بلک‌بری سه برابر سود سه ماه گذشته‌اش غرامت می‌گیرد!
14/03/1396 - 14:37
پرداخت غرامت 940 میلیون دلاری کوالکام به بلک‌بری تصویب شد
شرکت کوالکام به طور رسمی محکوم به پرداخت غرامت ۸۱۵ میلیون دلاری به بلک‌بری شد و نهایتا با در نظر گرفتن تمام خرج‌های به بار آمده ناشی از هزینه وکالت و غیره توافق کرد که 940 میلیون دلار به بلک‌بری غرامت پرداخت کند! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر داشته باشیم.

شرکت بزرگ کوالکام چند وقتی است که درگیری‌های حقیقی متعددی با چند شرکت فعال در صنعت موبایل داشته و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارند. در ماه آوریل گذشته، بلک‌بری یک شکایت جدی بر علیه کوالکام تنظیم و ارائه کرد که نتیجه آن پرداخت غرامت 815 میلیون دلاری کوالکام به بلک‌بری شد! اما جزئیات دقیق پرداخت این غرامت و اضافه شدن هزینه‌های وکالت و غیره به آن امروز منتشر شدند!

طبق گزارش سایت انگجت، بلک‌بری و کوالکام بر سر مبلغ 940 میلیون دلار غرامت به توافق رسیده‌اند. این مبلغ شامل غرامت اصلی 815 دلاری تعیین شده از سوی دادگاه و هزینه‌های طرح دعوی و زیان‌های بلک‌بری در مدت زمانی که گذشته است می‌شود. ظاهرا کوالکام موظف است که تا پیش از پایان سال 2017 کل این مبلغ را به شرکت بلک‌بری پرداخت کند. دریافت این مبلغ می‌تواند برای بلک‌بری بسیار حائز اهمیت بوده و نقش یک ناجی را ایفاء کند، اما چرا؟

بلک‌بری در فروش گوشی‌های هوشمند خود به هیچ عنوان موفق عمل نکرده و درآمدهایش ناچیز هستند. طبق گزارش‌های پیشین، درآمد بلک‌بری در سه ماه گذشته چیزی در حدود 286 میلیون دلار بوده است. حال این شرکت تقریبا سه برابر این سود را به عنوان غرامت از سوی کوالکام دریافت می‌کند! کاملا طبیعی است که دریافت این مبلغ می‌تواند بلک‌بری را کاملا متحول و برای این شرکت نقش یک ناجی را ایفاء نماید.

مدتی است که بلک‌بری تلاش کرده که در زمینه اتومبیل‌های خودران سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهد، اما مطمئنا محدودیت‌های مالی این شرکت در این بین آزاردهنده بودند. حال به نظر می‌رسد که بلک‌بری به لطف کوالکام توانسته بودجه مالی مورد نظر برای سرمایه‌گذاری در این بخش را کسب کند. پس انتظار داریم که حداقل بخشی از غرامت دریافتی بلک‌بری در این زمینه سرمایه‌گذاری شود. در این بین بلک‌بری تنها شرکتی نیست که با کوالکام درگیری حقوقی دارد، بلکه شرکت‌هایی همچون اپل و اینتل هم به نوعی با کوالکام درگیر هستند. این مسئله می‌تواند علاوه بر وارد کردن ضربه مالی به شرکت کوالکام منجر به کاهش اعتبار این کمپانی هم شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟