اپل: اپل واچ‌ پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ دنیاست!
17/03/1396 - 15:58
نگاهی به ویژگی‌های سیستم‌عامل WatchOS 4 اپل + عکس
شرکت اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 به طور رسمی از نسخه جدید سیستم‌عامل WatchOS رونمایی کرد. واچ او اس 4 یا WatchOS 4 اپل واچ را هوشمندتر از آنچه تاکنون دیده‌اید می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر ویژگی‌های جدی WatchOS 4 داشته باشیم.

سیستم‌عامل iOS11 تنها سیستم عامل جدیدی نبود که اپل دیشب و در جریان کنفرانس WWDC 2017 از آن رونمایی کرد! بلکه در کنار آن شاهد معرفی سیستم عامل WatchOS 4 هم بودیم. اپل ضمن اینکه اعلام کرد اپل واچ در حال حاضر با اختلاف محسوسی نسبت به سایر اسمارت‌واچ‌های موجود در بازار، پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیاست، به صورت رسمی WatchOS 4 را برای آن معرفی کرد.

در WatchOS 4 پوسته و واچ‌فیس‌های متعددی ارائه شده است، بنابراین قابلیت شخصی‌سازی ظاهر ساعت به مراتب افزایش یافته است. در بین واچ‌فیس‌های جدیدی که طراحی شده‌اند، واچ‌فیس سیری یکی از جالب‌ترین نمونه‌های موجود است. زمانی که از این واچ‌فیس استفاده می‌کنید، سیری (دستیار هوشمند اپل) به مرور و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، سلیقه‌ها و عادت‌های شما را به خاطر می‌سپارد و در شرایط مختلف اطلاعاتی که فکر می‌کند برایتان جالب و کاربردی هستند را در اختیارتان قرار خواهد داد.

کاملا مشهود است که برای بهتر شدن عملکرد واچ‌فیس سیری باید به آن مهلت دهید. هرچه این واچ‌فیس بیشتر روی اپل واچ پیاده شود، دقت عملکرد بالاتری را ارائه می‌کند. از جمله توصیه‌هایی که واچ‌فیس سیری در WatchOS 4 می‌تواند برایتان ارائه کند، مواردی همچون بهترین زمان را برای ترک منزل جهت رسیدن به محل کار، بهترین زمان ممکن حرکت برای جلوگیری از برخورد با ترافیک، بهترین لباس مناسب با توجه به وضعیت آب و هوا و غیره هستند.

از واچ‌فیس‌های جدید دیگری که در WatchOS 4 ارائه شده و کاربران قادر به استفاده از آن هستند، می‌توان به واچ‌فیس‌های مرتبط با انیمیشن محبوب "داستان اسباب‌بازی‌ها" یا همان "Toy Story" اشاره کرد. وودی، باز و جسی از جمله کاراکترهایی هستند که در واچ‌فیس‌های جدید اپل واچ قادر به تعامل با کاربر خواهند بود. این کاراکترها در واچ‌فیس‌های جدیدی که اپل واچ ارائه کرده است، حرکات انیمیشنی بیشتری نسبت به واچ‌فیس میکی‌موس، که قبلا شاهد آن بودیم، ارائه می‌کنند. این موضوع سبب افزایش جذابیت این واچ‌فیس‌ها می‌شود.

ویژگی‌های مرتبط با حوزه ورزش و تمرین در WatchOS 4 هم نسبت به نسل قبل بهبود داده شده‌اند. رابط بصری اپلیکیشن Workout در واچ او اس 4 تغییر کرده و این قابلیت در اختیار کاربران قرار داده شده تا فعالیت‌های خود را سریعا تغییر دهند. به عنوان مثال اگر بعد از شنا کردن، شروع به دویدن کنید، می‌توانید در اپلیکیشن Workout سریعا حالت تمرین خود را از شنا به دویدن منتقل نمایید تا محاسبه میزان کالری سوزانده شده شما با دقت بالاتری انجام شود.  این مسئله برای افرادی که به این موضوع اهمیت می‌دهند بسیار جالب و کاربردی است.

اپلیکیشن Workout در واچ او اس 4 حتی می‌تواند استراحت‌هایی که مابین تمرین‌های خود می‌کنید را ثبت کند. به این صورت مثلا در شرایطی که بعد از چند دقیقه دویدن استراحت می‌کنید، رکورد شما و مدت زمانی که دویده‌اید ثبت می‌شود. بنابراین، شما همواره به رکوردهای خود دسترسی خواهید داشت. قابلیت مدیریت پخش موزیک هم در سیستم‌عامل WatchOS 4 بهبود یافته است.

اپل واچ با بهره‌مندی از این سیستم‌عامل می‌تواند فهرست پخش موزیک کاربران را از سایر دستگاه‌های هوشمندشان دریافت کند. همچنین امکان پشتیبانی از چندین فهرست پخش هم در WatchOS 4 ارائه شده است. اپل اشاره کرده که نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل WatchOS 4 به‌زودی (احتمالا 24 ساعت بعد از اتمام کنفرانس WWDC 2017) در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و نسخه نهایی آن پاییز امسال منتشر می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟