دوربینی با سریع‌ترین سیستم فوکوس در دنیا!
19/08/1396 - 20:00
دوربین جدید پاناسونیک جی 9 معرفی شد + عکس
پاناسونیک به تازگی از جدیدترین دوربین بدون آینه و مجهز به لنزهای قابل تعویض خود با نام اختصاصی جی 9 (Panasonic G9) رونمایی کرد. این دوربین پرچمدار فعلی سری دوربین‌های پاناسونیک لومیکس (Panasonic Lumix) بوده و بنا به ادعای شرکت سازنده‌اش از سریع‌ترین سیستم فوکوس دنیا بهره می‌برد. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت پاناسونیک از شرکت‌هایی است که در زمینه تولید و عرضه دوربین‌ها و سایر ابزارهای صوتی و تصویری کاملا شناخته شده محسوب می‌شود. دوربین‌های سری لومیکس این شرکت همواره از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های بازار بوده‌اند، در همین راستا پاناسونیک دیروز از جدیدترین نسخه این خانواده از دوربین‌هایش با نام اختصاصی جی 9 رونمایی کرد. پاناسونیک مدعی شده که دوربین مذکور باکیفیت‌ترین دوربین در تاریخ سری محصولات لومیکس است.

دوربین بدون آینه لومیکس جی 9 پاناسونیک از سنسور دوربین میکروی چهارسوم 20.3 مگاپیکسلی بهره می‌برد. موتور پردازشگر جدیدی با نام ونوس 10 در این دوربین بکار رفته و سنسور آن از فیلتر پایین گذر نوری بهره نمی‌برد. جالب است بدانید که پردازشگر ونوس 10 جدیدترین نسخه از پردازنده‌های دوربین پاناسونیک است که بنا به ادعای این شرکت علاوه بر قدرت عملکرد بالا و بازده مناسب، کیفیت تولید تصاویر ویژه‌ای را هم ارائه می‌کند که در مقایسه با گذشته به مراتب مطلوب‌تر است.

دوربین پاناسونیک جی 9 در شرایطی که به همراه سه پایه استفاده شود، می‌تواند با اعمال تنظیمات سنسوری خاصی عکس‌های ثابتی با وضوح 80 مگاپیکسل را در فرمت‌های JPEG و RAW ضبط کند. اما گذشته از این موضوعات، دوربین جدید پاناسونیک جی 9 از نظر ظاهر و سبک طراحی هم نسبت به نسل‌های پیشین و دوربین جی اچ 5 (GH5) تغییرات محسوس را شامل می‌شود.

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده و ضد پاشش آب است. در طراحی دوربین پاناسونیک جی 9 از خطوط شکسته استفاده شده و بدنه دوربین ابعاد بزرگ‌تری دارد. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال 5 محوره پیشرفته بهره می‌برد که به موجب آن امکان کاهش سرعت شاتر تا 6.5 استاپ فراهم می‌شود. بدین سبب عملا می‌توان با لنز 100 میلیمتری این دوربین تصاویر شارپ با سرعت شاتر 1.1 ثانیه را ضبط کرد.

پاناسونیک جی 9 از حالت ضبط تصویر پشت سر هم (Burst Mode) با نرخ 20 فریم در هر ثانیه و ضمن تکیه بر فوکوس خودکار پیاپی پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان ضبط تصاویر در حالت مذکور با نرخ فرمی 60 فریم در هر ثانیه و فوکوس ثابت و وضوح کامل 20.3 مگاپیکسلی هم وجود دارد. با استفاده از دوربین جدید پاناسونیک حتی امکان ضبط تصویر با وضوح 4K را هم خواهید داشت که در این شرایط نرخ فریمی به 30 فریم در هر ثانیه محدود می‌شود.

برای ضبط تصاویر با وضوح تصویر 4K هم می‌توانید نرخ فریمی 60 فریم در هر ثانیه را داشته باشید. پاناسونیک اشاره داشته که دوربین لومیکس جی 9 را به سیستم فوکوس خودکار DFC مبتنی بر 256 نقطه از تصویر مجهز کرده است. پاناسونیک مدعی است که سرعت عملکرد این سیستم برابر با 0.04 ثانیه بوده و این مسئله سبب می‌شود دوربین جی 9 از نظر سرعت فوکوس سریع‌ترین دوربین دنیا باشد!

منظره‌یاب دوربین پاناسونیک جی 9 از نوع OLED بوده و بزرگنمایی 0.83 را ارائه می‌کند. اندازه آن 3.0 اینچی بوده و ساب‌پیکسل‌های RGBW در آن بکار رفته‌اند تا کیفیت عملکرد آن را در محیط‌های خارج از منزل و تحت تابش نور بهبود بخشند. نرخ فرمی نمایشگر دوربین 120 فریم در هر اینچ است و دستگاه از اتصال وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی به عمل می‌آورد. پاناسونیک اشاره داشته که دوربین لومیکس جی 9 را با قیمت 1699 دلار روانه بازار می‌کند. نظر شما در مورد این دوربین قدرتمند چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟