4 روز داغ دیجیتالی
درب‌های بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ ایران گشوده شد
امروز صبح بزرگ‌ترین نمایشگاه و جشنواره صنعت الکترونیک و کامپیوتر کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد و درب‌های سالن‌های نمایشگاه به روی بازدیدکنندگان باز شد. الکامپ امسال از منظرهای گوناگونی به نظر می‌رسد متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که از ساعت 10 صبح در سالن خلیج‌فارس شروع شد، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و برخی از مسئولان و مدیران شرکت‌های مطرح حوزه فناوری شرکت کردند. 

سعادت در سخنرانی افتتاحیه خود گزارشی از نحوه برگزاری این نمایشگاه و کارهای انجام گرفته داد که مهم‌ترین موضوع حائز اهمیت در آن فراهم‌سازی امکانات و بسترسازی برای حضور بیش از 80 شرکت استارت‌آپ بود. در نمایشگاه الکامپ امسال 420 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 23 هزار متر مربع، آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات خود را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش می‌گذارند. همچنین 40 سازمان دولتی در سالن 41 نمایشگاه، به معرفی خدمات الکترونیکی دولت خواهند پرداخت.

همچنین، برای اولین بار ستاد خبری این نمایشگاه به حضور و همکاری بیش از صد رسانه فعالیت می‌کند و بیش از 50 بیلبورد در سراسر شهر تهران به تبلیغ این نمایشگاه اختصاص داده شده‌اند. یکی دیگر از موضوع‌های مورد بحث رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، اهمیت جایگاه فاوا در صنعت بود. با وجودی که فاوا متولیان و دستگاه‌های زیادی در سطح کلان دارد و از انواع دستورالعمل‌ها و قوانین کشوری برخوردار است اما هنوز آن‌طور که باید ارزش‌گذاری نمی‌شود و نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از بخش‌ها مانند بانک‌ها صنعت‌گران فاوا را همانند دیگر صنعت‌گران نگاه نمی‌کنند و سهمی در اقتصاد کلان برایشان قائل نیستند. 

 جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات نیز در سخنرانی خود به رشد بسیار سریع حوزه فناوری اطلاعات در کشور اشاره کرد و گفت شاهد رشدی 19.4 درصدی هستیم که تقریباً دو برابر شاخص رشد در دیگر حوزه‌ها است. سهم ICT ایران از کل اقتصاد کلان در حدود 2.6 درصد است که اظهار امیدواری کردند تا پایان برنامه ششم توسعه دو برابر شود. همچنین، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت گردش مالی این حوزه در حال حاضر حدود 26 هزار میلیارد ریال است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به مرز 700 هزار میلیارد ریال برسد.

در طول سالیان گذشته، همیشه نمایشگاه الکامپ از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است چرا که به نوعی شریان حیاتی صنعت الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی کشور محسوب می‌شود و هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن به طور مستقیم روی بازار تاثیرگذار است. 

الکامپ امسال را سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به طور کامل برگزار می‌کند که همین امر موجب شد شاهد یک تعامل و هم‌افزایی خوب میان نهادها و سازمان‌های مختلف متولی بوده و همین‌طور شاهد حضور پررنگ دولت الکترونیک و شرکت‌های صاحب نام و معتبر بازار باشیم. 

بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ از 23 تا 26 آذرماه در ساعات 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است. ماهنامه شبکه به مانند سال‌های قبل، در این نمایشگاه حضور دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه این نشریه در طبقه دوم سالن خلیج‌فارس بازدید کنند. سایت شبکه نیز سعی خواهد کرد در مدت برگزاری نمایشگاه مهم‌ترین خبرها و گزارش‌های تصویری و ویدیویی نمایشگاه را در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟