با ال‌جی کیو 6، کیو 6 پلاس و کیو 6 آلفا آشنا شوید
20/04/1396 - 19:10
ال‌جی کیو 6 در سه مدل مختلف معرفی شد
شرکت ال‌جی به طور رسمی از گوشی هوشمند کیو 6 (LG Q6) خود در سه نسخه مختلف رونمایی کرد. این سه نسخه به ترتیب ال‌جی کیو 6، کیو 6 پلاس (LG Q6 Plus) و کیو 6 آلفا (LG Q6 Alpha) نام دارند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این سه گوشی داشته باشیم.

چندی وقتی بود که شایعاتی در مورد احتمال معرفی گوشی هوشمندی با نام ال‌جی کیو 6 می‌شنیدیم. سرانجام امروز این مسئله به حقیقت پیوست و ال‌جی از این اسمارتفون در سه نسخه مختلف پرده‌برداری کرد. سه نسخه مختلف گوشی نام برده شده به ترتیب ال‌جی کیو 6، ال‌جی کیو 6 پلاس و ال‌جی کیو 6 آلفا نام دارند که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی

چرا آیفون 7 پلاس در مقایسه با آیفون 7 انتخاب بهتری است + عکس
برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 را بشناسید!

سه گوشی جدید ال‌جی از صفحه نمایش فول‌ویژن (FullVision) و مشابه با نمایشگری که در گوشی ال‌جی جی 6 استفاده شده است، بهره می‌برند. نسبت تصویر به بدنه آن‌ها هم 18 به 9 خواهد بود و حاشیه‌های نمایشگر سه دستگاه همچون گوشی جی 6 بسیار باریک هستند. بدنه گوشی ال‌جی کیو 6 آلومینیوم سری 7000 ساخته شده که در صنایعی همچون هوا و فضا از آن استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی

هر آنچه در مورد گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌دانیم + عکس
مروری بر ویژگی‌های فبلت گلکسی نوت 8

صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچی است و وضوح تصویر 2160 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی پلاس را ارائه می‌کند. سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 435 کوالکام در آن استفاده شده که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 505 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند است و شامل رنگ‌های مشکی آسترو، پلاتینیوم یخی، سفید و طلایی تیره می‌شود. دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و دوربین سلفی دستگاه هم 5 مگاپیکسلی است و زاویه دید 100 درجه‌ای را ارائه می‌کند.

مطلب پیشنهادی

۱۰ آموزش جذاب و بسیار مفید اندروید

یکی از قابلیت‌های ویژه‌ای که گوشی ال‌جی کیو 6 دارد مربوط به پشتیبانی آن از سیستم تشخیص چهره سریعی می‌شود که با سرعت بالایی چهره کاربر را اسکن و در صورت نیاز قفل نمایشگر دستگاه را آنلاک می‌کند. باتری دستگاه هم ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است. اما در سمت مقابل دو گوشی ال‌جی کیو 6 پلاس و ال‌جی کیو 6 آلفا قرار دارند. این دو گوشی هم مانند نسخه اصلی گوشی ال‌جی کیو 6 از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح مشابه فول اچ‌دی پلاس بهره‌مند هستند. تراشه اسنپدراگون 435 کوالکام در آن‌ها استفاده شده و باتری آن‌ها 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. همچنین این دو گوشی هم از اندروید 7.1.1 بهره می‌برند. از نظر دوربین هم تفاوتی مابین این دو گوشی و نسخه اصلی ال‌جی کیو 6 وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 بخریم یا اس 8 پلاس؟
کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟

تفاوت مابین دو گوشی ال‌جی کیو 6 پلاس و ال‌جی کیو 6 آلفا با نسخه اصلی گوشی ال‌جی کیو 6 مربوط به ظرفیت رم و حافظه داخلی آن‌ها و همچنین آپشن‌های رنگی که برایشان در نظر گرفته شده است می‌شود. گوشی ال‌جی کیو 6  پلاس به رم 4 گیگابایتی مجهز شده و حافظه داخلی آن 64 گیگابایتی است. در سمت مقابل گوشی ال‌جی کیو 6 آلفا از رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برد. ال‌جی کیو 6 پلاس شامل رنگ‌های مشکی آسترو، پلاتینیوم یخی و آبی می‌شود. همچنین ال‌جی کیو 6 آلفا هم در رنگ‌های مشکی آسترو، پلاتینیوم یخی و طلایی تیره روانه بازار می‌شود.

شرکت ال‌جی اشاره کرده که عرضه سه گوشی نام برده شده از ماه آگوست در بازارهای آسیا آغاز می‌شود. سپس این گوشی وارد بازارهای اروپا و پس از آن آمریکا می‌شود. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت هیچ یک از سه نسخه مختلف گوشی ال‌جی کیو 6 ارائه نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟