هیوندای کونا
24/03/1396 - 16:08
جدیدترین شاسی بلند جمع‌وجور هیوندای معرفی شد + گالری عکس
دیشب شرکت خودروسازی هیوندای به طور رسمی «کونا» را معرفی کرد؛ جدیدترین خودروی کراس‌اورر کوچک که به نظر دوست‌داشتنی می‌آید.

کونا بر روی پلتفرم جدید هیوندای برای تولید خودروهای جدید در سگمنت B طراحی و ساخته شده است. کونا زبان طراحی جدیدی از شرکت هیوندای را به نمایش گذاشته و طراحی عجیب و غریب آن یادآور Jeep Cherokee و نیسان جوک است.

کونا بسیار کوچکتر از Cherokee و حتی تویوتا C-HR طراحی شده و بیش از حد کوچک است. طراحی کونا تا حد بالایی به نور و تغییرات نوری، در چشم مخاطبین خود تکیه دارد. این خودرو در نمای جلو از LEDهای کوچکی به عنوان چراغ‌های اصلی استفاده می‌کند؛ اما چراغ‌های مه‌شکن آن بسیار بزرگ و عجیب طراحی شده‌اند. نکته قابل توجه درباره چراغ‌های مه‌شکن هیوندای کونا، این است که آنها با استفاده از روکش فلزی و سیاه رنگی که به هیچ عنوان با بدنه خودرو تناسب ندارند؛ در نمای جلوی کونا جاخوش کرده و خودنمایی می‌کنند؛ جالب اینجا است که در نمای عقب هیوندای کونا نیز با طرحی مشابه روبرو هستیم! اما این پایان کار نیست و هیوندای از چراغ‌هایی خوشه‌ای در پایین سپر کونا استفاده کرده و عجیب و غریب بودن طراحی خود را تکمیل کرده است!

هیوندای کونا در ایالات‌ متحده آمریکا، به یک پیشرانه چهار سیلندر مجهز بوده و احتمالا دو دیفرانسل خواهد بود و به نظر می‌آید که به‌زودی مدل‌های برقی آن نیز راهی بازار خواهد شد.

کونا از یک پیشرانه 2 لیتری با توانی معادل با 147 اسب‌بخار و گشتاوری 132 پوند فوتی بهره می‌برد و برای انتقال سرعت از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. به گفته هیوندای؛ کونا در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 120 مایل در ساعت است. این پایان کار نیست و مدل قوی‌تر کونا با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ خطی با قدرت 175 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 195 پوند فوت عرضه خواهد شد. این مدل برای انتقال سرعت خود از یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه استفاده کرده و صفر تا 100 کونا را به 7.7 ثانیه خواهد رساند.

هیوندای برای اروپایی‌ها نیز فکرهایی کرده و کونا را با یک پیشرانه یک لیتری توربوشارژ به همراه یک گیربکس شش سرعته و توان 118 اسب‌بخار عرضه خواهد کرد و به نظر می‌رسد که مدل 1.6 لیتر کونا نیز برای خریداران اروپایی عرضه می‌شود. کونا در کلاس خود بهترین فضای داخلی را داراست و صندلی‌های بسیار راحتی دارد. این خودرو از سیستم‌های CarPlay و Android Auto؛ با امکان سفارشی‌سازی صفحه نمایش و انتخاب اندازه‌ دلخواه آن عرضه خواهد شد.

کونا در مدل فول از سیستم‌های ایمنی فراوانی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به سیستم هشدار برخورد با ترافیک بسته، هشدار نقطه کور و هشدار برخورد با مانع اشاره کرد. کونا اواخر این ماه راهی بازار کره‌جنوبی شده و پس از چندی عرضه جهانی آن شروع خواهد شد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟