19/12/1399 - 12:45
درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی، چند درگاه عادی در قالب یک درگاه هوشمند
بنابر اعلام رسمی دیجی‌پی، درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی پس از عملکرد موفق روی وب‌سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا، اکنون در اختیار همه فروشگاه‌های اینترنتی متقاضی قرار می‌گیرد. تا به امروز ده‌ها شرکت و استارتاپ پیشرو مانند مایکت، فیدیبو و کمدا، این درگاه پرداخت هوشمند را راه‌اندازی کرده‌اند.

انجام عملیات پرداخت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرایند فروش در فروشگاه‌های اینترنتی است. عدم‌موفقیت تراکنش، مشتری را از ادامه خرید و تلاش مجدد مأیوس می‌کند. درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی با توزیع هوشمند تراکنش‌ها روی درگاه‌های معتبر بر پایه عملکردشان، نرخ تراکنش‌های موفق را افزایش می‌دهد.

این درگاه پرداخت هوشمند محصول شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان با نام تجاری دیجی‌پی است. هدف اصلی این شرکت از طراحی درگاه پرداخت هوشمند (Smart IPG)، افزایش نرخ موفقیت تراکنش‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای عرضه‌کننده کالا و خدمات است.

صاحبان این کسب‌وکارها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت دیجی‌پی، نسبت به درخواست راه‌اندازی درگاه پرداخت هوشمند اقدام نمایند. درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی با نوآوری در حوزه خدمت پرداخت آنلاین، توانسته توجه بسیاری از کسب‌وکارهای پیشرو و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را به خود جلب کند؛ اما مگر این درگاه چه تفاوتی با درگاه‌های عادی دارد؟

تفاوت درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی با درگاه‌های عادی

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی فقط یک درگاه نیست، بلکه به چند درگاه پرداخت برتر و معتبر، از جمله درگاه‌های پرداخت الکترونیک سداد، به‌پرداخت ملت، سامان، پارسیان، پاسارگاد و پرداخت نوین آرین متصل است و از خدمات آن‌ها به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کند.

الگوریتم دیجی‌پی با پایش عملکرد درگاه‌های مذکور و بر اساس معیارهای مختلف نرم‌افزاری، به هرکدام از آنها امتیازی می‌دهد. سپس تراکنش‌ها را بر اساس آن امتیاز، به‌سوی درگاهی هدایت می‌کند که عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. این توزیع هوشمندانه تراکنش‌ها، نرخ موفقیت در فرایند پرداخت فروشگاه‌های اینترنتی را بالا می‌برد.

از سایر ویژگی‌های درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی که آن را از سایر درگاه‌های فعال در کشور متمایز می‌کند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • توزیع تراکنش‌ها بین حساب‌های بانکی مختلف، مناسب کسب‌وکارهایی که به توزیع درآمد بین چند حساب بانکی نیاز دارند
  • بی‌نیازی کسب‌وکارها از تعامل با شرکت‌های پرداخت (PSP) مختلف: برای راه‌اندازی این درگاه هوشمند با وجود بهره‌مندی همزمان از درگاه چندین شرکت پرداخت الکترونیک معتبر، فقط با کارشناس شرکت دیجی‌پی تعامل خواهید داشت
  • عرضه راهکارهای نوآورانه پرداخت به‌صورت شخصی‌سازی‌شده برای فروشگاه‌های اینترنتی
  • امکان دریافت گزارش‌های کیفی و دقیق از تراکنش‌های انجام‌شده در همه درگاه‌ها، با استفاده از پنل یکپارچه پذیرندگان دیجی‌پی
  • عرضه خدمات بازگشت وجه در سیستم پرداخت کشوری با قابلیت پردازش ده‌هاهزار درخواست بازگشت وجه به‌صورت هوشمند در طی شبانه‌روز
  • پشتیبانی شبانه‌روزی درگاه پرداخت هوشمند با تکیه بر توانمندی کارشناس‌های مجرب.

خدمات پرداخت‌یاری و پشتیبانی از خدمات بازپرداخت هم از امکانات دیگری هستند که دیجی‌پی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. خدمات بازپرداخت به کیف پول دیجی‌پی و به شماره‌ شبا به‌صورت جامع و تنها با یک واسط برنامه‌نویسی کاربردی یا ای‌پی‌آی (API) در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی، به‌نام پذیرنده

نکته قابل‌توجه در استفاده از درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی اینست که پایانه و حساب‌های درگاه پرداخت، به‌نام فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد هستند؛ یعنی دیجی‌پی واسط مالی نیست، پولی را در حساب خود نگهداری نکرده و مانند درگاه پرداخت مستقیم عمل می‌کند. هنگام تسویه حساب هم رویه درگاه‌های مستقیم را دنبال کرده و تمامی مبالغ طبق قوانین جاری شاپرک مستقیما به حساب پذیرنده واریز می‌گردد.

صاحبان کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی، می‌توانند فرم درخواست درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی را در وب‌سایت این شرکت پر کنند. کارشناسان دیجی‌پی بعد از بررسی شرایط وب‌سایت مربوطه، تماس گرفته و اطلاعات و مدارک لازم را با ایشان در میان می‌گذارند.

البته از آنجا که درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی درگاه واسط نیست، همه مدارک موردنیاز برای ثبت قرارداد با شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پرداخت، ازجمله نماد اعتماد الکترونیک و کد رهگیری پرونده مالیاتی برای قرارداد با شرکت دیجی‌پی هم الزامی هستند.

این امکان برای متقاضیان درگاه دیجی‌پی فراهم شده که طی مدت آماده‌سازی درگاه، در محیط آزمایشی دیچی‌پی، مستندات فنی را پیاده‌سازی کرده و تراکنش‌های آزمایشی انجام بدهند تا از چگونگی عملکرد درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی مطمئن شوند.

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان مجوز پرداخت‌یاری هم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است. این شرکت با راهکارهای نوآورانه خود در حوزه فناوری مالی، آماده عرضه خدمات به پذیرندگانی است که استفاده از خدمت پرداخت با نرخ پایداری بالا و جلب رضایت مشتری نهایی از انجام تراکنش برایشان مهم است.

ایسوس

نظر شما چیست؟