جذابیت کامنت‌های اینستاگرام
بسیاری از افراد معتقدند: ابزارهای همراه دیگر آن جذابیت همیشگی را برای مشتریان ندارد و اکنون زمان آن رسیده که امکانات جذاب‌تری را به این محصولات اضافه کنیم. درگیر کردن بیشتر کاربران در قالب اجتماعات مجازی شاید از جمله مواردی باشند که به جذابیت بیشتر تلفن‌های همراه و خدماتی که بر پایه‌ آن‌ها عرضه می‌شوند، کمک کند.

شاید تا مدت‌ها اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای انتشار تصویر شناخته می‌شد و مهم‌ترین معیار سنجش بازخوردهای یک پست اینستاگرامی، تعداد لایک‌های آن پست بود، اما در حال حاضر شرایط اندکی تغییر کرده است. این روزها بخش نظریه‌ها یا همان کامنت‌های زیر پست‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده و بسیاری از کاربرانی که به اینستاگرام مراجعه می‌کنند، در این بخش به دنبال یافتن افرادی هستند که از نظر عقیده و سلیقه با آن‌ها هم‌سو باشند. برخی از پست‌های افراد مشهور چندین هزار کامنت را به خود جلب می‌کنند که در این میان، برخی از کامنت‌ها چند صد و شاید هزاران لایک می‌خورند و حتی در بسیاری از موارد، بخش نظریه‌ها به یک اتاق گفت‌وگو تبدیل می‌شود. در حقیقت اگر چه تا مدت‌‌ها، عکس‌ در اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار اساسی بیان احساسات کاربرد داشته اما امکانات افزوده‌شده به اینستاگرام، به‌ویژه در بخش نظریه‌ها این فرصت را در اختیار کاربران قرار داده تا در بخش نظریه‌ها بیشتر به بیان حس‌ها و یافتن افراد هم‌سو با خود روی آورند. برای بسیاری از کاربران اینستاگرام، ارسال عکس چه توسط خودشان و چه توسط کاربران فقط بهانه‌ای است برای آغاز یک گفت‌وگوی اینترنتی. 

جذابیت کامنت‌های اینستاگرامکامنت‌های اینستاگرام به بخش مهمی از این پلتفرم تبدیل شده‌اند.
(طرح از The Atlantic‌)

برای مثال، در بسیاری از صفحات اینستاگرامی هر روز یک عکس تکراری ارسال می‌کنند (در بخش‌های قبلی دنیای موبایل به آن اشاره کردیم) و عکس مهم نیست، بلکه نظریه‌هایی که در پایین عکس بین کاربران رد و بدل می‌شود، اهمیت دارد و این موضوع چنان اهمیتی پیدا کرده که صفحاتی در اینستاگرام فقط کامنت‌های ردوبدل شده توسط افراد مشهور را پوشش می‌دهند. صاحب یکی از این صفحات که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کند و کامنت‌هایی را که ورزشکاران در اینستاگرام رد وبدل می‌کنند رصد می‌کند، معتقد است: «از کامنت‌هایی که ورزشکاران با یکدیگر ردوبدل می‌کنند به‌خوبی می‌توان به قابلیت‌های تیمی آن‌ها پی برد و حتی از لابه‌لای کامنت‌ها می‌توان اطلاعات مفیدی را به‌دست آورد.» 

مطلب پیشنهادی

چگونه با اپلیکیشن‌های تولید خودکار هشتگ مخاطبان بیشتری در اینستاگرام داشته باشیم
انتخاب هشتگ مناسب با عکس‌ها، اولویت اول کاربران اینستاگرام

به عقیده او:‌ «‌شما می‌توانید خودتان مطلبی را در صفحه شخصی‌تان پست کنید، اما اگر برای پست فرد دیگری کامنت بگذارید شانس بیشتری خواهید داشت که صدایتان شنیده شود و بتوانید یک گفت‌وگو را آغاز کنید.» البته در این میان نباید کامنت‌های منفی و در مواردی غیراخلاقی را که تعدادشان کم نیست، از نظر دور کرد 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟