بهترین FTP clientهای مخصوص موبایل
5 اپلیکیشن مدیریت پروتکل انتقال فایل برای اندروید
نرم افزار استفاده از پروتکل انتقال فایل یا FTP client ابزاری است که به شما کمک می‎کند فایلهای منبع وبسایتها یا اپلیکیشنهای وب که روی یک سرور راه دور نگهداری می‎شوند را مشاهده یا ویرایش کنید. FTP clientهای متعددی مثل FileZilla برای کامپیوتر شخصی وجود دارد، اما چنین نرم افزارهایی کمتر برای اندروید ساخته شده است. در این مقاله ما 5 نمونه برتر از این نوع اپلیکیشن را به شما معرفی خواهیم کرد.

شاید تصور کنید اتصال به یک سرور راه دور و دسترسی و مدیریت فایل‌های موجود در آن کاری است که حتما باید از طریق کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ انجام شود. اما گاهی اوقات اتفاق می‎افتد که شما در زمانی که در حال حرکت هستید و یا به هر دلیلی امکان دسترسی به کامپیوتر را ندارید نیاز به دسترسی به منابع موجود در یک سرور پیدا می‎کنید. اینجا است که اپلیکیشن  FTP client تلفن همراه شما به کمکتان خواهد آمد. در این مقاله ما 5 نمونه برتر از این نوع اپلیکیشن را به شما معرفی خواهیم کرد که می‎تواند در شرایط اضطراری مشکل استفاده از پروتکل انتقال فایل را برای شما برطرف کند.

1. AndFTP

این اولین اپلیکیشنی است که شما می‎توانید برای انتقال فایل راه دور از آن استفاده کنید. AndFTP از یک رابط کاربری ساده و خوش ساخت استفاده می‎کند که قابلیت‌های گنجانده شده در این اپلیکیشن را در اختیار شما می‎گذارد. این کلاینت انتقال فایل از اغلب پروتکل‌های مطرح پشتیبانی می‎کند. به راحتی می‎توان سرورهای میزبان را از طریق گزینه‌های متعدد تعریف شده در AndFTP مدیریت کرد. شاید شما هم بعد از مدتی استفاده از این اپلیکیشن آن را به نرم افزارهای کامپیوتر ترجيح دهید. نکته جالب توجه در مورد این اپلیکیشن این است که با وجود قابلیت‌های پیشرفته زیادی که در آن گنجانده شده است کاملا رایگان است. بنابراین ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

2. Turbo FTP Client

دومین اپلیکیشن فهرست ما تقریبا شبیه به سایر فایل منیجرها کار می‎کند. بعد از وارد شدن به حساب FTP شما تمام فایل‌ها و فولدرهای سرور خود را مشاهده خواهید کرد و می‎توانید به سادگی آنها را ویرایش و آپلود کنید. این ابزار رایگان از اکثر پروتکل‌های رایج پشتیبانی می‎کند و می‎توان از آن برای انجام وظایف پیشرفته استفاده کرد.

3. FtpCafe FTP Client

اگر نگران امنیت فایل‌های میزبانی شده خود هستید و در عین حال طراحی رابط کاربری اهمیت زیادی برای شما ندارد، FtpCafe FTP Client می‎تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. استفاده از قابلیت‌های گنجانده شده در این ابزار ساده و راحت است و شما بدون نگرانی از مشکلات امنیتی می‎توانید به مدیریت فایل‌های راه دور خود بپردازید. این اپلیکیشن نیز برای پلتفرم اندروید رایگان است و ارزش امتحان کردن را دارد.

4. FTP Client

FTP Client که تحت عنوان Easy FTP Client نیز شناخته می‎شود یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت پروتکل انتقال فایل است که شما می‎توانید روی تلفن هوشمند اندروید خود از آن استفاده کنید. نکته قابل توجه در مورد FTP Client این است که یک رابط ساده و خوش ساخت را در اختیار کاربر قرار می‎دهد و شما را با تنظیمات پیچیده سردرگم نمی‎کند. تنها کافی است روی دکمه Add تقه بزنید و اطلاعات FTP خود را برای اتصال وارد کنید.

5. Web Tools: FTP, SSH, HTTP

Web Tools: FTP, SSH, HTTP یکی دیگر از اپلیکیشن‌های اندروید خوش ساخت برای مدیریت فایل‌های وبسایت شما است. این اپلیکیشن از چند ابزار قدرتمند نظير آزمايش کننده HTTP، آزمايش کننده سرعت اینترنت، ویرایشگر کدهای منبع، SSH و چند قابلیت دیگر برخوردار است. Web Tools از پروتکل‌های SFTP, FTP و FTPS پشتیبانی می‎کند. همچنین این اپلیکیشن به ابزارهايی برای تحت نظر قرار دادن ثبات سایت‌های شما با استفاده از آدرس ای‌پی و مدیریت سرورها از طریق پروتکل SSH مجهز شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟