روشی ساده برای جابه‌جایی فایل‌های موسیقی و عکس
با پورتال، به راحتی فایل‌های‌تان را از کامپیوتر روی گوشی بریزید (اندروید و iOS) + دانلود
برای همه ما اتفاق افتاده که نیاز مبرم به‌ یک فایل روی گوشی داشته باشیم، اما امکان انتقال آن از روی کامپیوتر به‌گوشی فراهم نباشد. برای این انتقال چندین راه وجود دارد: یک ایمیل به‌خودمان ارسال کنیم، آ‌ن‌را روی فضای ذخیره کلاود مانند دراپ‌باکس قرار دهیم یا حتی از کابل USB استفاده کنیم. اما، یک راه سریع‌تر هم وجود دارد: پورتال.

بهتر است اول از همه با پرتال آشنا شویم.

پورتال چیست؟

پورتال، اپلیکیشنی برای آندروید و iOS است که توسط همان کسانی ساخته شده که Pushbullet را توسعه دادند. همان‌طور که می‌دانید، Pushbullet از آن‌دسته اپلیکیشن‌هایی است که هر کاربر باید روی گوشی آندرویدی خود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

با تنظیم این قابلبت مخفی سرعت دانلود آپدیت‌های ویندوز را کنترل کنید
روشی جالب برای محدود کردن پهنای باند در دسترس ویندوز 10

برای توصیف پورتال، یک تعریف خیلی ساده وجود دارد: انتقال سریع و آنی فایل‌های روی کامپیوتر به یک گوشی آندرویدی یا iOS از طریق وای‌فای. این تمام کاری است که این اپ انجام می‌دهد. این برنامه به‌قدری ساده است که بعد از کار با آن، با تعجب از خودتان می‌پرسید که: "همین بود؟!" زیرا کارهای بسیار ساده و پیش پاافتاده مانند انتقال یک فایل از کامپیوتر به‌گوشی گاهی اوقات به‌دلایل نامعلوم تبدیل به یک معضل اساسی می‌شوند.

با پورتال، یک فایل یا تمام پوشه یا پوشه‌ها را به‌گوشی انتقال دهید. جالب این‌که، عکس‌های جابه‌جا شده به‌طور خودکار به‌گالری عکس روی گوشی اضافه می‌شوند. در این مقاله، نحوه کار با این اپ روی پلتفرم آندروید توضیح داده شده، اما فرآیند کار روی iOS هم به‌همین شکل است.

چگونه از پرتال استفاده کنیم؟

برای شروع، اپ پورتال را روی گوشی نصب کنید. برای دانلود نسخه آندروید به‌این آدرس و برای iOS به‌این آدرس مراجعه کنید.

بعد از نصب، روی مرورگر کامپیوتر به‌آدرس portal.pushbullet.com بروید. در این قسمت، یک کد کیوآر نمایش داده می‌شود.

قبل از هرچیزی مطمئن شوید که گوشی و کامپیوتر روی یک شبکه وای‌فای باشند، اپ پرتال را باز و کد را اسکن کنید. احتمالا باید به اپ اجازه استفاده از دوربین را بدهید. در کمال تعجب، اتصال بلافاصله برقرار می‌شود. 

در این مرحله، فایل‌های موردنظرتان را از کامپیوتر گرفته و به‌پنجره پورتال بکشید تا فایل‌ها به‌طور خودکار روی گوشی نمایش داده شوند.

هر فایلی که در این قسمت جابه‌جا شود نمایش داده خواهد شد. هم می‌توانید آن‌ها را باز کنید هم این‌که با دکمه اشتراک کارهای بیشتری با آن انجام دهید (این مورد تنها مربوط به آندروید است).

وقتی فرآیند انتقال به‌پایان رسید، یک لیست از تمام فایل‌های جابه‌جا شده در اینترفیس اصلی پرتال نشان داده می‌شود. البته، در نسخه آندروید، عکس‌ها و فایل‌های موسیقی نمایش داده نمی‌شوند زیرا به‌صورت خودکار در پوشه‌های مربوطه ذخیره می‌شوند. پس، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

اگر، به‌هر دلیلی تمایلی به‌ذخیره خودکار عکس‌ها و تصاویر نداشتید کافی است برای تغییر این قابلیت وارد منوی Settings پورتال شوید. در قسمت بالا، سمت راست روی سه‌ نقطه کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید.

کار با این منو فوق‌العاده ساده است. می‌توانید پوشه مربوط به‌فایل‌های ذخیره شده را تغییر دهید (به‌صورت پیش‌فرض پوشه پرتال برای این منظور انتخاب شده است)، و قابلیت ذخیره خودکار عکس‌ها و فایل‌های موسیقی را غیرفعال کنید. به‌همین سادگی!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟