استعلام غیر حضوری دفترچه بیمه - آنلاین و کد دستوری
قبلا باید بیمه شدگان به کارگزاری مراجعه و بعداز کنترل اعتبار، دفترچه بیمه توسط کارگزار بیمه مهر می شد.اکنون دیگر نیازی به این کار نیست و فرد بیمه شده میتواند با استفاده از روش های زیر استعلام دفترچه بیمه خود را انجام دهد.در ادامه مطلب به روش های غیرحضوری استعلام دفترچه بیمه میپردازیم.

 استعلام غیرحضوری دفترچه‌ بیمه

علی اکبر ربیع زاده : سیستم را به گونه ای طراحی کردیم که در هرثانیه به ۷۰۰ درخواست پاسخ دهیم. از ابتدای خرداد تا هفته آخر تیرماه بیش از پنج میلیون استحقاق از طریق کددستوری و بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار استعلام از طریق اینترنت انجام و بیش از هشت میلیون سفر درون شهری در وضعیت کرونا کمتر شده است.

روش های استعلام غیرحضوری دفترچه بیمه 

1. استعلام غیرحضوری دفترچه‌ بیمه از طریق کد دستوری

  1.  شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع (#۱۴۲۰*۴*) با شماره گیری این کد دستوری منویی نمایش داده می‌شود که باید در آن کدملی را وارد کرد. به محض ورود کد ملی سیستم پاسخ می‌دهد و پیامی با این مضمون که «شما از حمایت درمانی برخوردار می‌باشید.» نمایش داده می‌شود.
  2.  کددستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع (#۱۶۶۶*) است که با بیمه سلامت مشترک است.بیمه شده گزینه یک را انتخاب و با ورود کدملی، اعتبار دفترچه را دریافت می‌کند.

2. استعلام غیرحضوری دفترچه‌ بیمه از طریق سامانه استعلام اعتبار دفترچه درمان

  • با وارد شدن به سایت تامین اجتماعی pwa.tamin.ir که در منو هم کدملی از طریق صفحه کلید قابل ورود است و اگر از موبایل استفاده می‌کنید می‌توانید بارکد دفترچه را جلوی موبایل بگیرید که اسکن می‌کند و اعتبار دفترچه را نمایش می‌دهد.

3. استعلام غیرحضوری دفترچه‌ بیمه از طریق سایت تامین اجتماعی

از طریق سایت تامین اجتماعی medical.tamin.ir  که اعتبار دفترچه را استعلام می‌کند.

**اگر هرکدام از بیمه شدگان دچار مشکل شدند و با خطایی برخورد کردند می‌توانند با ۱۴۲۰ تماس بگیرند، آنجا استحقاق درمان را کنترل می‌کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟