28/04/1399 - 13:15
ASUS RT-AC68R‌ یک روتر قدرتمند و مملو از قابلیت‌های کاربردی
قیمت تجهیزات شبکه و به ویژه روترها در چند وقت اخیر به شکل عجیبی در بازار ایران افزایش پیدا کرده‌اند و متاسفانه روترهایی که قابلیت‌های چندان شاخصی ارائه نمی‌کنند به قیمت‌های نجومی نزدیک شده‌اند. در چنین شرایطی سه راهکار پیش روی کاربران قرار دارد. همچون گذشته از روتر قدیمی خود استفاده کرده و مراقب باشند که آسیب به آن وارد نشود، روترهای نه چندان جالب با قابلیت‌های محدود را خریداری کنند یا به سراغ راهکار سومی بروند. راهکار سوم کمی هزینه‌بر است، اما در مقابل به شما تضمین می‌دهد محصول با کیفیتی را خریداری خواهید کرد که طول عمر بالا داشته و دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته‌ای که ممکن است در آینده به آن‌ها نیاز پیدا کنید را تامین می‌کند. البته دقت کنید تنها زمانی به سراغ خرید روترهای گران قیمت بروید که دلیل منطقی داشته باشید. روتر دو بانده ایسوس مدل RT- AC68R با پشتیبانی از فناوری AiMesh برای سیستم‌های وای‌فای مش یکی از روترهای وای‌فای پر سرعت بازار است که سرعتی برابر با 1900 مگابیت بر ثانیه را به شکل ترکیبی ارائه می‌کند. روتری که عملکرد آن سه برابر بیشتر از روترهای n802.11n است.

فناوری Broadcom TurboQAM با افزایش سرعت 33 درصدی دسترسی به سرعت تا 600 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند. پنج درگاه شبکه برای ارتباط سریع و پایدار کابلی، دو درگاه USB 3.0 که بیش از 10 برابر سرعت بالاتری نسبت به USB 2.0 دارد، دو پردازنده قدرتمند برای انجام سریع پردازش‌ها در شبکه‌های کابلی، بی‌سیم و ابزارهای یو‌اس‌بی، پشتیبانی از فناوری ASUS AiCloud که همگام‌سازی، اشتراک و انتشار داده‌ها از شبکه خانگی به هر کامپیوتر یا ابزار متصل به اینترنت را فراهم می‌کند، پشتیبانی از فناوریAIMesh که اتصال به سایر روترهای سازگار ایسوس برای ساخت شبکه‌های وای‌فای قدرتمند و منعطف خانگی را فراهم می‌کند تنها بخشی از قابلیت‌های منحصر به فرد روتر فوق است.

RT- AC68R به لطف دو پردازنده قدرتمند در انجام پردازش‌ها و انجام وظایف با کندی سرعت روبرو نیست و ضمن ارائه یک شبکه پایدار و پوشش محدوده وسیعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بدون افت عملکرد شبکه‌ای پایدار به وجود آورند. بنابراین حتا در شلوغ‌ترین شبکه‌های خانگی بازهم انتشار ویدیوهای HD همواره روان اجرا می‌شوند، بازی‌های آنلاین یا تماس‌های اینترنتی کمترین زمان تاخیر را دارند و دانلودها هیچگاه مختل نمی‌شوند. RT- AC68R دارای دو درگاه USB برای اشتراک فایل‌، چاپگرها و مودم‌های 3G/4G است. یک درگاه USB 3.0 قابلیت اتصال سریع‌تری دستگاه‌های خارجی را فراهم می‌کند. قابلیت اختصاصی AiCloud شبکه خانگی را به سرویس رایانش ابری شخصی تبدیل می‌کند تا محتوا را به آسانی میان تلفن‌هوشمند، موبایل و تبلت به اشتراک قرار گیرد. همچنین ارتباط روتر-روتر، همگام‌سازی فایل‌ها در ابزارهای ذخیره‌ساز متصل به درگاه USB را در روترهای ایسوس آسان می‌کند و اجازه می‌دهد به سادگی فایل‌های حجیم را میان دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

رابط گرافیکی کاربرپسند ASUSWRT قدرت کنترل و بهینه‌سازی شبکه را ارائه می‌کند. راه‌اندازی در 30 ثانیه و مدیریت ساده ترافیک به این معنی است که حتی افراد تازه‌کار نیز می‌توانند از قابلیت‌های پیچیده شبکه لذت ببرند در حالی که کاربران حرفه‌ای از امکانات پیشرفته‌ای مثل پشتیبانی از IPv6 و راه‌اندازی چندین شبکه بی‌سیم با SSID مختلف و دسترسی به VPN ‌لذت ببرند.

پشتیبانی از فناوری انودیا GameStream

کاربران این محصول می‌توانند از طریق فناوری سریع و پایدار انویدیا GameStream برای اجرای بازی‌های مورد علاقه خود در هر نقطه از خانه بهره‌مند شوند.

یک شبکه بی‌سیم سریع مبتنی بر استاندارد ac  همراه با شتاب‌دهنده بی‌سیم TurboQAM

تراشه جدید Broadcom برای 802.11ac شتاب فوق‌العاده‌ای به RT-AC68P می‌دهد. علاوه بر این RT- AC68R از فناوری TurboQAM برای دسترسی به سرعت‌های بی‌نظیر با ارتقا باند 2.4 بی‌سیم استفاده می‌کند. این قابلیت در فرکانس 2.4 گیگاهرتز 33 درصد سریع‌تر از روترهای وایرلس N900 است و توانایی دستیابی به سرعت 600 مگابیت بر ثانیه را دارد. در عین حال در باند 5 گیگاهرتز می‌تواند سرعت 1300 مگابیت بر ثانیه یعنی سه برابر 802.11n را فراهم کند. 1900 مگابیت بر ثانیه، این قدرت همزمان بی‌سیم است!

پوشش بهینه و سیگنال پایدار

ASUS AiRadar به شکل هوشمند از فناوری beamforming به منظور تقویت توان بهینه‌سازی اختصاصی ASUS RF برای تقویت سیگنال‌های بی‌سیم استفاده می‌کند. این ویژگی‌ باعث افزایش محدوده تحت پوشش، افزایش سرعت انتقال و بهبود پایداری شبکه می‌شوند. در اغلب موارد، RT- AC68R می‌تواند شبکه وای‌فای ثابت و با کارایی مناسب را در هر بخش از منزل، در اختیارتان قرار دهد. با این وجود پوشش امواج وای‌فای می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله طراحی اتاق‌ها، مواد ساختمانی یا حتی طراحی مبلمان‌ها قرار گیرد. ASUS AiMesh یک ویژگی جدید روترهای ایسوس است که مشکلات این چنینی را از میان برداشته است.

ارتباط ‌د‌و با‌نده انعطاف‌پذیر

ارایه دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز به ترتیب با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه و 1300 مگابیت بر ثانیه، سرعت نهایی روتر فوق را به 1.9 گیگابیت بر ثانیه می‌رساند. کاربران می‌توانند برای انجام فعالیت‌های عادی شبیه به مرور وب و دانلود فایل‌ها از باند 2.4 گیگاهرتز استفاده کنند، در حالی که ابزارهای دیگر به‌طور همزمان فیلم‌های HD را منتشر کنند یا سایرین به انجام بازی‌های آنلاین روی باند 5 گیگاهرتز بپردازند.

درگاه USB 3.0 تا 10 برابر سرعت انتقال بیشتری نسبت به USB 2.0 دارد. دو درگاه USB تعبیه شده در روتر فوق یک انتخاب عالی برای اشتراک فایل‌ها، مالتی‌مدیا و دسترسی به شبکه‌های 3G/4G را فراهم می‌کنند. ضمن اینکه ASUS AiDisk امکان دسترسی از راه دور و انتشار سریع محتوا را فراهم می‌کند. در شرایطی که سایر روترها درگاه‌های USB را بدون فاصله در کنار هم قرار می‌دهند هر دو درگاه USB‌ در RT- AC68R برای دسترسی آسان با فاصله نسبت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

دو درگاه WAN امکان استفاده از دو ارتباط مستقل یا دو سرویس‌دهنده اینترنتی روی یک روتر را فراهم می‌کند و با ویژگی‌هایی مانند توازن ترافیک و تشخیص مشکلات می‌تواند پایداری و افزونگی مورد نیاز برای دسترسی مداوم به اینترنت را ایجاد کند. زیاد بازی می‌کنید یا زمان طولانی مشغول تماشای ویدیوهای آنلاین هستید؟ هر برنامه‌ای که داشته باشید، با استاندارد بهبود کیفیت QoS می‌توانید اولویت پهنای باند را برای هر کاربردی تنظیم کنید. علاوه بر این نظارت بر ترافیک اجازه می‌دهد فعالیت‌های تحت وب را در یک محیط ساده گرافیکی زیرنظر بگیرید.

راه‌اندازی تنها در سه مرحله

کاربران می‌توانند از تبلت، موبایل یا کامپیوتر برای راه‌اندازی ساده این روتر و آماده‌سازی آن در کمتر از 30 ثانیه استفاده کنند. کافی است کابل را به روتر وصل کنید، یک پنجره مرورگر باز کنید و با دنبال کردن مراحل راهنما، اینترنت را در کمترین زمان راه‌اندازی کنید.

ASUS AiCloud هر کجا و هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشید ارتباط با داده‌های شما را برقرار می‌کند. این قابلیت، شبکه خانگی شما را به سرویس Web storage پیوند می‌دهد و اجازه می‌دهد با برنامه موبایل AiCloud روی ابزارهای اندرویدی یا iOS یا از طریق یک نشانی اینترنتی ویژه در مرورگر به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، عملکرد همگام‌سازی روتر به روتر اجازه می‌دهد همگام‌سازی فایل‌ها در ابزارهای متصل به روترهای دیگر ایسوس را به راحتی انجام شود.

Download Master و مدیا سرور اصلاح شده، امکان دانلود و پخش فایل‌های مالتی‌مدیا روی درایو USB ‌متصل به روتر را در محدوده وسیعی از ابزارهای سازگار با این فناوری مانند رایانه، تبلت، پلی‌استیشن، Xbox و تلویزیون‌های هوشمند فراهم می‌کند. همچنین Download Master می‌تواند به دانلود فایل‌ها زمانی که رایانه خاموش است بپردازد و به شما اجازه دهد از راه دور دانلودها را مدیریت کنید.

به‌کارگیری سرور VPN

کاربران می‌توانند به سادگی از طریق مرورگرو خود یک سرور VPN راه‌اندازی کنند. در این حالت داده‌ها با روش رمزگذاری MPPE همچنان امن و محرمانه منتقل می‌شوند.

شبکه‌های بی سیم مجزا و امن برای دسترسی مهمان

ساخت شبکه‌های مهمان اجازه می‌دهد با امنیت کامل و بدون نیاز به افشای رمز عبور شخصی یا دسترسی به منابع، شبکه را به اشتراک بگذارید. ASUS Guest Network از سه شبکه ویژه مهمان پشتیبانی می‌کند که هر کدام از آن‌ها دارای محدوده استفاده و رمز عبور مخصوص خود هستند. در این حالت مهمانان نمی‌توانند به شبکه اصلی یا سایر ابزارهای متصل به آن دسترسی داشته باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟