش می شوند. کامپیوتر هنگامی که نتیجه مطلوب را به شکل خروجی به ما می دهد با ما ارتباط برقرار می کند. مانند همه اشکال ارتباطی ، ما به یک زبان نیز نیاز داریم تا بتوانیم اطلاعات خود را منتقل کنیم و آنچه طرف مقابل می گوید را درک کند.

پایه برنامه نویسی

زمانی که فردی قصد داشته باشد زبان انگلیسی بیاموزد باید از قوانین و دستور زبان آن پیروی کند. هر زبانی که بخواهید بیاموزید قواعد خاص خودش را دارد مثل: اسم، صفت، قید، گزاره ها و پیوندها و....
زبان برنامه نویسی مانند زبان انگلیسی یا سایر زبان ها دارای قواعدی می باشد و از عناصر مختلفی ساخته شده است که اول باید آن ها را بیاموزیم.
زیرا زبان کامپیوتر ها همانند زبان انسان ها دارای دستور و قاعده و اصولی است و برای ارتباط حتما باید دانش آن را داشته باشیم.

مهمترین عناصر اساسی برای زبان های برنامه نویسی عبارتند از:

  • محیط برنامه نویسی
  • انواع داده
  • متغیرها
  • کلید واژه ها
  • اپراتورهای منطقی و حساب
  • شروط ها
  • حلقه ها
  • اعداد ، شخصیت ها و آرایه ها
  • کارکرد
  • عملیات ورودی و خروجی

برنامه های زبان های برنامه نویسی رایانه

Python

توسعه وب و اینترنت ، برنامه های علمی و عددی ، رابط کاربری گرافیکی رومیزی ، برنامه های کاربردی تجاری. به طور گسترده ای در فضای هوش مصنوعی و ماشین یادگیری مورد استفاده قرار می گیرد.

Java

بیشتر برای توسعه برنامه های Android ، برنامه های وب و داده های بزرگ استفاده می شود.

R

پروژه های علوم داده، محاسبات آماری، یادگیری ماشین

Javascript

استفاده از JavaScript شامل توسعه برنامه وب / موبایل ، توسعه بازی و توسعه برنامه دسک تاپ است.

Swift

Swift یک زبان ویژه طراحی شده است که با چهارچوب های Apple Cocoa و Cocoa Touch برای ایجاد انواع برنامه های iOS کار می کند.

C++

++C به طور گسترده در توسعه بازی ، پیشرفت محاسبات و کامپایلرهای گرافیکی استفاده می شود

#C

به طور گسترده ای در توسعه متقابل برنامه های کاربردی ، برنامه های وب استفاده می شود

PHP

توسعه وب ، سیستم های مدیریت محتوا ، برنامه های تجارت الکترونیکی

SQL

مورد استفاده در هر بانک اطلاعاتی

Go

برنامه های کنسول ، برنامه های GUI و برنامه های وب

چگونه یک زبان برنامه نویسی انتخاب کنیم؟

برای برنامه نویسی ، زبان های بسیار متعددی وجود دارد که هر کدام از این زبان ها وظیفه ای را بر عهده دارند. همان طور قبلا گفتیم برنامه نویسی دستورالعمل های از پیش تعریف شده هستند برای این دستورالعمل ها انواع مختلفی وجود دارد که می توان به روش های متفاوتی با زبان های مختلف برنامه نویسی کرد. هر زبان برنامه نویسی دستورالعمل مخصوص خود را دارد. شما زمانی که می خواهید یک زبان برنامه نویسی انتخاب کنید باید دقت کنید آیا این زبان برنامه نویسی می تواند مشکلی که می خواهید را رفع کند و یا این زبان برنامه نویسی می تواند ایده ای که در ذهن دارید خلق کند و یا اصلا به هدفی که دارید نزدیک است؟ شما باید زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید به آن علاقه داشته باشید و با آن ارتباط برقرار کنید.

زبانی که شما انتخاب می کنید در واقع یک عامل تعیین کننده مهارت شما در آینده است. پس سعی کنید زبان برنامه نویسی که انتخاب می کنید در آن بهترین باشید.

به اشتراک گذاری کد برنامه نویسی

بسیاری از برنامه نویسان نرم افزار را به عنوان یک منبع خلاق می نویسند. اینترنت مملو از وب سایت های دارای کد منبع است که ممکن است توسط برنامه نویسان آماتور ساخته شده باشند و آنها را برای تفریح انجام می دهند و خوشحال هستند که کد برنامه نویسی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. تلاش فکری برای یک برنامه نویسی متوسط با نوشتن یک کتاب قابل مقایسه است، به جز این که هرگز نیازی به اشکال زدایی کتاب ندارید. برنامه نویسان رایانه در کشف روش های جدید برای ایجاد یک اتفاق یا در حل یک مشکل خوشحال می شوند.

برنامه ها چه می کنند؟

اساساً برنامه ها تعداد و متن را دستکاری میکنند. این ها بنای کلیه برنامه ها است. زبان های برنامه نویسی به شما امکان می دهند تا با استفاده از اعداد و متن و ذخیره داده ها روی دیسک برای بازیابی بعدی، از آنها به روش های مختلف استفاده کنید.
این اعداد و متن ها متغیر نامیده می شوند و می توان آنها را به صورت جداگانه یا در مجموعه های ساخت یافته اداره کرد. در ++C  می توان از یک متغیر برای شمارش اعداد استفاده کرد.

آموزش برنامه نویسی (#Visual Basic and Visual C) 

آموزش های برنامه نویسی های متعددی وجود دارد در این قسمت می خواهیم کمی در رابطه با آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک و سی شارپ با شما صحبت کنیم .

در واقع آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک به این صورت است که دستور می دهد و بعد از دستور پیامی در صفحه نمایش ظاهر می شود. البته باید گفت که در آموزش برنامه نویسی سی شارپ نیز به همین صورت است . شاید بدانید زبان برنامه نویسی C#, VB دو زبان اصلی برنامه نویسی هستند در مایکروسافت استفاده می شوند و همچنین آموزش برنامه نویسی این دو زبان بسیار مهم است . این دو زبان برنامه نویسی همچنین در زبان برنامه نویسی ASB.NET  بسیار کاربرد دارد .

آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک برای برنامه های کاربردی

در رابطه با این آموزش برنامه نویسی باید گفت که این برنامه نویسی معمولا برای مایکروسافت آفیس طراحی شده است مثل : اکسل و ورد.
نام کوتاه شده برنامه نویسی ویژوال بیسیک VBA  است. این برنامه نویسی همانند برنامه نویسی که در مورد قبل بیان شد ابتدا دستور می دهد بعد از آن پیامی نمایش داده می شود.

آموزش زبان برنامه نویسی JavaScript

آموزش زبان برنامه نویسی جاوا بسیار کاربردی است و می توان گفت در بیشتر برنامه نویسی ها مورد استفاده قرر می گیرد. این برنامه نویسی بیشتر برای بارگیری صفحات وب ونمایش آن استفاده می شود. متخصصانی که آموزش برنامه نویسی را انجام می دهند بسیار تاکید به این داردند که افراد حتما به آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بپردازند.

آموزش زبان برنامه نویسی SQL

آموزش زبان برنامه نویسی SQL نیز طرفداران خود را دارد ولی این زبان برنامه نویسی مشکلات خود را نیز دارا است.
در زبان برنامه نویسی می توانید دستواراتی در آن بنویسید این دستورات می تواند درون شرط ها و یا حلقه ها قرار بگیرد. هدف اصلی آموزش زبان برنامه نویسی SQL این است که داده هایی که دارد را در پایگاه داده انتخاب یا دستکاری کند.
پیام هایی که در این آموزش برنامه نویسی نمایش داده می شوند به صورت یک پیام پاپ آپ ظاهر نمی شوند.

در این قسمت از آموزش های برنامه نویسی با مولفه ها و اصول برنامه نویسی آشنا شده ایم .

باید بگوییم که رایانه دستگاهی است که داده های خام و دستورالعمل هایی که توسط انسان نوشته شده است را می پذیرد و این داده ها را به واسطه همان دستور العمل ها دستکاری می کند و نتیجه ای که در آخر از این دستورالعمل ویا برنامه نویسی به ما می دهد یک اطلاعات معنی دار است.

طراحی لوگو

در رابطه با لوگو ها به عبارت ساده چنین می توان گفت که: لوگو ها می توانند ترکیبی از تصاویر، متون، اشکال و یا هریک به صورت جداگانه باشند.

طراحی لوگو نماد و شناسایی یک تجارت است. اگر طراحی لوگو به خوبی انجام شود می تواند از طریق همان لوگو یک پیام تجاری برای برقرای ارتباط تجارت با افراد به بهترین روش ممکن انجام شود و با افراد ارتباط بر قرار کند. همین عامل می تواند به هدفی که دارید کمک کند.

آموزش موشن گرافیک

موشن گرافیک به مجموعه صدا، تصویر و حرکت گفته می‌شود که پیام خاصی را به مخاطب منتقل می کند که در ساخت تیزر تبلیغاتی، انیمیشن های دوبعدی، برنامه های آموزشی و ... کاربرد دارد. به دلیل اینکه موشن گرافیک به تجهیزات فیلم‌برداری و نورپردازی و بازیگر نیاز ندارد، جزو پرطرفدارترین روش ها برای تبلیغات است که از رنگ های جذاب، تصاویر گرافیکی متنوع و افکت‌های زیبا بهره می‌گیرد. اما قبل از آموزش موشن گرافیک بهتر است با افترافکت آشنا شوید زیرا کار شمارا راحت تر می کند. موشن گرافیک به دلیل جلب توجه مخاطب، حجم کمتر نسبت به ویدیوها و قابلیت خلاقیت در تولید آن ها بازار کار قابل توجهی دارد. افراد بسیار زیادی وجود دارند که برای معرفی کسب کار خود از موشن گرافیک استفاده می کنند.

علاوه بر این، شما میتوانید پس از دوره آموزش موشن گرافیک به‌عنوان موشن گرافیست در شرکت های تبلیغاتی، سینمایی، خبرگزاری ها و ... کسب درآمد کنید و یا به صورت غیرحضوری برای سایت‌های مختلف پروژه های تبلیغاتی انجام دهید. پس توصیه می‌شود آموزش موشن گرافیک را جدی بگیرید. بازار تبلیغات همیشه خوب است و بسیاری از شرکت ها هزینه های بسیار بالایی برای جذاب تر شدن تبلیغات خود می کنند. تمام شرکت ها و کسب و کار ها برای تبلیغات ویدیویی خود به فردی نیاز دارند که نحوه طراحی این ویدیو های تبلیغاتی را بداند. اینجاست که شما می‌توانید با دوره آموزش موشن گرافیک در این بازار بزرگ موشن گرافیک قدم بگذارید و با نمونه کار های خود، خود را به این شرکت ها معرفی کنید. حالا که اهمیت آموزش موشن گرافیک را درک کردید، شروع به یادگیری این نرم‌افزار کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟