27/01/1403 - 23:31
راهنمای خرید فلش مموری و رم گوشی
هر فردی به احتمال زیاد هنگام کار با کامپیوتر یا گوشی خود به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیش‌تر نیاز پیدا کرده است. یکی از راه‌های راحت افزایش حافظه دستگاه‌های مختلف خرید فلش مموری و کارت حافظه برای گوشی یا کامپیوتر است. این نوع از حافظه‌های ذخیره‌سازی، امکان انتقال سریع اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر را هم فراهم می‌کنند، پس بهتر است تا پیش از خرید آن‌ها با نکاتی مهم و کاربردی آشنا شوید.

قیمت فلش مموری

هنگام خرید به قیمت فلش مموری توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که می‌توانید به آسانی محصولات برندهای معتبر از برندهای متفرقه و کم‌تر شناخته شده را از یکدیگر تشخیص دهید؛ برای مثال قیمت فلش سن دیسک یا قیمت فلش سیلیکون پاور نسبت به برندهای چینی بیش‌تر است اما کیفیت ساخت و عملکرد این فلش مموری‌ها شما را ناامید نخواهد کرد. پایین بودن غیرطبیعی قیمت‌ فلش مموری با نام برندهای شناخته شده می‌تواند زنگ خطری برای فیک بودن محصول باشد.

قیمت رم گوشی

رم گوشی هم از نظر قیمت‌گذاری و مشخصات فنی شباهت‌های زیادی دارند؛ برند تولیدکننده، میزان حافظه و سرعت از جمله این موارد است. کارت حافظه برای افرادی که گوشی آن‌ها همچنان از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، یک گزینه‌ی بسیار خوب برای افزایش حافظه گوشی است. قیمت رم گوشی در برندهای معتبر و حافظه‌های بیش‌تر بالاتر است پس حتما پیش از خرید نیاز خود را به خوبی بررسی کنید.

برای بررسی قیمت کارت حافظه، فلش مموری و سایر لوازم جانبی گوشی و کامپیوتر، می‌توانید با انتخاب دسته‌بندی فلش مموری یا کارت حافظه در بخش محصولات زومیت، فروشندگان معتبر این محصولات را پیدا کنید و آن‌ها را با یکدیگر به آسانی مقایسه کنید. همچنین شما می‌توانید قیمت روز گوشی موبایل را از فروشندگان سراسر کشور مشاهده کنید و به سرعت پشتیبانی گوشی‌های مختلف از کارت حافظه را در بخش مشخصات فنی بررسی کنید.

نکات مهم خرید فلش مموری و رم

همانطور که کمی پیش‌تر اشاره کردیم، عوامل متعددی در قیمت و خرید فلش و رم تاثیر دارند. با اطلاع از این موارد ساده اما مهم، فرآیند خرید این محصول برای شما آسان‌تر خواهد شد. حتما توجه داشته باشید، که پیش از خرید فلش یا رم، از نظر کارشناسان و سایر کاربران استفاده کنید.

ظرفیت حافظه‌

پس از قیمت، مهم‌ترین مورد تاثیرگذار در خرید رم و فلش، ظرفیت حافظه‌ی آن است. رفته رفته با افزایش حجم فایل‌های مختلف مانند موسیقی، تصاویر یا بازی‌ها، فضای مورد نیاز برای ذخیره‌سازی این اطلاعات نیز افزایش یافته‌اند. از طرفی دیگر، انتخاب ظرفیت مناسب، رابطه مستقیم با نوع کاربری شما دارد.

اگر نیاز دارید تا اسناد، تصویر یا تعدادی ویدیو ذخیره کنید، خرید فلش مموری یا رم با ظرفیت‌های کم هم مانند ۱۶ گیگ یا ۸ گیگابایتی کارتان را راه می‌اندازد، اما اگر قصد دارید تا فایل‌های حجیم جابه‌جا کنید، باید به حافظه‌هایی با ظرفیت حداقل 64 گیگابایتی به بالا فکر کنید. امروزه رم و فلش از ظرفیت ۸ گیگابایتی گرفته تا چند ترابایتی در بازار وجود دارند، اما هر چه ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات بیش‌تر باشد، قیمت این محصولات هم افزایش پیدا می‌کند.

سرعت انتقال اطلاعات

در فلش مموری، سرعت انتقال اطلاعات رابطه‌ی مستقیم با نوع درگاه ارتباطی فلش دارد، بنابراین باید هنگام خرید فلش مموری، به درگاه‌های ارتباطی آن توجه کنید، برای مثال برخی از فلش‌ها از رابط USB 2.0 استفاده می‌کنند ولی سرعت انتقال اطلاعات این فلش‌ها نسبت به استانداردهای بالاتر مانند USB 3.0 یا USB Type-C بسیار پایین‌تر است.

در رم‌ها هم حتما به استاندارد سرعت و کلاس سرعت فوق سریع آن‌ها توجه داشته باشید. برای مثال یک رم با استاندارد سرعت کلاس 10 و پشتیبانی از UHS-I U3 نوید سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها و انتقال اطلاعات را می‌دهد.

انواع فلش مموری و رم

برخی از فلش‌ها تنها یک رابط USB Type-A دارند اما برخی از درگاه Type-C و لایتنینگ هم پشتیبانی می‌کنند. برخی از فلش‌ها چند درگاه مختلف دارند یا به عبارت دیگر به صورت ترکیبی هستند. این نوع از فلش‌ها معمولا دو درگاه را به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند. انتخاب فلش مموری با درگاه مناسب مستقیما به نوع نیاز شما بستگی دارد.

برخی از فلش مموری‌هایی که به این شکل ساخته شده‌اند، امکان اتصال به گوشی یا تبلت‌ها را دارند یا به عبارت دیگر از قابلیت OTG بهره می‌برند. این فلش‌ها می‌توانند به تسریع انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی کمک شایانی کنند.

رم‌ها هم عموما از نوع micro SD هستند و در دستگاه‌های مختلفی مانند گوشی، تبلت و دوربین‌ها استفاده می‌شوند. برخی از این رم‌ها با استفاده از یک مبدل می‌تواند از فرم فکتور SD هم پشتیبانی کنند. برخی دیگر تنها فرم‌فکتور SD عرضه می‌شوند و بیش‌تر برای استفاده در دوربین‌ها یا لپ‌تاپ‌ها مناسب هستند.

شکل ظاهری و ابعاد فلش مموری

طراحی ظاهری و کیفیت ساخت در قیمت فلش مموری تاثیرگذار است. این موضوع در بیش‌تر موارد به سلیقه‌ی کاربر و گاهی به نوع کاربری بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر شما از جمله افرادی هستید که مدام وسایل شخصی خود را گم می‌کنید، در زمان خرید فلش سعی کنید تا فلشی با ابعاد بزرگ‌تر انتخاب کنید. از نظر طراحی، درگاه بعضی از فلش‌ها به شکل کشویی باز و بسته می‌شوند اما بعضی از فلش‌ها به اندازه‌ی یک بند انگشت هستند.

جنس بدنه‌ی فلش مموری‌ها عموما از پلاستیک است اما برخی از آن‌ها بدنه‌ی فلزی دارند؛ معمولا فلش‌هایی که بدنه‌ی فلزی دارند، مقاومت بالاتری در برابر ضربه یا گرما خواهند داشت. توجه داشته باشید، فلش‌هایی که ابعاد بسیار کوچکی دارند معمولا هنگام کار کردن با آن‌ها بیش‌تر از فلش‌های بزرگ‌تر داغ می‌شوند.

گارانتی رم گوشی و فلش مموری

خرید فلش و رم گوشی با گارانتی مناسب می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را بابت هزینه‌ای که برای این محصول کرده‌اید، راحت کند. در صورت به وجود آمدن خرابی، وجود گارانتی به تعویض راحت محصول با یک فلش یا رم نو کمک می‌کند، البته در نظر داشته باشید که در بیش‌تر مواقع اطلاعات از دست رفته‌ی شما دیگر بازنخواهد گشت.

معمولا با خرید فلش مموری یا رم از برندهای معتبر، گارانتی مادام‌العمر دریافت خواهید کرد، به این معنی که مدت زمان خاصی برای پشتیبانی از محصول تعیین نشده است و هر موقع که رم یا فلش شما آسیب دید، می‌توانید از خدمات شرکت گارانتی‌کننده بهره‌مند شوید؛ البته پیش از این که به این دست از خدمات نیاز پیدا کنید، حتما شرایط گارانتی را مطالعه کنید و از آن با خبر باشید.

خرید بهترین رم گوشی و  فلش مموری با کمک زومیت

در این مطلب چندین مرتبه به اهمیت این موضوع اشاره کرده‌ایم. خرید فلش مموری یا رم از برندهای معتبر، می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی از انواع خرابی‌ها یا عملکرد ضعیف، راحت کند. قیمت محصولات برندهایی مانند سامسونگ یا HP، هر چند که گران‌تر از سایر محصولات تولید شده توسط برندهای کم‌تر شناخته شده است، اما کیفیت و کارایی آن‌ها بسیار بهتر است.

برای بررسی قیمت فلش مموری یا رم گوشی می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و مشخصات هر کدام از این محصولات را به آسانی با استفاده از ابزار مقایسه با یکدیگر مقایسه کنید. در صورتی که فلش مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید از لیست فروشندگان، فروشگاه با قیمت مناسب را پیدا کنید و با فشردن دکمه‌ی خرید به صفحه‌ی فروشگاه اینترنتی مورد نظر هدایت خواهید شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟