شرایط پرداخت اقساطی جریمه خودرو-مرداد 99
برخی از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی امکان پرداخت یکجای تخلفات معوقه راهنمایی و رانندگی را ندارند و لذا به دنبال روش تقسیط جریمه های معوقه رانندگی هستند.در ادامه مطلب به شرایط تقسیط جرایم رانندگی-مرداد 99 اشاره شده است.

شرایط تقسیط جرایم رانندگی - مرداد 99

  • رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت 99 خبر داد.
  • افزود: کسانی که وسیله نقلیه آن‌ها به دلیل جریمه بالای 10 میلیون ریال در توقیف است، می‌توانند از این فرصت برای ترخیص وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

مهلت استفاده از طرح تقسیط جرایم رانندگی-مرداد 99

  • طرح تقسیط جرایم رانندگی تا 31 مرداد ماه  سال 99 قابلیت اجرایی دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به ماده ۴۷ قانون محاسبات کشور مبنی بر دادن مهلت به افراد دارای دیون دولتی اشاره و تصریح کرد: برای کمک به رانندگانی که خودروهایشان به دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها توقیف هستند طرح اجرای تقسیط جرائم به مرحله اجرا درخواهد آمد.

خودروهایی را که جرائم رانندگی آنها به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد  به دو دسته تقسیم می‌شوند: 

1.خودروهای توقیف شده که در پارکینگ هستند .

 2.خودروهایی که هنوز توقیف نشده‌اند.

خودروهای توقیف شده در پارکینگ 

  • رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا درخصوص خودروهایی که به دلیل خلافی بالا توقیف شده و در پارکنیگ هستند، اظهار داشت: مالک خودرو باید با مدارک هویتی و مالکیتی خودرو به ستاد ترخیصی که در پشت قبض پارکینگ درج شده مراجعه کرده و فرایند ترخیص وسیله نقلیه خود را انجام دهد.
  • بعد از کنترل مدارک هویتی و مالکیتی توسط مامور راهور مستقر در ستاد ترخیص، در صورت احراز شرایط ترخیص، بعد از اخذ تعهد از مالک خودرو در قبال پرداخت اقساطی جرائم حداکثر ظرف مدت یکسال، نسبت به ترخیص خودرو اقدام می‌شود.
  •  بعد از اخذ این تعهد است که خودرو در اختیار مالک قرار خواهد گرفت.
  •  در مرحله اول برای ترخیص خودرو اجباری به واریز وجه یا پرداخت اقساط نیست؛ البته این بسته به توانایی مالی مالک دارد که اگر بخواهد می‌تواند مبلغی را برای پرداخت اقساط خودرو خود بپردازد ولی در کل هیچ اجباری به واریز قسط در این مرحله نیست و خودرو بعد از اخذ تعهد بلافاصله ترخیص می‌شود.
  •  در مرحله بعد بر روی شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یک مهر شکایت درج می‌شود این مهر شکایت ضمانت اجرایی است برای آنکه مالک در مدتی که تعهد داده است اقساط جرائم را پرداخت کند.

آیا خودرویی که شناسنامه‌اش ممهور به مهرشکایت شده را می‌توان فروخت؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا: درج این مهر بر روی شناسنامه خودرو به معنای ممنوعیت خرید و فروش خودرو در مدت مذکور است مگر آنکه مالک خودرو در زمان فروش خودرو نسبت به پرداخت کل جرایم اقدام کند.

کدام خودروهای توقیفی شرایط اقساطی شدن جریمه را دارند؟

  • خودروهای توقیفی باید فاقد هرگونه شکایت قضایی باشند.
  • در سن فرسودگی نبوده
  • حداکثر دارای بیش از 40 درصد جرائم حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، صحبت با تلفن همراه و مواردی که شامل نمره منفی می‌شوند، نباشند.

وی به تبصره ۸ قانون رسیدگی به تخلفات خودروها اشاره و اظهار داشت: بنابراین تبصره خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جرایم معوقه دارند پس از اعلام پلیس یک ماه فرصت پرداخت دارند در غیر این صورت توقیف می‌شوند.

خودورهایی که هنوز توقیف نشده و آزادانه به تردد خود ادامه می‌دهند

  •  مالکان این دسته از خودروها باید به سایت rahvar120.ir مراجعه کرده و در قسمت استعلام جرائم راهنمایی و رانندگی، گزینه پرداخت موردی یا مرحله‌ای را انتخاب کنند؛ با کلیک در این مرحله صورت وضعیت تخلف پلاک خودرو خود را مشاهده می‌کنند. 

نحوه اقساط جریمه خودرو به چه گونه است؟

  • مالکان وسایل نقلیه می‌توانند بدون پیش پرداخت و در مدت زمان 1 سال خلافی خودروی خود را تسویه نمایید.

ارسال پیامک مبلغ جریمه برای مالکان خودرو با خلافی بیش از 1 میلیون تومان

  • سردار هادیان‌فر: از سال گذشته به منظور اطلاع رانندگان،طرح ارسال پیامک مبلغ جریمه برای مالکان وسایل نقلیه که بالای 1 میلیون تومان جریمه دارند اجرا می‌شود تا بتوانند از این موضوع مطلع باشند و برای پرداخت جریمه اقدام کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟