26/02/1403 - 21:46
مهمترین تفاوت های آپارتمان نشینی با برج نشینی
آپارتمان نشینی در مقابل زندگی در برج می تواند به سلیقه افراد بستگی داشته باشد که با شرایط کدامیک می توانند کنار بیایند و زندگی در طبقات یک برج را دوست دارند یا تمایل دارند در جایی کم ارتفاع تر و خلوت تر زندگی کنند. البته، امکانات زندگی برج نشینی را نیز نباید دست کم گرفت. برای بررسی تفاوت بین آپارتمان نشینی با برج نشینی با ما همراه باشید.

تفاوت های آپارتمان نشینی با برج نشینی

هنگام انتخاب فضایی برای زندگی ابتدا بهتر است مزایا و معایب آن را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم درست و عاقلانه ای بگیرید تا بعد از گذشت تنها چند ماه پشیمان نشوید. برای اینکه بتوانید تفاوت آپارتمان نشینی با برج نشینی را درک کنید، باید ابتدا تفاوت بین ساختار آپارتمان و برج را بدانید تا بتوانید تفاوت های موجود را آگاهانه بررسی کنید. سپس، شباهت، نکات مشترک و تفاوت های زندگی در برج و آپارتمان را بشناسید و همه شرایط را با میزان بودجه ای که دارید، برآورد کرده و تصمیم نهایی را بگیرید.

تعریف آپارتمان و برج

آپارتمان واحدی مستقل است که در ساختمانی که بیش از شش طبقه نباید باشد و ممکن است ماهیتی تجاری یا کاملا مسکونی داشته باشد، واقع شده است. برج نیز چیزی شبیه به آپارتمان است، با این تفاوت که در مجموعه ای با طبقات بیشتر و متراژ بالاتر قرار دارد که شامل یک سری خدمات ویژه همچون لابی، سالن تئاتر، سالن همایش و مانند آن است. می‌توان گفت، برج ها به لحاظ ارتفاع و تعداد واحد در محدوده ای بین یک آسمان خراش و یک آپارتمان قرار دارند. برج ها سازه های وسیعی هستند که با اسکلت فلزی یا بتن مسلح ساخته می شوند.

ویژگی های مشترک در آپارتمان نشینی و برج نشینی

آپارتمان یا برج شامل فضای داخلی در یک مجموعه است و سایر بخش ها که شامل راهرو، حیاط، پشت بام است مالکیت عمومی دارد و شما برای تعمیرات این بخش ها باید هزینه ای را با توجه به سهم خود پرداخت کنید. به علاوه هزینه آب، برق و گاز بسته به متراژ خانه شما تقسیم می شود. به علاوه هزینه نظافت بخش های عمومی بین اعضای آپارتمان یا برج تقسیم می شود.

امنیت برج نشینی در مقایسه با امنیت زندگی در آپارتمان

زندگی در برج با توجه به وجود دوربین ها و نگهبان امنیت بیشتری نسبت به زندگی در آپارتمان دارد. اگر در ساختمان باز بماند، هر فردی می‌تواند وارد آپارتمان شده و به راحتی به طبقه و خانه شما راه پیدا کند. در حالی که، در برج نشینی چنین شرایطی وجود ندارد و نظارت بسیار بالایی بر فضای برج واقف است. در زمینه برج نشینی می توان به پروژه شاهان دریاچه چیتگر اشاره کرد. این پروژه یکی از لوکس ترین پروژه های منطقه چیتگر است که امکانات رفاهی بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است.

ویو برج نشینی در مقایسه با آپارتمان نشینی

بهترین بخش برج نشینی، ویو آن است که منطقه وسیعی از شهر به ویژه در شب زیر پای شما است و حس و حال بسیار خاصی به شب های شما می دهد. حال و هوا و مناظر پیش رو در فصل بهار و تابستان و پاییز و زمستان هر کدام ویژگی های خاصی دارند که می توانند حس خوبی را به ساکنین برج منتقل کنند. فضایی که زندگی در برج برای شما فراهم می کند، شرایط مهمان داری را آسان تر می کند و می توانید از فضای بالکن برای پذیرایی از مهمانانتان استفاده کنید.

معایب برج نشینی نسبت به آپارتمان نشینی

از آنجایی که زندگی در برج شامل زندگی با امکانات بسیار این سازه است، در صورت بروز مشکل برای یک بخش ممکن است کل برج از کار بیفتد و امکان زندگی کردن را برای همه اعضا مختل کند. به طور مثال، اگر دوربین مدار بسته، آسانسور یا سیستم اطفای حریق دچار مشکل شود، کل اعضای برج درگیر می شوند و ممکن است خطرات جانی نیز همراه داشته باشد. در صورت بروز آتش سوزی یا ترکیدگی لوله کل برج درگیر شده و خسارت زیادی را به ساکنانش وارد می کند.

تفاوت بین برج و آپارتمان

برج نشینی به لحاظ زندگی شهری، فضایی لوکس دارد که اکثر ساکنین آن به لحاظ مالی کیفیت زندگی بالایی دارند. در این شرایط، ممکن است با توجه به قوانین موجود در برج نحوه جمع آوری زباله اعضای برج توسط یک نفر انجام شود یا ممکن است نحوه استفاده از امکانات رفاهی با توجه به تقاضای اعضای برج قوانین خاصی داشته باشد. در هر حال، این قوانین هستند که بخش مهمی از تفاوت آپارتمان نشینی با برج نشینی را می سازند.

در برج ها معمولا لابی مَن وجود دارد و با نظارت بر ورود و خروج ساکنین به صورت 24 ساعته و شیفتی از ساختمان مراقبت می کنند. این افراد معمولا ورود و خروج مهمانان را بررسی کرده و به صاحبخانه اطلاع می دهند. در این شرایط، هزینه حقوق لابی مَن نیز بخشی از هزینه های برج نشینی محسوب می شود.

در حالی که، برای زندگی در آپارتمان چنین شرایط تشریفاتی وجود ندارد و افراد موظف به انجام کارهای شخصی خود هستند. مگر اینکه تمامی اعضای ساختمان تصمیم بگیرند که فردی را برای چنین فعالیت هایی مانند مراقبت از ساختمان، جمع آوری زباله و نظافت فضای ساختمان استخدام کنند.

کلام آخر

زندگی از خانه های ویلایی به سمت آپارتمان نشینی و اکنون برج نشینی رو به حرکت است. این اتفاق با افزایش جمعیت و تمایل افراد برای داشتن زندگی راحت تر با امکانات بیشتر و محله و منطقه خوب پیش آمد. به همین جهت، یکی از متداول ترین انواع انواع سبک زندگی برج نشینی است که در واقع زندگی در جامعه ای با قوانین خاص است. آپارتمان نشینی نیز که یک پله عقب تر از برج نشینی است، در عین شباهت، تفاوت هایی دارد که می توان به رفاه و تجهیز به امکانات بیشتر برج ها نسبت به آپارتمان اشاره کرد. به علاوه امنیت بیشتر در برج نشینی به دلیل حضور نگهبان و لابی مَن بیشتر است. اگرچه که مخاطرات آن در صورت اتفاقی چون آتش سوزی نیز بیشتر و فراگیر است.

ایسوس

نظر شما چیست؟