19/06/1399 - 18:05
مقایسه تخصصی دوربین های مداربسته دام و بولت
دوربین های بولت و دام دو مورد از محبوب ترین دوربین های مداربسته تجاری هستند. جالب اینجاست که هر دو نوع دوربین در یک شبکه سازگار هستند. برای ایجاد یک سیستم سفارشی ایده آل، می توانید به صورت ترکیبی از هر دوی آنها استفاده کنید.

نصب و مدیریت هر دو نسبتاً آسان است و غالباً از سخت افزار های مشابهی استفاده می کنند. همچنین هر دو دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند مشاهده از راه دور هستند؛ اما مزایای مهمی برای هر سبک وجود دارد که دانستن آنها به شما کمک می کند تا در صورت به کار بردن هر یک از آنها به عنوان بخشی از یک سیستم کامل، در بهینه سازی امنیت برای پوشش جامع تر بهتر عمل کنید.

دوربین های امنیتی استوانه ای یا گنبدی؟

یک تصور غلط در رابطه با دوربین مدار بسته وجود دارد که باید آن را حل کنیم، این است که دوربین های مدار بسته دام  فقط برای استفاده داخلی طراحی شده اند! و دوربین های بولت، برای فضای بیرون طراحی شده اند؛ اما واقعیت این است که هر دو نوع دوربین بسیار مقاوم هستند و می توان آنها را در بیرون یا داخل محل مورد نظر، نصب کرد.

دوربین های مدار بسته دام

دوربین های امنیتی دام به دلیل شکل ظاهری آنها، به راحتی قابل تشخیص هستند. این دوربین ها یک ویژگی نظارتی محبوب، در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی به ویژه در فروشگاه ها و محل های تجاری دارند. در درجه اول، می توان آن ها را زیر سقف نصب کرد و این که دوربین های مدار بسته دام دارای چراغ های مادون قرمز LED هستند تا حتی در تاریکی کامل نیز بتوانند تصاویر را ضبط کنند.

دوربین های امنیتی دام سیمی به عنوان بخشی از سیستم های HD-CVI بر روی کابل کواکسی (CCTV) یا از طریق سیستم های پروتکل اینترنت (IP) شبکه کار می کنند. دوربین های مدار بسته تحت شبکه سیگنال های ویدیویی را از طریق همان کابل CAT5 یا CAT6، به عنوان روترهای اینترنتی ارسال می کنند. کاربران می توانند از هر نقطه ای، از طریق اینترنت به دوربین های امنیتی دام (گنبدی) و با دستگاه تلفن هوشمند، رایانه شخصی و حتی تبلت خود، دسترسی پیدا کنند.

زاویه دید گسترده

دوربین های امنیتی دام یا گنبدی با زاویه دید عریض، برای پوشاندن یک منطقه وسیع ساخته شده اند که از وجه تمایزات آن با دوربین های بولت می باشد، که به طور معمول نمای دید کوچک تری دارند. دوربین های امنیتی دام؛ شما را به حد اکثر دید ممکن از طریق دوربین می رسانند.

دوربین های دام در مدل های مختلفی تولید شده اند

برخلاف دیگر انواع دوربین های مدار بسته، دوربین های گنبدی می توانند به عنوان دوربین های کنترل پذیر PTZ تنظیم شوند و به کاربران این امکان را می دهد تا آنها را به صورت عمودی و افقی بچرخانند تا به زاویه دید بهتر دست یابند. این واحدها را می توان از راه دور از طریق رایانه یا تلفن هوشمند خود، در هر زمان و از هر نقطه، فقط با اتصال به اینترنت کنترل کرد.

دوربین های دام با تکنولوژی IP ، HD-CVI و فناوری دوربین امنیتی آنالوگ نیز، وجود دارند. این دوربین ها می توانند با طیف گسترده ای از ویژگی ها از جمله سنسورهای حرکتی، ویژگی های پان-شیب زوم، دید در شب با مادون قرمز و کیفیت فیلم HD و فوق العاده، همراه باشند. گنبد دوربین های مدار بستهدام معمولاً دارای دو حالت ثابت یا متحرک هستند. این نوع دوربین های مدار بسته به طور گسترده در مکان های عمومی مانند مراکز، پارکینگ ها، حیاط خلوت ها، سوپر مارکت ها، میادین و ایستگاه های مترو نصب می شوند. در صورت مجهز بودن به سنسورهای تصویری حداکثر 8 مگاپیکسل، این نوع دوربین امنیتی حتی قادر به تهیه فیلم با کیفیت 4k نیز هستند.

کوچک و باهوش

یکی از دلایل محبوب بودن دوربین های امنیتی دام این است که اندازه و شکل آنها، کمتر جلب توجه می کند.

مقاوم در برابر وندال

دوربین های امنیتی از نوع دام به دلیل شکل ظاهری، نسبت به برخورد اشیاء با آنها مقاوم تر هستند و موقعیت خود را از دست نمی دهند؛ برخلاف دوربین های بولت که نسبت به صدمات وارده کج یا شکسته می شوند. این امر بسیار مهم است زیرا متجاوزان، سارقان یا هر جنایتکار دیگری نمی خواهند مدارکی در مورد فعالیت خود به جا بگذارند و نصب دوربین هایی که دستکاری آنها دشوارتر است عامل بازدارنده یا پیشگیرانه شما را تقویت می کنند.

فرآیند نصب

مراحل نصب هر دو نوع دوربین مدار بسته، مشابه یکدیگر است. برای دوربین های امنیتی دام سیمی، کندن میزان لازم برای عبور کابل، جهت ضبط و ارسال داده ها الزامی است. اما اگر شما یا کارمندانتان می توانید این کار را خودتان انجام دهید، می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه نصب صرفه جویی کنید. همچنین می توانید برای آشنایی با نصب دوربین مدار بسته به وبسایت هپنا مراجعه نمایید.

دوربین های امنیتی دام؛ به دلیل جذابیت و زیبایی ظاهری، اغلب در فضاهای داخلی، گزینه محبوبی برای نصب هستند. دوربین های دام؛ حداقل فضا را اشغال می کنند و می توانید آن را در رنگ های مشکی یا سفید، برای همخوانی با پوشش محل، تهیه کنید.

دوربین های امنیتی بولت (استوانه ایی)

دوربین های امنیتی بولت؛ پایه اصلی در دنیای تجارت و نظارت بر املاک بوده اند. آنها بیشتر روی سقف ها و دیوارها نصب می شوند و اغلب در فضای باز از آن استفاده می کنند. دوربین های امنیتی از نوع بولت دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله دید در شب با مادون قرمز در تاریکی کامل، ضبط فیلم از راه دور HD، ضد آب و برخی موارد دیگر هستند.

برای درک تفاوت های بین دوربین های بولت و دام، در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید دوربین های امنیتی بولت را انتخاب کنید.

تطبیق پذیری و تنوع

مانند دوربین های دام، دوربین های امنیتی بولت با سیستم های HD-CVI از طریق کابل کواکس، سیستم های IP شبکه و حتی سیستم های آنالوگ سازگار هستند. قبل از انتخاب دوربین های IP در مقابل دوربین های امنیتی CCTV، انواع سیستم های دوربین امنیتی را حتما درک کنید.

انعطاف پذیر در جایگذاری و زاویه دید

دوربین های امنیتی بولت در مقایسه با دوربین های دام در هنگام نصب و همچنین قابلیت مانور، بهتر عمل می کنند. زاویه دوربین های بولت حتی پس از نصب می تواند به صورت دستی تنظیم شود. این یک مزیت نسبت به تمام دوربین های دام یا گنبدی است که قابلیت PTZ ندارد. این نوع دوربین امنیتی می تواند روی پشت بام، روی یک دیوار جانبی، خروجی یک گاراژ، روی حصار منطقه، در ورودی و خروجی و سایر نقاط، نصب شود. البته این بدان معنا نیست که این دوربین ها به اندازه دوربین های گنبدی مؤثر نیستند.

مقاومت بالای دوربین های بولت در برابر آب و هوا

از آنجا که دوربین های امنیتی بولت گزینه ای محبوب برای نظارت در فضای باز هستند، آنها دارای درجه حرارت حرفه ای و ضد آب نیز هستند. یک نوع از دوربین بولت به نام دوربین های جعبه حرفه ای، برای کنترل پیشرفته دما، به فن بخاری و دمنده مجهز شده اند.

دید بالا و فوق العاده

در حالی که دوربین های امنیتی بولت نسبت به دوربین های دام، بزرگ تر و قابل تشخیص تر هستند؛ دوربین های گلوله ای در فضای باز گزینه ای عالی برای کسانی است که به دنبال گزینه بازدارندگی قابل اعتماد هستند. از آنجا که بسیار قابل مشاهده هستند، آنها می توانند از ورود مزاحمان و سارقین احتمالی به داخل محل کار شما یا سایر املاک جلوگیری کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید آنلاین انواع دوربین مداربسته به سایت هپنا به نشانی https://hapnaa.com مراجعه نمایید.

ایسوس

نظر شما چیست؟