09/05/1403 - 13:05
خدمات سئو وردپرس به روش صحیح – متخصص به جای ربات
قطعا شما با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا هستید این سایت ساز معروف بیش از 50 درصد سایت های معروف دنیا را در برمی‌گیرد و علت این محبوبیت 2 مورد سهولت در استفاده از وردپرس و بهینه بودن وردپرس برای موتور جستجو گوگل است.

اما در این میان تفکرات اشتباهی هم در مورد وردپرس وجود دارد. اینکه وردپرس بدرد سایت های بزرگ نمیخورد و اینکه هر کسی میتواند با استفاده از پلاگین و افزونه سایت وردپرسی خود را سئو کند.

سئو یک تخصص است و صرفا یک افزونه که با هدف سایت های زبان انگلیسی زبان ساخته شده و ترجمه شده است نمی‌تواند برای شما معجزه کند. اگر اینطور بود بسیاری از سایت های ارائه دهنده خدمات سئو سایت وردپرس چطور فعالیت می‌کردند و مشتری داشتند؟

شرکت سئو وردپرس استادسئو با ارائه خدمات سئو وردپرس و بهینه‌سازی سایت، به شما کمک می‌کند تا سئو سایت خود را به بهترین نحو انجام دهید و به رتبه‌های برتر گوگل دست یابید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید با ما در ارتباط باشید.

استفاده از پلاگین سئو، شما را به رتبه یک نمیرساند

تقریبا تمام کسانی که سایت وردپرسی دارند یکی از دو افزونه محبوب رنک مث یا یواست سئو را نصب می‌کنند و با این امید که این افزونه ها آنها را به رتبه های برتر می‌رسانند محتوای خود طبق دستور العمل های آن سئو می‌کنند.

چند نکته درباره افزونه‌های سئو وجود دارد که نباید آن را فراموش کنید وگرنه نه تنها رتبه خوبی در گوگل نمی‌گیرید بلکه افت رتبه شدید هم خواهید داشت. این موارد را به صورت تیتر وار نوشته و بعد هر یک را توضیح می‌دهیم:

  • سبز کردن چراغ های پلاگین
  • عدم تشخیص صحیح کلمات و LSI
  • ربات گونه کار کردن
  • اجبار به محتوای طولانی
  • مشکل در نوشتن صحیح تگ ALT تصاویر
  • عدم شناسایی و معرفی دقیق لینک‌سازی داخلی

همانطور که می‌بینید این پلاگین ها برای زبان فارسی به بهینه بودن 100 درصدی نرسیده‌اند. وابستگی شما به سبز کردن تمام موارد باعث می‌شود محتوای شما ربات گونه شده و گاها over optimize صورت گیرد که این نه تنها رتبه شما را بهبود نمی‌دهد بلکه افت رتبه هم به همراه دارد.

به عنوان مثال: اجبار این پلاگین ها به نوشتن محتوا تا 2500 کلمه برای سبز شدن کار اشتباهی است که گوگل به صراحت در الگوریتم helpful content درباره آن صحبت کرده است.

  • عدم تشخیص صحیح کلمات و LSI: یکی دیگر از ضعف های این پلاگین ها عدم تشخیص صحیح کلمات در فارسی است به عنوان مثال دو کلمه "سئوکار" و "سئو کار" از دید این پلاگین متفاوت هستند در صورتی که ما از هردو آنها یک برداشت داریم در نتیجه خروجی که به ما می‌دهد متفاوت از واقعیت موضوع است.
  • ربات گونه کار کردن: ضعف دیگر این پلاگین ها است. پافشاری به تعداد استفاده از کلمه کلیدی، قرار دادن آن در قسمت های خاص و... مواردی هستند که محتوای شما را از شکل ظاهری جذاب برای کاربر دور می‌کنند و وقتی کاربر محتوا را نپسندد قطعا گوگل نیز به آن رتبه خوبی نمی‌دهد. شاید موقتا رتبه بگیرید اما ریزش خواهید کرد.
  • مشکل در نوشتن صحیح تگ ALT تصاویر: یکی از مشکلات دیگر این افزونه ها است. این پلاگین ها از شما می‌خواهند که کلمه کلیدی را در تگ آلت دائما تکرار کنید اما هدف گوگل از تگ ALT کمک به تجربه کاربری و سهولت استفاده از محتوای بصری برای نابینایان است نه صرفا تکرار کلمه کلیدی.
  • عدم شناسایی و معرفی دقیق لینک‌سازی داخلی: مشکلی که هیچ وقت با پلاگین حل نمی‌شود. ساختار محتوا و پیلار کلاستر یک تجربه و دانش است که با ربات و پلاگین نمیتوان آن را انجام داد و این افزونه ها ساختار لینک سازی داخلی شما را بهم می‌ریزند.

با وجود همه این موارد پس چطور سایت وردپرسی خود را سئو کنیم؟

چطور وردپرس را سئو کنیم؟  

سئو در کنار یک دانش و علم، تجربه است. به جرات می‌توانم بگویم بنده امیر عباس سعدی با 10 سال سابقه سئو اگر بخواهم SEO را تشریح کنم 20٪‌دانش و علم آکادمیک این شاخه است و 80٪ تجربه، چرا چنین آماری می‌دهم؟

گوگل هیچگاه رمز و راز های موتور خود را برای ما بازگو نمی‌کند چرا که این رمز و راز ها رمز موفقیت گوگل تا به امروز بوده است پس ما جز موارد تکنیکال هر چیز دیگری که در سئو داریم تجربه عملی افراد است.

در این میان سئو سایت وردپرس هم از این قائله مستثنا نیست چرا که تفاوت چندانی بین سئو وردپرس و باقی سایت ها وجود ندارد.

پس با این تفاسیر یا باید خودتان این دانش و تجربه را کسب‌ کنید که حداقل 2 الی 3 سال زمان می‌برد یا از خدمات یک مجموعه و آژانس سئو بهره ببرید. قطعا در این میان شرکت ها و آژانس های نامناسب بسیاری وجود دارند در ادامه به شما روش تشخیص سئوکار و شرکت سئو مناسب را توضیح می‌دهیم.

فاکتور های یک شرکت مناسب خدمات سئو وردپرس 

همانطور که شما هنگام خرید هر وسیله‌ای ابتدا تحقیقات و پرس‌وجو می‌کنید برای پیدا کردن آژانس مناسب خدمات سئو هم باید تحقیق کنید که در این تحقیق باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سابقه کاری و نمونه کارها
  • میزان شناخته شدن در وب
  • نمونه ویدیوها و خط فکری آژانس
  • قرارداد و رسمی بودن کار
  • تعهد به زمان و کیفیت کار
  • در دسترس بودن و پاسخگویی مناسب
  • پرداخت پلکانی

هر سئو کار یا آژانس سئو متخصصی که خدمات سئو وردپرس ارائه می‌دهد باید نمونه کار های قابل ارائه‌ای با رتبه های گوگل داشته باشد و از طرفی کافیست نام آژانس یا آن شخص را در گوگل سرچ کنید میزان محبوبیت و معروفیت او در وب کاملا مشخص است. قطعا هر سئوکار و آژانسی حجم زیادی ویدیو از خود دارد که با دیدن آن ویدیو ها میزان تسلط و خط فکری و شخصیتی را می‌توانید متوجه شوید، فراموش نکنید قرار است شما سایت خود را به آن (آژانس یا فرد) بسپارید و سئو یک پروسه طولانی چند ساله است.

حتما قراردادی رسمی با نام و مهر شرکت و امضای مدیر آن مجموعه ببندید و از کار با شخص یا سئوکاری که نمی‌تواند به شما قرارداد بدهد خودداری کنید چراکه در صورت بروز هرگونه مشکل شما نمی‌توانید مطالبات خود را پیگیری کنید.

در قرارداد خود مسائلی مانند تعهد به زمان و کیفیت کار را قید کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در زمان های مختلف میزان پاسخگویی و نحوه آن توسط مجموعه را بررسی کنید سئو و سایت نیاز به آپتایمی لحظه‌ای دارد پس باید مشکلات سئویی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

مزیتی که کمتر مجموعه‌ای دارد پرداخت‌های پلکانی است. اعتماد به یک مجموعه سئو یک طرف قضیه است و هزینه‌ای که شما برای سئو می‌کنید طرف دیگر، اگر از سئو نتیجه نگیرید علاوه بر وقت، هزینه خود را هم باخته‌اید. مجموعه استاد سئو با پرداخت های پلکانی روی خدمات سئو سایت های وردپرسی به شما این امکان را می‌دهد که با پیشرفت پروژه پرداخت های خود را انجام دهید و لازم نباشد هزینه های سئو را یکباره پرداخت کنید به این صورت که شما ماه اول تنها یک سوم هزینه و را پرداخت می‌کنید و طی 3 پرداخت تازه به مبلغ اصلی قرار داد می‌رسید (آن 2 ماه را مهمان ما باشید).

تاثیر قالب سایت در سئو وردپرس  

اگر شما قالب مناسبی نداشته باشید چه از نظر سرعت و چه از نظر UI و UX مناسب مخصوصا در سایت های وردپرسی باز هم کاربر با سایت شما تعامل خوبی برقرار نکرده و این موضوع باعث افت رتبه شما در گوگل می‌شود. اگر می‌خواهید یک جلسه مشاوره رایگان خدمات طراحی قالب وردپرس از مجموعه استاد سئو دریافت کنید کافیست عبارت ((خدمات طراحی سایت وردپرس استاد سئو)) را در گوگل جستجو کرده و وارد لینک اول شوید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره قبل شروع پروژه در خدمات سئو 

با هر مجموعه‌ای که قصد همکاری برای سئو سایتتان را دارید حتما اول یک جلسه حضوری یا آنلاین بگذارید. تا دقیقا متوجه شوید چه خدمات سئویی به شما ارائه می‌دهند، مسئولیت های هر دو طرف را واضح بررسی کنید که بعد دچار اختلاف یا سوء تفاهم نشوید مواردی مثل اینکه هزینه رپورتاژ به چه صورت است، آیا تولید محتوا هم با آژانس است یا خیر، نحوه پاسخگویی و پشتیبانی به چه شکل است، روی چه کلمات کلیدی کار خواهد شد و... .

مطمئن باشید که ابزارها فقط کمک کننده رسیدن به رتبه اول گوگل هستند مثل اینکه شما یک ماشین بخرید و توقع داشته باشید خودش همه کارها را بکند این ماشین نیاز به یک اپراتور دارد یک نفر که آن را هدایت کند، بنزین بزند، تعمیر کند، تمیز کند و از همه مهمتر تجربه رانندگی صحیح را داشته باشد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا از رویای سئو دروغین به کمک ابزار ها فاصله بگیرید.

ایسوس

نظر شما چیست؟