چگونه با هوش مصنوعی، پرتره بکشیم
به طراحی چهره علاقه‌مند هستید اما مهارت کافی در طراحی ندارید؟ هوش مصنوعی به کمک شما آمده است. با استفاده از ابزار آنلاین DeepFaceDrawing می‌توانید طراحی‌های ساده خود را به پرتره‌هایی باورپذیر تبدیل کنید.

تا به امروز ابزارهای مختلفی برای تبدیل نقاشی به عکس عرضه‌ شده‌اند. ابزارهایی که مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بوده‌اند. حالا گروهی از محققان آکادمی علوم چین و City University هنگ‌کنگ، ویرایشگری مبتنی بر یادگیری ماشین طراحی کرده‌اند که به کاربر امکان می‌دهد نقاشی‌های ساده‌ای از چهره کشیده و براساس آن، چهره‌ای باورپذیر و با جزییات زیاد تولید کند.

شما برای استفاده از این ابزار باید به وب‌سایت پروژه مراجعه کرده و در ویرایشگر موجود، نقاشی بکشید و یا نقاشی را که قبلاً کشیده‌اید بارگذاری کنید. این ابزار با استفاده از یادگیری ماشین براساس نقاشی شما و با پرکردن فواصل بین اجزای صورت نظیر چشم‌ها، بینی و دهان نقاشی را تکمیل کرده و آنرا به‌ یک طراحی باورپذیر تبدیل می‌کند. پایگاه داده مفصلی از ویژگی‌های چهره و نیز روش‌های مبتنی بر احتمالات، به این فرایند و باورپذیر شدن نتیجه کمک می‌کنند. استفاده از یادگیری‌ ماشین برای تبدیل تصویر به تصویری دیگر، امکان تولید سریع تصاویر چهره بر اساس طرح‌های ساده را فراهم می‌کند. اگرچه ممکن است در نگاه نخست، DeepFaceDrawing یک سرگرمی صرف به نظر برسد اما قابلیت‌های زیادی را می‌توان برای آن متصور بود. بعنوان مثال کاربرد قضایی و چهره‌نگاری‌ از جمله این موارد است. البته تبدیل ایده‌های طراحی شخصیت به طرح‌های حرفه‌‌ای هم شاید یکی از کاربردهای خلاقانه این ابزار باشد.

چگونه با هوش مصنوعی، پرتره بکشیم

می‌توان علاوه بر تولید چهره‌های واقع‌گرا، از این ابزار برای آزمودن ایده‌های طراحی شخصیت نیز کمک گرفت.

 

پیش از این هم فناوری‌هایی برای ساخت تصاویر باورپذیر بر اساس نقاشی‌های ساده عرضه‌ شده بودند نظیر pix2pixHD یا Lines2FacePhoto و iSketchNFill. اماDeepFaceDrawing در مقایسه با نمونه‌های مشابه عملکرد نسبتاً بهتری دارد. این محققان، کد این ابزار را بر روی وب‌سایت پروژه منتشر کرده‌اند و تصمیم دارند در آینده، نسخه Pytorch کد خود را نیز منتشر کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟