04/01/1397 - 15:13
10 مطلب پربازدید هفته گذشته سایت شبکه: از ویژه‌نامه نوروزی تا کسب مهارت!
در هفته گذشته خبر انتشار ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه شبکه پربازدیدترین مطلب سایت بود و مطالب برنامه‌نویسی، شبکه، راهنمای خرید و ترفند نیز در جایگاه های بعدی پربازدیدهای هفته گذشته سایت شبکه قرار گرفتند.

ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه شبکه منتشر شد: آشنایی با بیش از 150 محصول و فناوری روز جهان

در ویژه‌نامه نوروز ماهنامه شبکه لیستی جالب از 10 محصول و فناوری برتر سال 96 را در 13 رشته مختلف گردآوری کردیم تا در روزهای استراحت نوروز مطالعه و بررسی کنید و بتوانید بهترین محصول متناسب با خود را انتخاب کنید.


تفاوت اکسس پوینت و روتر

بدون درک کامل تفاوت بین یک اکسس پوینت و روتر، نمی‎توان اهمیت هر کدام از آنها را درک کرد. یک اکسس پوینت دستگاهی است که سایر دستگاه‎های وای‌فای به آن متصل می‎شوند. و روتر یک دستگاه شبکه است که بسته‎های داده را درون یک شبکه هدایت می‎کند. بنابراین در حالت کلی، یک اکسس پوینت دستگاه‎های وای‌فای را به روتر متصل می‎کند و این روتر برای برقراری یک ارتباط مفید وظیفه هدایت بسته‎ها را برعهده دارد.


با این راهکار بدون مشکل از گوگل پلی برنامه‌های اندرویدی را دانلود کنید

برخی از کاربران به راحتی نمی‌توانند برنامه‌های اندرویدی را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود کنند. در چنین شرایطی کاربران باید به سایت‌های داخلی مراجعه کرده که اغلب تبلیغات مختلفی را به کاربر نشان می‌دهند که باعث هدر رفت وقت کاربران می‌شوند یا از راهکارهای خاصی برای دانلود برنامه‌ها روی گوشی خود استفاده کنند. اما در این مقاله راهکاری به شما معرفی می‌کنیم که بدون مشکل اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را از گوگل پلی دانلود کنید.


راهنمای خرید: دوازده گوشی میان رده‌ برای ده منظور خاص! 

با فرا رسیدن نوروز، آدمی به تبعیت از طبیعت میل به نو شدن دارد. یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 700 هزار تومان تا 1.2 میلیون تومان بنویسیم.


پردازش در لبه شبکه موبایل، جایگزین یا مکمل رایانش ابری؟

در یک دهه گذشته، اوج‌گیری پردازش ابری (Cloud Computing) را به‌عنوان یک پارادایم نوین در صنعت فناوری اطلاعات نظاره‌گر بودیم. در پردازش ابری، پیچیدگی‌های مرتبط با پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات و پیکربندی شبکه در دل مراکز داده پنهان می‌شود. در واقع، به همین دلیل نام آن را ابر گذاشته‌اند، چراکه ابر می‌تواند موجودی به بزرگی یک هواپیما را نیز در دل خود پنهان سازد! با این حال، چند سالی است که گرایشی جدید مطرح شده و آن قرار دادن کارکردهای پردازش ابری در لبه (Edge) شبکه است.


متداول‌ترین سوالاتی که در ارتباط با زبان برنامه‌نویسی پایتون مطرح می‌شود

شما هم جزء آن گروه از برنامه‌نویسانی هستید که تصمیم گرفته‌اند در سال نو یک زبان برنامه‌نوسی جدیدی را یاد بگیرند؟ اگر مصمم شده‌اید تا پایتون را بیاموزید اما مطمئن نیستید که چگونه باید اینکار را آغاز کنید، پیشنهاد ما این است که ابتدا مطلب زیر را مطالعه کنید.


راهنمای تدوین ویدیوها با ادوبی پریمیر در گوشی اندرویدی

بسیاری از کاربران ویدیوهایی را با گوشی اندرویدی خود ضبط می‌کنند، اما اغلب از این موضوع بی اطلاع هستند که امکان ویرایش ویدیوها با گوشی وجود دارد. ویرایش و تدوین ویدیوها فرآیند زمان‌بری بوده و به مهارت‌های بالایی نیاز دارد که برخی از کاربران فاقد این مهارت‌ها هستند. اما ویرایش ویدیو روی گوشی اندرویدی ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. ما در این مقاله شیوه ویرایش ویدیوها با نرم‌افزار قدرتمند ادوبی پریمیر را به شما نشان می‌دهیم.


با "واین" برنامه‌های ویندوزی را روی اندروید نصب و اجرا کنید

تا حالا پیش آمده ه بخواهید نرم‌افزار ویندوز را روی یک دستگاه اندرویدی اجرا کنید؟ احتمالا نه! اما اگر امکان‌پذیر باشد چه؟ اگر بالاخره دستگاه اندرویدی شما بتواند به‌عنوان جایگزینی برای دسکتاپ ویندوز عمل کند و خیلی راحت نرم‌افزار ویندوز را اجرا کند به‌نظرتان خوب نیست؟


راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار در بازه 1.3 تا 2.0 میلیون تومان

یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 1.3 تا 2 میلیون تومان بنویسیم.


کسب مهـارت؛ راز پول درآوردن شرافتمندانه

اگر از شما بپرسند «راز موفقیت در کسب درآمد چیست» چه جوابی دارید؟ مخاطب این سوال را کسی فرض کنید که دانش و تخصصی دارد یا قرار است بزودی داشته باشد. شاید هنری دارد، شاید هم به فن یا علم بخصوصی مجهز است. یک کاردان یا کارشناس را در نظر بگیرید. مثلا برای یک مهندس راز پول درآوردن شرافتمندانه چیست؟

ایسوس

نظر شما چیست؟