یک گوشی اقتصادی جدید از HTC
02/01/1399 - 19:35
گوشی هوشمند مقرون به صرفه Wildfire R70 از HTC مجهز به دوربین سه‌گانه
ویروس کرونای جدید به‌طور کامل برنامه‌ریزی بازاریابان را به هم ریخته و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور هستند به اشکال مختلفی پرچم‌داران جدید را معرفی کنند. برخی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، برخی معرفی محلی دارند و برخی دیگر از فضای آنلاین برای معرفی محصولات جدید استفاده می‌کنند. فارغ از این روش‌ها محصولات جدید متفاوت از سال‌های قبل هستند و قابلیت‌های کاربردی خوبی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. اچ‌تی‌سی در تاریخ 26 فوریه از گوشی هوشمند جدید خود Wildfire R70 رونمایی کرد تا پس از گذشت چند ماه محصولی بکر در اختیار هواداران خود قرار داده باشد.

گوشی جدید به یک صفحه‌نمایش 6.53 اینچی از فول اچ‌دی پلاس از نوع IPS تجهیز شده که تفکیک‌پذیری خوبی دارد. در پنل پشتی این گوشی شاهد قرارگیری سه دوربین مجزا هستیم که بیرون‌زدگی دوربین‌ها باعث شده تا کار کردن با این گوشی روی سطوح شفاف زیاد راحت نباشد. بدون شکل مهم‌ترین ویژگی گوشی اقتصادی جدید HTC پنل پشتی و دوربین اصلی است. این گوشی هوشمند مجهز به حس‌گر 16 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر است که به لطف گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 قادر است تصاویری با نور خوب را ضبط کند. در کنار دوربین اصلی، دوربین دوم قرار دارد که به حس‌گر 2 مگاپیکسلی تجهیز شده و از لنز ماکرو استفاده می‌کند تا عکس‌برداری از اشیا در فاصله نزدیک به خوبی امکان‌پذیر شود. دوربن سوم که برای تشخیص عمق استفاده می‌شود به حس‌گر 2 مگاپیکسلی تجهیز شده است. به غیر از دوربین اصلی، نباید از دو دوربین دیگر انتظار کیفیت زیادی داشته باشید، با این حال زمانی که مشاهده می‌کنیم در یک گوشی اقتصادی سه دوربین قرار گرفته است، متوجه می‌شویم که اچ‌تی‌سی گوشی خوبی برای افرادی طراحی کرده که تمایلی ندارند برای خرید یک گوشی جدید هزینه زیادی پرداخت کنند. لازم به توضیح است که حس‌گر اثرانگشت در پنل پشت قرار گرفته است. در پنل جلویی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار دارد که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p ضبط کند. این گوشی به صفحه‌نمایش 6.53 اینچی با وضوح 720p تجهیز شده است. لازم به توضیح است که دوربین سلفی درون ناچی در صفحه‌نمایش قرار دارد که الگویی مرسوم برای گوشی‌های اقتصادی است.

گوشی هوشمند هوشمند اچ‌تی‌سی به پردازنده مرکزی Helio P23 (این پردازنده مجهز به یک تراشه 8 هسته‌ای کورتکس A53 است که چهار هسته در فرکانس 2.0 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته در فرکانس‌ 1.5 گیگاهرتز Cortex-A53) کار می‌کنند) و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 برای انجام پردازش‌های گرافیکی تجهیز شده است. اچ‌تی‌سی تنها 2 گیگابایت حافظه اصلی برای این گوشی در نظر گرفته که این مقدار حافظه حتا برای اجرای برنامه‌های رایج امروزی نیز کافی به نظر نمی‌رسد. نیازی به گفتن نیست که مصرف‌کننده به 2 گیگابایت حافظه دسترسی ندارد و بخشی از این حافظه به شکل از پیش رزرو شده برای اجرای سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود.

حافظه جانبی نیز برابر با 32 گیگابایت است که امکان ارتقا این حافظه تا سقف 256 گیگابایت با استفاده از کارت حافظه میکرواس‌دی امکان‌پذیر است. سیستم‌عامل پایه Wildfire R70 اندروید 9 سیستم‌عامل بوده و یک باتری 4000 هزار میلی‌آمپری که از شارژ 10 وات سرعت پشتیبانی می‌کند انرژی مورد نیاز این گوشی را تامین می‌کند. در اقدامی عجیب اچ‌تی‌سی درگاه میکرویواس‌بی را به عنوان پل ارتباطی این گوشی در نظر گرفته و خبری از Type-C نیست. همانند اغلب گوشی‌های هوشمند، Wildfire R70 از دو سیم کارت و استانداردهای ارتباطی مرسوم 802.11 b./g/n روی باند 2.4 گیگاهرتز در کنار بلوتوث نگارش 4.2 پشتیبانی می‌کند. ابعاد گوشی برابر با 163.2 در 77.8 در 8.9 میلی‌متر هستند و 186 گرم وزن دارد. همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری نیز برای اتصال هدفون‌ها به این گوشی در نظر گرفته شده است. قرار است این گوشی در ماه مارس (تقریبا فروردین‌ماه) در رنگ‌های آبی و مشکی روانه بازار شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟