01/08/1400 - 23:50
باتری کدام یک از مدل های آیفون 13 بیشتر دوام می آورد؟
سری آیفون ۱۳ در طی رویداد اپل معرفی شده و این کمپانی از طریق یک نمایش زیبا که به‌دلیل همه گیری ویروس کرونا، به‌صورت آنلاین برگزار شده بود، از ویژگی‌های این سری همراه با جزئیات کامل رونمایی کرد. امسال تقریبا همان گوشی‌های سال گذشته را شاهد هستیم که قابلیت‌های آن‌ها بهبود پیدا کرده است و برخی از حالت‌های جدید برای دوربین را مخصوصا در زمینه فیلم‌برداری می‌توانیم داشته باشیم. داخل گوشی‌ها، ارتقای خوبی را تجربه کرده است و گل سرسبد آن‌ها را می‌توانید تراشه جدید A15 Bionic و همچنین باتری‌های بزرگ‌تر عنوان کنیم.

آیفون ۱۳؛ تغییراتی شگرف در زمینه باتری

اپل به‌طور واضح در رویداد خود اعلام کرد که گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ پرو، در حدود ۱.۵ ساعت و گوشی‌های آیفون ۱۳ پایه و آیفون ۱۳ پرو مکس، در حدود ۲.۵ ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به سال همتایان سال گذشته خود خواهند داشت. بعد از عرضه گوشی‌ها و بررسی آن توسط منابع معتبر، مشخص شد که این ادعا کاملا حقیقت داشته است و یکی از نقاط ضعف گوشی‌های آیفون در سال‌های گذشته، هم‌اکنون شرایط بسیار بهتری را پیدا کرده است. نکات جذاب زیادی در این گوشی‌ها وجود دارد که در کنار عمر باتری مناسب، می‌توانند طرفداران را به وجد بیاورند. عملکرد این گوشی‌ها سریع‌تر شده است و دوربین‌های ارتقا یافته، به ویژه در مدل‌های پرو را شاهد هستیم. فضای ذخیره‌سازی گوشی‌ها هم افزایش پیدا کرده است و این‌بار، شروع حافظه جانبی از ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود.

تمرکز ما در این مطلب روی عملکرد باتری تمام این گوشی‌ها است. بزرگ‌ترین تغییری که در این زمینه شاهد هستیم، مربوط به آیفون ۱۳ پرو مکس است. با خرید اقساطی آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانید عمر باتری درخشانی را دریافت کرده و بیش از یک روز از گوشی خود با استفاده متوسط استفاده کنید. این گوشی لقب طولانی‌ترین عمر باتری این سری را به خود اختصاص داده است و حتی از نسخه پرو هم بهتر عمل می‌کند. سوابق رسمی نشان می‌دهد که همه مدل‌های آیفون ۱۳ نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری در زمینه باتری دارند.

اپل این روند را می‌تواند مدیون دو فاکتور بسیار مهم تراشه و افزایش اندازه باتری‌ها باشد. ساختار داخلی این گوشی‌ها طوری تغییر پیدا کرده است که امکان ساخت باتری بزرگ‌تر برای اپل فراهم باشد. نمونه‌ای از این تغییر را می‌توانیم کاهش ۲۰ درصدی اندازه ناچ صفحه نمایش بدانیم. در یک کلام می‌توان گفت که آیفون ۱۳ عمر باتری بیشتری نسبت به گذشته دارد. قیمت آیفون ۱۳ تقریبا تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد، اما اگر باتری برای‌تان اهمیت فوق العاده بالایی دارد، حتما باید به سراغ مدل‌های جدیدتر بیایید.

تست موفقیت آمیز باتری گوشی آیفون ۱۳

هر چهار گوشی با استفاده از سه تست مستقل در زمینه باتری آزمایش شده‌اند. در این تست‌ها، شرایط یکسان و روشنایی کنترل شده برقرار بوده است و نتایج هم کاملا مشخص کننده همه چیز است. با خرید آیفون ۱۳ پرو مکس قسطی می‌توانید ۱۸ ساعت و ۵۲ دقیقه از گوشی خود برای اینترنت گردی در تنظیم صفحه نمایش ۶۰ هرتزی استفاده کنید. این میزان هنگام تماشای ویدیوی یوتیوب به ۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه می‌رسد و برای تجربه بازی سه‌بعدی در حالت ۶۰ هرتز هم این میزان به ۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه می‌رسد. اگر بخواهیم این میزان را با همتای خود یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس مقایسه کنیم، نتایج گویای همه چیز خواهد بود.

آیفون ۱۲ پرو مکس هنگام اینترنت گردی در صفحه نمایش ۶۰ هرتزی، میزان ۱۴ ساعت و ۶ دقیقه ماندگاری دارد و برای تماشای فیلم‌های یوتیوب هم ۸ ساعت و ۳۷ دقیقه می‌توانید از باتری استفاده کنید. این میزان در هنگام تجربه بازی سه بعدی هم به ۸ ساعت و ۱ دقیقه می‌رسد. بنابراین، کاملا مشخص می‌شود که ادعاهای اپل در زمینه افزایش ماندگاری باتری‌ها، کاملا صحیح بوده است و در آزمایش نتایجی نزدیک به ادعای اپل را دریافت می‌کنیم. این اعداد در دیگر مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ هم برقرار است و از ذکر آمار ثبت شده توسط آن‌ها پرهیز می‌کنیم. بنابراین، با توجه به قیمت آیفون ۱۳ مشابه با سال گذشته، شما با خرید گوشی‌های جدید، حافظه جانبی بیشتر و عمر باتری بهتری را دریافت خواهید کرد.

عملکرد بهتر تمامی گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به سال گذشته از نظر باتری

هر چهار مدل آیفون ۱۳، نسبت به همتایان سال گذشته پیشرفت کامل محسوسی در عمر باتری از خود نشان می‌دهند. اپل هم در رویداد مخصوص رونمایی از گوشی‌ها، عنوان کرده بود که آیفون ۱۳ مینی و آیفون پرو ۱.۵ ساعت نسبت به آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو عمر باتری بیشتری داشته و همین میزان در مورد آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس هم به بهبود ۲.۵ ساعتی در عمر باتری اشاره دارد. این بدین معناست که آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین گوشی از نظر عملکرد باتری می‌تواند لقب بگیرد و همین انتظار را هم داشتیم.

اپل تخمین‌هایی هم در زمینه پخش ویدیو توسط گوشی‌ها ارائه داده بود که بد نیست نگاهی به آن‌ها هم داشته باشیم. آیفون ۱۳ پرو مکس به میزان ۲۵ ساعت و آیفون ۱۲ پرو مکس هم ۱۲ ساعت می‌تواند پخش فیلم در حالت آفلاین و با استفاده از حافظه جانبی گوشی را داشته باشد. این میزان در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو به‌ترتیب ۲۰ و ۱۱ ساعت هستند. آیفون ۱۳ پایه هم ۱۵ ساعت و آیفون ۱۲ پایه می‌تواند ۱۱ ساعت امکان پخش فیلم داشته باشد. در نهایت به گوشی آیفون ۱۳ مینی می‌رسیم که بدنه کوچک‌تری داشته و در نتیجه باتری کوچک‌تری هم در آن جای می‌گیرد. این گوشی دارای امکان پخش فیلم ۱۳ ساعته است که در برابر پخش فیلم ۱۰ ساعتی آیفون ۱۲ مینی قرار می‌گیرد.

همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد که تاثیرات استفاده از باتری‌های بهتر در گوشی‌های امسال بسیار زیاد بوده است و کاملا آن را در زندگی روزمره خود حس خواهید کرد. همان‌طور که از آمار مشخص است، آیفون ۱۳ پرو مکس، عمر باتری خود را هنگام پخش فیلم دو برابر کرده است و این جادویی است که اپل موفق به انجام آن شده است. اپل معیارهای دیگری را هم برای عمر باتری مانند پخش موزیک ارائه می‌کند که تفاوت آن چندان چشم‌گیر نیست. بدیهی است که آزمایشات بهتر می‌توانند نتیجه را در اختیار ما قرار دهند.

از طریق بازرگانی سیب می‌توانید امکان خرید آیفون پرو مکس قسطی را داشته و دیگر مدل‌ها و لوازم جانبی اپل را همین بدین شیوه خریداری کنید. فراموش نکنید که در خرید اقساطی آیفون ۱۳ پرو می‌توانید شیوه پرداخت مابقی پول را از سه ماه الی دوازده ماه انتخاب کرده و بدون استرس، بهترین گوشی‌های اپل را در سال جاری خریداری کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟