بهترین گوشی اندرویدی جهان در راه است
تمام آنچه که از Galaxy S9 می‌دانیم
تنها چند روز تا معرفی پرچم‌داران جدید سامسونگ یعنی Galaxy S9 و +Galaxy S9 در MWC 2018 باقی مانده است و حالا تقریبا تمام مشخصات این گوشی‌ها افشا شده است.

همراه شبکه باشید تا با آخرین اطلاعات افشا شده در ارتباط با گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ آشنا شوید.

طراحی

در بخش طراحی شاهد چیز جدیدی نیستیم. حاشیه‌های نمایشگر اندکی نسبت به S8 کاهش پیدا کرده است، اما این کاهش چندان محسوس نیست. اندازه نمایشگر برای S9 و +S9 به ترتیب 5.8 و 6.2 اینچ خواهد بود و پنل مورد استفاده در آن‌ها از نوع Super AMOLED است. این نمایشگرها با نسبت طول به عرض 18 به 9 و با رزولوشن +Quad HD روی این گوشی‌ها به کار گرفته شده‌اند. حسگر اثر انگشت در پشت بدنه قرار دارد و همچنان دکمه دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ موسوم به بیکسبی در کنار گوشی به چشم می‌خورد. خوشبختانه به سیاق چند سال اخیر، این گوشی‌های ارزشمند و گرانقیمت دارای گواهینامه IP68 هستند تا از آن‌ها در برابر آب و گرد و غبار محافظت کند.

این گوشی همچنین مجهز به اسکنر عنبیه و قابلیت تشخیص چهره شده است تا امنیت بیومتریک آن از سه جهت تامین شود.

سخت افزار              

روی این گوشی‌ها، بسته به بازار عرضه، از دو نوع تراشه استفاده شده است. نمونه‌هایی که قرار است در بازار آمریکا و ژاپن به قروش برسند از تراشه Snapdragon 845 بهره می‌برند و سایر بازارهای جهان با نمونه دارای تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos 9810 روبرو خواهند شد. در آزمون‌های فنی، نمونه Exynos عملکرد بهتری نسبت به تراشه قدرتمند شرکت کوآلکام نشان داده است، پس در ایران هم نمونه قوی‌تر به دست مشتریان خواهد رسید. این تراشه‌ 8 هسته‌ای قابلیت پردازش تا 2.9 گیگاهرتز را دارد و 4 هسته آن که برای پردازش سبک طراحی شده‌اند، می‌توانند تا 1.9 گیگاهرتز کلاک کنند.

گوشی Galaxy S9 دارای 4 گیگابایت و گوشی +Galaxy S9 دارای 6 گیگابایت حافظه رم خواهد بود و هر دوی این گوشی‌ها از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت 400 گیگابایت پشتیبانی خواهند کرد. در ارتباط با میزان حافظه داخلی هم مقادیری بین 64 تا 256 گیگابایت مطرح شده است که هنوز رسمی نشده‌اند.

دوربین

سامسونگ امسال هم از یک سنسور 12 مگاپیکسلی روی پرچم‌دار خود استفاده کرده است؛ اما این بار چند مسئله تغییر کرده است:

* برای اولین بار روی یک گوشی همراه، کاربر می‌تواند مقدار گشودگی دیافراگم دوربین که با حرف f نمایش داده می‌شود را تغییر دهد. این مسئله می‌تواند باعث بهبود چشمگیر کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی‌ها در نور کم شود. این تغییر در بازه بین f/1.5 تا f/2.4 قابل انجام است. 

* مسئله بعدی این است که پرچم‌دار بزرگتر امسال سامسونگ، در بخش دوربین با برادر کوچک خود تفاوت بسیار بارزی دارد و آن هم استفاده از دوربین دوگانه در دوربین اصلی آن است. یکی از دوربین‌های این گوشی با f/1.5 و دیگری با f/2.4 به ثبت تصاویر خواهند پرداخت و احتمالا امکان زوم اپتیکال و بدون افت کیفیت هم در دسترس کاربران قرار داشته باشد.

در بخش سلفی، هر دو گوشی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با f/1.7 و امکان فوکوس خودکار بهره خواهند برد. این گوشی همچنین در کنار قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K ، می‌تواند ویدیوهای حرکت آهسته 96 فریم بر ثانیه‌ای با کیفیت Full HD ثبت کند.

باتری

در این زمینه هنوز منبع موثقی اظهار نظر نداشته است؛ اما چند منبع غیر رسمی خبر داده‌اند که گلکسی S9 با یک باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت و گلکسی S9+ با یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی روانه بازار خواهند شد. 

نرم افزار

نسخه اولیه اندروید به کار رفته روی این گوشی‌ها، اندروید اوریو است که در زیر پوسته اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung Exprience 9 قرار گرفته است. احتمالا تلفیق اندروید 8 با این رابط کاربری تجربه دلچسبی برای اکثر کاربران جهان در پی داشته باشد.

قیمت

قیمت احتمالی Galaxy S9 برابر با 909 و Galaxy+ S9 برابر با 1009 دلار خواهد بود. باید منتظر ورود این گوشی‌ها به بازار ایران باشیم تا ببینیم قیمت ریالی آن‌ها چقدر خواهد بود؛ اما آن چه که مسلم است این است که این گوشی‌ها به هیچ وجه ارزان نخواهند بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟