نگاهی اجمالی به گوشی  گلکسی نوت 10 پلاس
گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ در چند سال گذشته با داستان‌های مختلفی روبرو بودند که شاخص‌ترین آن‌ها آتش گرفتن باتری پرچم‌داران این شرکت بود. با این‌حال، سامسونگ بر عکس روال سال‌های گذشته از دو نسخه از گلکسی نوت 10 رونمایی کرد که ظاهری متفاوت از اسلاف خود داشتند. در این مقاله به‌طور اجمالی به برخی از قابلیت‌های شاخص نوت 10 پلاس نگاهی خواهیم داشت.

در دنیای پرچم‌داران اندرویدی رقابت سختی میان شرکت‌ها در جریان است، زیرا بیشتر گوشی‌ها صفحه‌نمایش بزرگی دارند و سخت‌افزارهای توان‌مندی در آن‌ها تعبیه شده است. با این حال، سری گلکسی نوت یک سر و گردن از تمامی پرچم‌داران بالاتر است، زیرا برخی از ویژگی‌های مختص این گوشی‌ هوشمند است که از آن جمله می‌توان به قلم S Pen اشاره کرد. اولین نکته‌ای که در ارتباط با هر گوشی کاربران به آن دقت ویژه‌ای دارند، طراحی ظاهری است. گلکسی نوت 10 پلاس همانند گذشته از یک طراحی مستطیلی شکل برخوردار بوده و زمانی که آن‌را در دست می‌گیرد، احساس راحتی می‌کنید. در حالی که وزن نوت 10 پلاس کم نیست، اما ضخامت آن در مقایسه با رقبایش کمتر است، قاب پشتی این گوشی رنگ‌بندی منحصر به فردی دارد و طراحی آن آینه‌ای شکل است، جالب آن‌که زمانی که گوشی را به اطراف حرکت می‌دهید، رنگ‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید، براق بودن معایب خاص خود را دارد که ماندگاری اثرانگشت روی قاب و کثیف بودن از جمله این عوامل است.

برای محافظت از گوشی در برابر خراش‌های از محافظ گوریلا گلکس 8 استفاده شده است. فریم پیرامون گوشی از جنس فلز است، اما خوشبختانه ضخامت آن زیاد نیست. کلیدهای صدا و ولوم در سمت چپ گوشی قرار گرفته‌اند، البته سامسونگ تغییری در این زمینه به وجود آورده و کلید بیکسبی را با کلید پاور ادغام کرده است. در نوت 10 دیگری خبری از درگاه جک هدفون نیست و کاربر باید هدفون را از طریق درگاه type-C به گوشی خود متصل کند. صفحه‌نمایش نوت 10 کاملا بدون حاشیه طراحی شده و در این زمینه بی رقیب است. لبه‌های صفحه‌نمایش خمیدگی دارند، اما خمیدگی‌ها به اندازه‌ای هنرمندانه طراحی شده‌اند که احتمال لمس لبه‌های صفحه‌نمایش خیلی کم است. نوت 10 پلاس همراه با صفحه‌نمایش 6.8 اینچ به بازار عرضه شده که البته در بالای صفحه خبری از ناچ نیست و به جای آن دوربین سلفی شبیه به حفره‌ای در آن قرار گرفته است. جنس صفحه از نوع دینامیک امولد است که کیفیت آن برابر با کیو اچ‌دی است و قابلیت پشیتبانی از HDR 10 را دارد. شفافیت رنگ‌ها در این گوشی بسیار عالی است و نور بسیار زیادی نیز دارد.

این گوشی در زمینه نشان دان عمق رنگ مشکی هیچ‌گونه مشکل خاصی ندارد و جالب آن‌که شما در زمان بازی یا تماشای فیلم‌ها اصلا متوجه نمی‌شوید که دوربین جلویی در صفحه‌نمایش قرار دارد. حس‌گراثر انگشت در صفحه‌نمایش قرار گرفته و نسبت به نمونه‌های قبلی عملکرد بهتری داشته و بدون مشکل خاصی قادر به شناسایی الگوی اثرانگشت است. دومین مکانیزم امنیتی طراحی شده در گوشی قابلیت تشخیص چهره است. عملکرد دوربین جلویی در زمینه تشخیص چهره کاربر در محیط‌های کم نور عالی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قفل گوشی را باز می‌کند. تراشه نوت 10 پلاس اگزینوس 9825 است که مجهز به یک پردازنده هشت هسته‌ای است که برای آن حافظه داخلی 256/512 گیگابایت در کنار حافظه اصلی 12 گیگابایت در نظر گرفته شده تا کاربر مشکل خاصی در ذخیره‌سازی برنامه‌ها یا اجرای برنامه‌های سنگین نداشته باشد. این گوشی را یک باتری 4300 میلی‌آمپری پشتیبانی می‌کند که قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع را دارد. جالب آن‌که گلکسی نوت 10 پلاس از شارژر سریع با توان 45 وات پشتیبانی می‌کند که اولین باری است که سامسونگ از این توان برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

این گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید 9 است که رابط کاربری آن One UI 1.5 است. رابط فوق به لطف تجهیزات قدرتمند کاملا روان است و سامسونگ قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی برای آن در نظر گرفته است. سری گلکسی نوت سامسونگ همیشه به دلیل وجود قلم برتری خاصی نسبت به رقبای خود داشته است. این قلم همچون گذشته در سمت راست پایین گوشی قرار دارد. سامسونگ با عرضه گلکسی نوت 9 یک قابلیت شاخص به قلم اضافه کرد که پشتیبانی از بلوتوث بود. در قلم جدید در کنار بلوتوث، حس‌گرهای ژیروسکوب و شتاب‌سنج به گوشی افزوده شده است. این حس‌گرها به کاربر اجازه می‌دهند از راه دور به کنترل گوشی خود بپردازد. به‌طور مثال امکان کار با دوربین و حرکت در میان منوی دوربین و عکس‌برداری با آن وجود دارد. جالب آن‌که امکان ساخت تصاویر واقعیت افزوده با این گوشی و از طریق قلم S Pen وجود دارد. این ویژگی در تنظیمات قلم S Pen به‌نام AR Doodle در اختیار کاربر قرار دارد.

دوربین اصلی در قاب پشتی گوشی و در قاب مخصوص دوربین قرار دارد که مجهز به چار لنز است. سه عدد از این لنزها داخل قابل مخصوص دوربین قرار دارند و لنز چهارم در کنار این قاب قرار دارد که لنز Time of Live نام دارد. لنز اصلی مجهز به حس‌گر 12 مگاپیکسلی است و مجهز به OIS است. لنز فوق مجهز به دهانه دیافراگرم متغیر است. لنز دوم  تله فوتر نام دارد و برای بزرگ‌نمایی دوبرابری اپتیکال استفاده می‌شود و مجهز به حس‌گر 12 مگاپیکسلی است و همانند لنز قبلی مجهز به OSI است. لنز دوم اولترواید است که مجهز به حسگر 16 مگاپیکسلی است. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی فاقد هرگونه نویز هستند و شفافیت رنگ‌ها در تصاویر گرفته شده مثال زدنی است. جزییات به خوبی در تصاویر دیده می‌شوند. دوربین نوت 10 پلاس در شب نیز عکس‌هایی با کیفیت بالا تهیه می‌کند و کمترین نویز ممکن را در عکس‌ها قرار می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب نوت 10 پلاس ویژگی Auto Zoom است.

دوربین سلفی به صورت حفره‌ای در قاب جلویی گوشی قرار گرفته و مجهز به حس‌گر 10 مگاپیکسلی است که اندازه دهانه دیافراگم آن برابر با f/2.2 است. کیفیت این دوربین بسیار عالی است و جزییات عکس‌های آن زیاد است و قادر است عکس‌های پورتره عالی تهیه کرده و حتا تصویر پس‌زمینه را از سوژه جدا کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اندازه 162.3 در 77.2 در 7.9 میلی‌متری، وزن 196 گرم، پشت و جول بدنه از جنس شیشه همراه با فریم آلومینیومی، گواهی IP68 تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت، سیستم‌عامل اندروید 9، هست هسته پردازشی با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12/ Adreno 640، پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفی یک ترابایت از طریق شیار دوم سیم کارت (تنها در مدم دو سیم کارته)، پشتیبانی از شبکه‌های مختلف ارتباطی درگاه Type-C 1.0T 3.1 و.... اشاره کرد. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، گرادیانی مشتمل بر

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟